Τον θέλει πίσω


Ο Flavio Briatore παραδέχτηκε ότι η Renault περιμένει τον Alonso όταν θα φύγει από τη McLaren.



Αυτό που συζητιόταν εδώ και καιρό από όλο τον κόσμο της Formula 1 επιβεβαιώθηκε. Ο Flavio Briatore παραδέχτηκε, μιλώντας στην “Gazetta dello Sport”, ότι στη Renault περιμένουν τον Fernando Alonso με ανοιχτές αγκάλες σε περίπτωση που φύγει τελικά από τη McLaren. Το θέμα με το τι θα κάνει ο Ισπανός παγκόσμιος πρωταθλητής έχει αφήσει πολλές ομάδες σε αναμονή, καθώς η ενδεχόμενη διακοπή της συνεργασίας του με τη McLaren θα πυροδοτήσει μια αλυσιδωτή αντίδραση στον κόσμο της Formula 1. O Briatore επιβεβαίωσε ότι τον θέλει πίσω δηλώνοντας: «Του είπα ότι τη στιγμή που θα είναι ελεύθερος από τη McLaren θα ήμασταν πολύ ευχαριστημένοι να τον έχουμε πίσω. Θα ήταν ανοησία να το αρνηθώ».

Στη δήλωση αυτήν, όμως, πρέπει να διαβάσουμε ανάμεσα στις γραμμές. Ο Briatore λέει καθαρά ότι ο Alonso τον ενδιαφέρει όταν θα είναι ελεύθερος από τη McLaren, δηλαδή μόνο στην περίπτωση που καταφέρει να σπάσει το συμβόλαιό του. Ο Briatore ξέρει ότι για να εξαγοράσει το συμβόλαιο του Ισπανού χρειάζεται 30-40 εκατ. δολάρια, ποσό που η Renault δεν υπάρχει καμία περίπτωση να δώσει.

Ωστόσο, ο Ιταλός μάνατζερ της Renault μίλησε και για τη φημολογούμενη ένταξη του Alonso στη Ferrari, κάτι που απέρριψε κατηγορηματικά ο Jean Todt το Σαββατοκύριακο στην Ιαπωνία: «Πρώτα απ’ όλα, ύστερα από την εμπειρία του στη McLaren νομίζω ότι ο Fernando θα το σκεφτεί 27 φορές προτού αντιμετωπίσει νέες περιπέτειες σε άλλη ομάδα. Εκτός από αυτό, ο Jean (Todt) έχει ήδη δύο πολύ καλούς οδηγούς. Τέλος, αναρωτιέμαι αν θα ήταν πιθανό να είναι στην ίδια ομάδα ο Alonso και ο Raikkonen. Ο καιρός που μπορούσες να έχεις δύο πολύ δυνατούς οδηγούς στην ίδια ομάδα έχει περάσει. Τώρα είναι σημαντικό να είναι διακριτοί οι ρόλοι του 1ου και του 2ου οδηγού, αλλιώς η ομάδα θα αποσταθεροποιηθεί».

Ο πληθωρικός Ιταλός υποστήριξε ότι ο Alonso δεν θα υπέγραφε στη McLaren αν του έλεγαν από πριν ότι δεν θα τον αντιμετώπιζαν προνομιακά: «Αν προτού υπογράψει το συμβόλαιο του έλεγαν ‘έλα σε εμάς αλλά δεν θα έχεις κανένα πλεονέκτημα’, δεν θα πήγαινε. Όταν παίρνεις τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή πρέπει να του δίνεις το Νο 1 στάτους. Ο Dennis δεν τα έχει πάει καλά στη διαχείριση των Λατίνων οδηγών. Με τα προβλήματα που είχε με τους Senna, Montoya και Alonso, μάλλον έχασε τις… οδηγίες χρήσης», αστειεύτηκε στο τέλος ο Briatore.

Το δίδυμο της Renault


Μέσα σε όλα αυτά παραμένει σε εκκρεμότητα το οδηγικό δίδυμο της Renault για το 2008. Η πορεία της υπόθεσης του Alonso καθορίζει σε ένα βαθμό τις εξελίξεις, ωστόσο δεν είναι μόνο αυτό. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Δημήτρη Παπαδόπουλου, η γνωστή εταιρεία τηλεφωνίας, η Telefonica, θα επιστρέψει από του χρόνου στη χορηγία της Renault. Αυτό θα έχει αποτέλεσμα, λόγω της σπουδαιότητας της αγοράς της Λατινικής Αμερικής, τη μία από τις θέσεις στη Renault να την καταλάβει ο Nelson Piquet jr, o οποίος θα φτιάξει ένα νεανικό δίδυμο με τον Heikki Kovalainen. Άλλος ένας πολύ σοβαρός λόγος για την επιλογή του νεαρού είναι ότι η χώρα καταγωγής του, η Βραζιλία, είναι μία από τις μεγαλύτερες αγορές της Renault. Αν οι προσπάθειες του Alonso να αποδεσμευτεί καρποφορήσουν και καταλήξει τελικά στη Renault, τότε ο Kovalainen θα πάρει τη θέση του Ralf Schumacher στην Toyota, καθώς ο Γερμανός -επισήμως πλέον- δεν θα συνεχίσει στην ιαπωνική ομάδα.

Αν στην προηγούμενη παράγραφο δεν είδατε το όνομα του Giancarlo Fisichella, αυτό συμβαίνει γιατί ο Ιταλός δεν περιλαμβάνεται στα σχέδια της Renault και πλέον αναζητά αλλού το μέλλον του. Ο Fernando Alonso ζήτησε από τη Renault, αν πρόκειται να γυρίσει, να έχει για teammate τον Fisico, ωστόσο, αυτοί αρνήθηκαν μια και η συμφωνία με την Telefonica για τον Piquet είχε ήδη ολοκληρωθεί.

Alonso


Και όλα επιστρέφουν στον Alonso. Οι επιλογές του Ισπανού τελικά δεν είναι τόσο πολλές όσο φαίνονται. Το «κλειδί» στην υπόθεσή του είναι το αν θα καταφέρει να σπάσει το συμβόλαιό του με τη McLaren. Σε αυτήν την περίπτωση θα γυρίσει στα παλιά του γνωστά λημέρια -τη Renault- έστω και με λιγότερα χρήματα από αυτά που παίρνει τώρα. Το γεγονός ότι ακόμα και ο rookie Lewis Hamilton δήλωσε ανοιχτά ότι δεν τον θέλει για teammate του χρόνου δείχνει ότι ακόμα και αν ο ίδιος αλλάξει γνώμη και θέλει να παραμείνει στη McLaren, θα είναι ένας ανεπιθύμητος και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να απολαμβάνει τα προνόμια του 1ου οδηγού που επιθυμεί.

Αν όμως το συμβόλαιό του δεν είναι δυνατό να σπάσει, τότε τα πράγματα είναι δύσκολα για τον Ισπανό. Το κόστος της εξαγοράς του συμβολαίου του είναι ιδιαίτερα ψηλό και από αυτούς που θα μπορούσαν να κάνουν μια τέτοια κίνηση, μόνο η Ferrari θα ήταν αποδεκτός προορισμός για τον Ισπανό. Ωστόσο, ο Jean Todt έχει φροντίσει να του κλείσει τη πόρτα ερμητικά και οι άλλοι «big spenders» της F1 δεν είναι ικανοί να διεκδικήσουν πρωτάθλημα για να τον δελεάσουν.

Στην Ιαπωνία ο Alonso δήλωσε ότι δεν πρόκειται να κάνει διακοπή ενός έτους, όπως ακούστηκε κάποια στιγμή, και ότι ανεξάρτητα με το τι θα γίνει με τη McLaren, αυτός θα συνεχίσει να τρέχει: «Είμαι 100% σίγουρος ότι θέλω να τρέξω. Σε κάθε περίπτωση μου αρέσει να αγωνίζομαι και αυτό θέλω να κάνω. Του χρόνου θα υπάρχουν μερικές σημαντικές αλλαγές στους κανονισμούς, με την αφαίρεση των οδηγικών βοηθημάτων, και είναι μια χρονιά στην οποία πρέπει να τρέξεις. Πρέπει να προσαρμοστείς στα μονοθέσια, που θα είναι εντελώς καινούρια».

Οπότε, τι καταλαβαίνουμε από αυτά; Ότι είτε ο Alonso θα είναι πάλι ο πρώτος του χωριού στη Renault ή ότι στο ξεκίνημα της επόμενης σεζόν ο Ron Dennis θα μπορεί πλέον να του πει: «Σκάσε και κολύμπα»…







top