Το αουτσάιντερ!



Ο Kimi Raikkonen μπορεί να μην πάρει το φετινό πρωτάθλημα F1, έχει κερδίσει όμως περισσότερους φίλους με τον τρόπο που οδηγεί.


Φέτος, ύστερα από πολλά χρόνια, πηγαίνουμε στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς με τρεις πιλότους να έχουν υπαρκτές ελπίδες για τον τίτλο. Το MSFREE ανιχνεύει την πορεία του καθενός στη φετινή χρονιά και σας την παρουσιάζει, για κάθε έναν ξεχωριστά, για να δούμε πώς μπορεί κάποιος να γίνει πρωταθλητής. Σήμερα ξεκινάμε με τον Kimi Raikkonen, ο οποίος πήγε στη Ferrari με στόχο να την επαναφέρει στους τίτλους.

Το να διαδέχεσαι τον επτά φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή δεν είναι εύκολο ιδίως σε μια ομάδα όπως είναι η Ferrari, για την οποία οι tifozi δεν σταματούν να έχουν απαιτήσεις ποτέ. Έτσι λοιπόν η 10η Σεπτεμβρίου του 2006 ήταν για τον Kimi Raikkonen μια ημέρα που άλλαζε ριζικά την αγωνιστική του πορεία στη Formula 1, όσο και αν ο Φινλανδός έχει μάθει να μένει απαθής σε τέτοιες συναισθηματικές διαδικασίες.

Ακόμη και αν η ανακοίνωση του συμβολαίου του με τη Ferrari επισκιάστηκε από την ανακοίνωση της αποχώρησης του Michael Schumacher, ο Raikkonen έγινε από ένα σημείο και έπειτα αυτό που θα είχε γίνει αν η μία ανακοίνωση δεν συνέπιπτε με την άλλην. Ο νέος αστέρας της Scuderia που ήρθε στην ομάδα για να σφραγίσει το εισιτήριο της επιστροφής στην κορυφή και των δύο πρωταθλημάτων! Εξάλλου ο Raikkonen ανέκαθεν χαρακτηριζόταν ως ο επόμενος του Schumacher, πρωταθλητής και για πολλούς εξακολουθεί να είναι αδικία το ότι ο Fernando Alonso ήρθε σαν… σπόντα.

Στην πρεμιέρα της Αυστραλίας φέτος ο Φινλανδός ξεκίνησε με τον πλέον ιδανικό τρόπο την προσπάθειά του να επιβεβαιώσει όλα τα παραπάνω και να αποκαταστήσει την… αδικία. Στο Albert Prk έκανε έναν υγιεινό περίπατο και επικράτησε του Fernando Alonso σχεδόν χωρίς μάχη, δείχνοντας πως από τον πρώτο του αγώνα στη Scuderia μπορεί να είναι ανταγωνιστικός και στην κορυφή. Όμως, από τον πρώτο του αγώνα στη Ferrari όμως μέχρι τώρα το… γράφημα του Kimi Raikkonen δεν ήταν μια ευθεία γραμμή. Η συνέχεια στη Μαλαισία και στο Μπαχρέιν δεν ήταν ανάλογες, βεβαίως, και ο Raikkonen έπεσε επίσης «θύμα» της εκπληκτικής χρονιάς στην οποία βρίσκεται ο Lewis Hamilton. Ο Βρετανός με τις τρεις συνεχόμενες δεύτερες θέσεις του, σε εκείνους τους δύο αγώνες αλλά και στην Ισπανία, μετατόπισε τον Raikkonen μια θέση πιο χαμηλά, έτσι μετά τη νίκη ήρθαν δύο τρίτες θέσεις για τον Φινλανδό, που συνδυάστηκαν από την εγκατάλειψη στο πρώτο ευρωπαϊκό Grand Prix της χρονιάς στη Βαρκελώνη. Τα ηλεκτρονικά της F2007 του Raikkonen δεν άντεξαν σε έναν αγώνα τον οποίο πήρε ο Massa την ώρα που όλα έδειχναν πως ο Raikkonen θα ήταν εύκολα πίσω του ολοκληρώνοντας το 1-2 της Ferrari. Τα προβλήματα αυτά σταμάτησαν τις φιλοδοξίες του Jean Todt για το πρώτο φετινό 1-2 και παράλληλα έφεραν και την πρώτη εγκατάλειψη του Raikkonen, δηλαδή την πρώτη… πτώση στο γράφημα!
Μέχρι το Magny Cours η εικόνα συνεχίστηκε, ωστόσο η συγκομιδή των δέκα βαθμών σε Μονακό, Καναδά και Ηνωμένες Πολιτείες, έδειχνε πως ο Raikkonen ακόμη και μακριά από τον καλό του εαυτό είχε μια σχετική σταθερότητα. Οι δέκα αυτοί βαθμοί σίγουρα δεν ήταν ό,τι καλύτερο σε μια τριάδα αγώνων και μάλιστα ήταν οι λιγότεροι από τους άλλους τρεις διεκδικητές του τίτλου σε εκείνο το χρονικό σημείο. Ακόμη και ο Massa δηλαδή που επίσης υπέφερε από την ελλιπή αξιοπιστία της Ferrari είχε καταφέρει να έχει 12 βαθμούς, έχοντας ωστόσο και μια εγκατάλειψη.

Η επιστροφή στην Ευρώπη παρόλα αυτά σήμανε την επιστροφή του Kimi στα θετικά αποτελέσματα. Οι δύο διαδοχικές νίκες σε Γαλλία και Αγγλία τον έφεραν αυτομάτως κοντά στις McLaren και η εντύπωση πως ο Raikkonen είχε επιστρέψει για τα καλά δεν σταμάτησε παρά την εγκατάλειψη του στο Nurbugring από υδραυλικά, λίγους γύρους πριν από το τέλος και ενώ βρισκόταν τρίτος. Εξάλλου για μία ακόμα φορά φέτος εκείνος ήταν ανήμπορος να κάνει κάτι και να αποτρέψει την εγκατάλειψή του και η ευθύνη έπεφτε στην ομάδα.

Παρόλα αυτά εκείνο που ουσιαστικά «έσωσε» την εικόνα του Raikkonen μετά την εγκατάλειψη στο Ring ήταν η άμεση ανάκαμψή του και επιστροφή στο podium. Με την δεύτερη θέση στην Ουγγαρία και μια ακόμη στο 1-2 της Ferrari στην Τουρκία, μαζί με τους πανηγυρισμούς της Ferrari πανηγύρισε και εκείνος για το ότι εξακολουθούσε να είναι σε επαφή με τον τίτλο, έστω και αν πλέον οι πιθανότητες μειώνονταν.

Το τελευταίο κομμάτι του πρωταθλήματος πριν φτάσουμε στην Βραζιλία είναι μάλλον και το πιο αποδοτικό του Φινλανδού στο φετινό πρωτάθλημα, γεγονός που σταμάτησε σε ένα βαθμό την πτωτική τάση των δικών του πιθανοτήτων για τον τίτλο και μας οδηγεί πλέον σε έναν πραγματικό τελικό στο Interlagos. Ο Kimi Raikkonen πήρε την νίκη στο Spa, τη δεύτερη θέση στο επεισοδιακό Fuji και ήταν πρώτος και στη Shanghai, κάτι που του απέφερε 26 βαθμούς μέσα σε τρεις αγώνες και αυτήν τη φορά η σύγκριση με τους υπόλοιπους ήταν με το μέρος του, δεδομένου πως ο αριθμός αυτός τον καθιστά τον πιο αποτελεσματικό πιλότο, ενώ έχουμε μπει ήδη στην τελική ευθεία από τα τέλη Σεπτεμβρίου.

Με αυτά τα -δραματικά πολλές φορές- πάνω-κάτω ο Raikkonen πιθανότατα δεν θα μπορούσε να διεκδικήσει το πρωτάθλημα με καλύτερο τρόπο από ό,τι το κάνει τώρα. Οι δύο αγώνες που η F2007 τον πρόδωσε αποδεικνύονται καθοριστικοί για τις επιδιώξεις του για το πρώτο πρωτάθλημα της καριέρας του και ο Raikkonen παρά το ότι έχει τις περισσότερες νίκες από κάθε άλλον πιλότο φέτος, βρίσκεται μπροστά στον κίνδυνο να κερδίσει και στη Βραζιλία και να μην μπορέσει να το χαρεί.

Πάντως, το σίγουρο είναι πως ο Φινλανδός δεν αγχώνεται. Από όσα έχουν συμβεί μέσα σε αυτήν την περίεργη αγωνιστική περίοδο της F1 ο Kimi μόνο στην Ιαπωνία αισθάνθηκε την ανάγκη να μιλήσει σκληρά για κάποιον και ο στόχος ήταν η FIA, με αντικείμενο βεβαίως το καθυστερημένο email της Ομοσπονδίας προς την ομάδα για την υποχρεωτική χρησιμοποίηση των ελαστικών για βροχή. Μέχρι τον προτελευταίο αγώνα έχει κανείς την αίσθηση πως ο Raikkonen αδιαφορεί για οτιδήποτε συμβαίνει, όμως σε αυτό προφανώς φταίει η καταγωγή του και όχι η τακτική που ακολουθεί για κάποιο συγκεκριμένο λόγο.

Εν κατακλείδι ο Raikkonen μπορεί να έχει τις λιγότερες πιθανότητες από τους άλλους δύο για το πρωτάθλημα των οδηγών, είναι όμως ο πιλότος που παραδέχονται οι περισσότεροι για φέτος τουλάχιστον, καθώς θεωρείται σχεδόν βέβαιο πως αν ο ερχομός του στην Ferrari δεν είχε συμπέσει με την επιστροφή της Scuderia στις… εγκαταλείψεις, τότε οι 100 βαθμοί που έχει μέχρι τώρα θα ήταν αρκετά περισσότεροι.

top