Η παρουσίαση της F1.08

Η BMW Sauber έγινε η τέταρτη ομάδα που αποκάλυψε στο κοινό το μονοθέσιο με το οποίο θα τρέχει τη νέα σεζόν, σε τελετή που έλαβε χώρα στο Μόναχο της Γερμανίας την Δευτέρα (14/1).


"Φέτος, θα πρέπει να βελτιωθούμε περισσότερο απ` ό,τι η Ferrari και η McLaren. Εχουμε κάνει μεγάλη πρόοδο τα τελευταία δύο χρόνια και ελπίζω να καταφέρουμε να κλείσουμε κι άλλο την ψαλίδα" - Μάριο Τάισεν

Η γερμανική ομάδα αποτέλεσε την ευχάριστη έκπληξη του περσινού πρωταθλήματος, καθώς τερμάτισε δεύτερη στους κατασκευαστές ύστερα και από τον μηδενισμό της McLaren.

Ετσι, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η καινούργια F1.08, το τρίτο μονοθέσιο που κατασκευάζει η BMW μετά την εξαγορά της Sauber το 2005, έχει χτιστεί πάνω στις βάσεις της επιτυχημένης προκατόχου της.

"Εχουμε κάνει πολλά πράγματα εδώ και 2,5 χρόνια που δημιουργήθηκε η νέα ομάδα", τόνισε ο επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της BMW, Μάριο Τάισεν, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης.

"Κάναμε δύο δυνατές χρονιές και καταβάλλαμε μεγάλη προσπάθεια στο καινούργιο μονοθέσιο. Η F1.08 έχει κατασκευαστεί με βάση όλα όσα μάθαμε και βιώσαμε αυτά τα δύο χρόνια. Αποτελεί και πάλι ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός".

Ωστόσο, ο Τάισεν παραδέχθηκε ότι η BMW Sauber δεν είναι σε θέση να ανταγωνιστεί άμεσα την Ferrari και την McLaren και να διεκδικήσει με αξιώσεις την πρώτη της νίκη.

"Σίγουρα, θα είναι δύσκολο, αφού οι δύο ομάδες που είναι μπροστά μας, είναι πιο δυνατές και πιο έμπειρες", πρόσθεσε. "Θα πρέπει να βελτιωθούμε περισσότερο απ` ό,τι αυτές. Εχουμε κάνει μεγάλη πρόοδο τα τελευταία δύο χρόνια και ελπίζω να καταφέρουμε να κλείσουμε κι άλλο την ψαλίδα".

Οδηγοί της ομάδας θα είναι και φέτος οι Νικ Χάιντφελντ και Ρόμπερτ Κούμπιτσα, στις δυνατότητες των οποίων πιστεύει πολύ ο επικεφαλής του team.

"Πιστεύω ότι είναι οι καλύτεροι οδηγοί", υποστήριξε ο Τάισεν. "Είμαι σίγουρος ότι και οι δύο μπορούν να βελτιωθούν περαιτέρω, καθώς το φετινό μονοθέσιο υποτίθεται ότι είναι ανώτερο από το περσινό".

Ο "φάκελος" της F1.08
Η BMW Sauber ακολούθησε την... πεπατημένη, ανακοινώνοντας ότι η τρέχουσα αεροδυναμική σχεδίαση του μονοθεσίου δεν είναι η τελική και πως το οριστικό πακέτο θα ολοκληρωθεί λίγο πριν την πρώτη κούρσα της σεζόν.

Παρόλα αυτά, υπάρχουν ορατές διαφορές σε σχέση με την F1.07, κυρίως στην εμπρός αεροτομή και στο πίσω μέρος, δικαιολογώντας τον χαρακτηρισμό "καινοτόμο εξέλιξη" που έδωσε στο νέο μονοθέσιο ο τεχνικός διευθυντής της BMW Sauber, Βίλι Ραμπφ.

Σημαντικό ρόλο στην κατασκευή της F1.08 έπαιξε αναπόφευκτα η εισαγωγή της κοινής ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου (SECU) από τους μηχανικούς, καθώς η απαγόρευση του traction control ανάγκασε τους ανθρώπους της ομάδας να στραφούν στην βελτίωση του μηχανικού κρατήματος.

Επιπλέον, οι μηχανικοί έδωσαν μεγάλη βάση στη σχεδίαση του ρύγχους της F1.08, που μοιάζει αρκετά με αυτό που παρουσίασε η McLaren στο μέσον της περσινής σεζόν, καθώς η επίτευξη της μέγιστης δυνατής κάθετης δύναμης σε αυτό το σημείο είναι κρίσιμη για την απόλυτη ισορροπία του μονοθεσίου.

Τέλος, μικρές διαφοροποιήσεις έχουν γίνει στα πλαϊνά αεροδυναμικά βοηθήματα, ενώ το κάλυμμα του κινητήρα έχει μικρύνει σε όγκο.

Οι τεχνικές προδιαγραφές
Σασί: Μονοκόμματο από ανθρακονήματα
Ανάρτηση: Εμπρός και πίσω ψαλίδια, ελατήρια και αποσβεστήρες, ενεργοποιούμενα από αντιστρεπτικές ράβδους (Sachs Race Engineering)
Φρένα: Εξαπίστονες κολίμπρες φρένων (Brembo), δισκόφρενα και τακάκια από ανθρακονήματα (Brembο, Cardone Industrie)
Μετάδοση: Επτατάχυτο, σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων με quick-shift, συμπλέκτης από ανθρακονήματα (AP Racing)
Ηλεκτρονικά σασί: MES
Τιμόνι: BMW Sauber F1 Team
Ελαστικά: Bridgestone Potenza
Ζάντες: OZ
Μήκος: 4.600mm
Πλάτος: 1.800mm
Υψος: 1.000mm
Μεταξόνιο: 3.130mm
Βάρος: 605kg (με οδηγό, χωρίς καύσιμα)

top