Γεμάτο συμβολισμούς


Μόλις ένα βήμα πριν από το τέλος του Πρωταθλήματος, η Κίνα είναι έτοιμη να υποδεχτεί τη Formula 1 και να στέψει το φετινό Πρωταθλητή.

Αν και η ιδέα προϋπήρχε από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, ο πρώτος αγώνας Formula 1 στην Κίνα έγινε πραγματικότητα μόλις το 2004. Ο λόγος ήταν ότι η πρώτη προτεινόμενη πίστα Zuhai στη νότια Κίνα κατασκευάστηκε αλλά δεν πέρασε ποτέ τα κριτήρια της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας και έτσι η υπόθεση δεν προχώρησε. Όμως, η κινεζική κυβέρνηση, μαζί με τη βοήθεια των οργανωτών του φημισμένου Grand Prix της Formula 3 του Μακάο, είχε βάλει σκοπό να δημιουργήσει τις σωστές προϋποθέσεις ώστε η Formula 1 να βάλει στον ημερολόγιό της την Κίνα. Όπερ και εγένετο, με την κατασκευή της πίστας της Σαγκάης η οποία θεωρείται μία από τις πλέον μοντέρνες και σύγχρονες. Η συμφωνία ανακοινώθηκε το 2002 και καλύπτει συμβόλαιο επτά ετών (μέχρι το 2011) και αποδείχτηκε ότι ήταν μία σωστή κίνηση καθώς τόσο η προσέλευση του κόσμου, 145 χιλιάδες παρακολούθησαν τον πρώτο αγώνα και 140 χιλιάδες πέρυσι, αλλά και το θέαμα εντός πίστας δικαίωσαν όσους είχαν αυτό το όραμα.
Η παρουσία της Κίνας στο ημερολόγιο, βέβαια, έχει να κάνει και με καθαρά οικονομικά κριτήρια. Η αγορά της είναι μία από τις μεγαλύτερες και από τις πλέον αναπτυσσόμενες του κόσμου καθώς ο πληθυσμός της χώρας καλπάζει πάνω από το δυσθεώρητο αριθμό του ενός δισεκατομμυρίου ανθρώπων. Μπορεί η μεγάλη πλειονότητα να μην έχει τις αγοραστικές δυνατότητες άλλων χωρών αλλά τα ποσοστά ανάπτυξης έπεισαν τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και τον Bernie Ecclestone, ότι ήταν επιβεβλημένη η παρουσία τους εκεί. Αυτό, βέβαια, ουδόλως θα πρέπει να απασχολεί τους απανταχού φίλους της Formula 1, από τη στιγμή που γίνονται ενδιαφέροντες και συναρπαστικοί αγώνες.
Η πίστα της Σαγκάης

Ο κινεζικός πολιτισμός, ένας από τους παλαιότερους στην ιστορία της ανθρωπότητας, είναι γεμάτος συμβολισμούς και αυτοί σίγουρα δεν λείπουν από την πίστα της Σαγκάης. Η διαδρομή θυμίζει το κινεζικό ιδεόγραμμα Shang, πρώτο συνθετικό του ονόματος της πόλης της Σαγκάης, το οποίο συμβολίζει την έννοια της «ανόδου», αν και αυτό συνέβη τυχαία καθώς ο Herman Tilke πληροφορήθηκε το γεγονός μετά το τέλος του σχεδιασμού της. Το κυρίαρχο αρχιτεκτονικό χαρακτηριστικό της πίστας είναι οι δύο γιγάντιοι πύργοι που δεσπόζουν στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού και θυμίζουν τα λιοντάρια που βρίσκονται στις περισσότερες εισόδους Κινέζικων ναών αλλά και κατοικιών. Οι συμβολισμοί δεν έχουν τέλος καθώς το κόκκινο και το χρυσό χρώμα που κυριαρχούν στην πίστα αντιπροσωπεύουν καλή τύχη και δύναμη. Τέλος, οι τεχνητές λίμνες που δημιουργήθηκαν δεν βελτιώνουν μόνο την αισθητική αλλά και την ισορροπία του περίφημου φενγκ-σούι καθώς το νερό βοηθά στην ηρεμία του πνεύματος. Αν δεν σας φτάνουν όλα αυτά, η έμπνευση για τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό των κτιρίων και των κερκίδων προήλθε από τον φημισμένο αρχαίο κήπο Yuyan στην Σαγκάη.

Η πίστα, αυτή καθεαυτή, χαρακτηρίζεται από τις δύο μεγάλες ευθείες οι οποίες παρ’ όλο που δεν φτάνουν στο μήκος αυτή του Fuji, προσφέρουν την ευκαιρία για ταχύτητες που φτάνουν πάνω από τα 320 Χλμ/ώρα και οι κλειστές στροφές στο τέλος τους προσφέρουν ευκαιρίες για προσπεράσματα. Από εκεί και πέρα υπάρχουν αρκετές γρήγορες καμπές οι οποίες και δίνουν την ευκαιρία στους μηχανικούς να μην θυσιάσουν πολύ από την τελική ταχύτητα στον βωμό της μεγαλύτερης κάθετης αεροδυναμικής δύναμης. Στην Σαγκάη έχουν διεξαχθεί, όλοι κι όλοι, τρείς αγώνες και παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε το τι συνέβη αναλυτικά σε κάθε έναν από αυτούς:
2004: Πρεμιέρα με νίκη Barrichello

Η πρώτη επίσκεψη της Formula 1 στην Κίνα σηματοδότησε και την πρώτη φορά που ο ήδη πρωταθλητής Michael Schumacher θα χρειαζόταν να εκκινήσει από την τελευταία θέση, λόγω αλλαγής κινητήρα αλλά και ενός λάθους στις κατατακτήριες δοκιμές. Το γεγονός αυτό ευνόησε τον ομόσταβλό του Rubens Barrichello, ο οποίος ξεκίνησε από την Pole Position και κατάφερε να κερδίσει και να ανεβάσει αυτός τη Ferrari στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Όμως, τα πράγματα δεν ήταν και τόσο εύκολα καθώς ο Kimi Raikkonen ήταν κολλημένος πίσω από τις εξατμίσεις της F2004 για παραπάνω από το μισό αγώνα και απομακρύνθηκε μόνο λόγω της, λανθασμένης όπως αποδείχτηκε, απόφασης της McLaren να φέρει τον Φιλανδό πιο νωρίς στα pits για τον τρίτο ανεφοδιασμό του. Η αποτυχία έγκειται στο ότι ο Jenson Button είχε σχεδιάσει στρατηγική δύο pit-stop, κάτι που τον έφερε μπροστά από τον Raikkonen στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα και κατά συνέπεια στη δεύτερη θέση. Αξιοσημείωτο είναι ότι σε αυτόν τον αγώνα είχαμε την επιστροφή του πρώην Πρωταθλητή Villeneuve για λογαριασμό της Renault αλλά η ελλιπής προετοιμασία φάνηκε και στο αποτέλεσμα καθώς τερμάτισε 11ος.
2006: Η τελευταία νίκη του Schumi

Στις βρεγμένες περσινές συνθήκες, ο αγώνας φαινόταν κομμένος και ραμμένος στα μέτρα του Alonso. Τα Bridgestone δεν φαίνονταν τόσο ανταγωνιστικά, οι δύο Renault θα εκκινούσαν από την πρώτη σειρά ενώ αντίθετα ο Schumacher έκανε μόλις τον έκτο ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες. Μάλιστα, στην αρχή του αγώνα ο ρυθμός του Ισπανού ήταν τόσο καταιγιστικός που όλοι προέβλεπαν έναν εύκολο μονόλογο. Όμως, η απόφαση της αλλαγής των εμπρός ελαστικών στον πρώτο ανεφοδιασμό αποδείχτηκε καταστροφική καθώς ο ρυθμός έπεσε κατακόρυφα, και έτσι οι Fisichella και Schumacher κατάφεραν να τον προσπεράσουν στο μέσον του αγώνα. Ο Alonso κατάφερε να επανακτήσει την ταχύτητά του μετά το δεύτερο ανεφοδιασμό αλλά ήταν πια αργά καθώς το πρόσωπο του αγώνα είχε δείξει το στίγμα του. O Michael Schumacher, στον προτελευταίο αγώνα της καριέρας του, είχε προσπεράσει και τον Fisichella λόγω του ότι ανεφοδιάστηκε νωρίτερα και είχε πια τον πρώτο λόγω για τη νίκη, την οποία κατέκτησε και έμελλε να είναι η 91η και τελευταία του. Το αποτέλεσμα αυτό προκάλεσε φρενήρη ενθουσιασμό καθώς τον έφερε ισόβαθμο με τον Alonso, και μάλιστα πρώτο λόγω καλύτερων αποτελεσμάτων. Όμως, τελικά το Πρωτάθλημα θα πήγαινε σε ισπανικά χέρια.
Let's see.....

top