Επίσημη παρουσίαση: Ferrari F2008


Μόλις έξι ημέρες μετά την έναρξη του νέου έτους, η παρουσίαση του πρώτου φετινού μονοθεσίου είναι γεγονός και μάλιστα, πρόκειται για αυτό της πρωταθλήτριας ομάδας, Ferrari.

H Scuderia, αποκάλυψε σήμερα στο εργοστάσιό της, στο Maranello, το 54ο μονοθέσιο στην ιστορία της, την 659 όπως ονομάζεται εντός της ομάδας, ή F2008 για το ευρύ κοινό.

Η F2008 αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο της αύριο στο Fiorano, την ιδιόκτητη πίστα της Ferrari, που βρίσκεται δίπλα από το εργοστάσιό της.

Λόγω των καινούργιων κανονισμών, που επιβάλλουν τη χρήση της ενιαίας ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου του κινητήρα της MES, τη χρήση του ίδιου κιβωτίου για 4 αγωνιστικά σαββατοκύριακα αλλά και την επιπλέον προστασία για το κεφάλι του οδηγού στα πλαϊνά του cockpit, η F2008 ζυγίζει περισσότερο από τον πρόγονό της (χωρίς το έρμα).

Είναι εμφανές από την πρώτη ματιά, ότι η F2008 αποτελεί εξέλιξη του περσινού μονοθεσίου, αν και αρκετοί τομείς έχουν δεχθεί σημαντικές αλλαγές. Θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι η έκδοση που αποκαλύφθηκε σήμερα δεν αποτελεί παρά μόνο την αρχική, καθώς το μονοθέσιο θα αλλάξει σημαντικά μορφή, μέχρι να κάνει το αγωνιστικό του ντεμπούτο το Μάρτιο στην Αυστραλία.

Η F2008 διαθέτει μικρότερο μεταξόνιο από την περσινή Ferrari (με τον εμπρός άξονα να έχει μετακινηθεί μερικά χιλιοστά προς τα πίσω), ωστόσο η ομάδα δεν αποκαλύπτει το μέγεθός του (αν και πέρυσι που το έκανε είχε δημοσιοποιήσει ψευδή στοιχεία…), ενώ ως αποτέλεσμα αυτού, τροποποιημένη είναι και η κατανομή βαρών.

Οι αναρτήσεις έχουν ανασχεδιαστεί για να λειτουργούν σε αρμονία με την καινούργια αεροδυναμική, ενώ το «φούσκωμα» που παρουσιαζόταν στο σημείο ένωσης του κάτω ψαλιδιού με το σασί έχει μειωθεί. Τα ψαλίδια διαθέτουν μεγαλύτερο πλάτος από πέρυσι, λειτουργώντας σαν πτερύγια. Τα καλύμματα στις ζάντες των εμπρός τροχών έχουν διατηρηθεί (όπως και στον πίσω άξονα), με το άνοιγμα σε σχήμα τόξου στο κάτω πίσω μέρος τους και το μικρό πτερύγιο στο επάνω μέρος τους. Η Ferrari αναφέρει ότι χρησιμοποιεί καινούργιες δαγκάνες και πρωτοποριακές λύσεις όσον αφορά την απαγωγή θερμότητας στα φρένα.

Η περιοχή κάτω από τα πόδια του οδηγού έχει «αδυνατίσει» και «σκαφτεί» (κάτι που έχει οδηγήσει σε λιγότερο χώρο εντός του cockpit) για να βελτιωθεί η αποδοτικότητα της εμπρός αεροτομής, ενώ οι (ενωμένοι μεταξύ τους) εκτροπείς αέρα ανάμεσα στα ψαλίδια της εμπρός ανάρτησης είναι μεγαλύτεροι. Οι τηλεοπτικές κάμερες (τις οποίες η ομάδα χρησιμοποιεί ως πτερύγια) έχουν προωθηθεί και διατηρούν τα πλευρικά τοιχώματα που εμφάνισαν κατά την περσινή σεζόν.

Τα barge boards είναι περσινά, ενώ η περιοχή του cockpit είναι εμφανώς μικρότερη σε διαστάσεις με μερικά εξογκώματα για να αγγίζει τις ελάχιστες επιτρεπτές διαστάσεις. Τα δυο μυτερά πτερύγια εμπρός από το cockpit διατηρήθηκαν, όπως και τα πτερύγια στα πλαϊνά των ψυγείων (με τη διάτρηση του δεύτερου μισού της σεζόν του 2007).

Τα προστατευτικά γύρω από το κεφάλι του οδηγού, εκτός από το ότι είναι μεγαλύτερα (λόγω κανονισμών) δεν ενώνονται με το προσκέφαλο όπως πέρυσι, για αεροδυναμικούς λόγους. Οι καθρέπτες είναι ακόμη περισσότερο απομακρυσμένοι από το cockpit. Τα καλύμματα των ψυγείων έχουν εμφανώς μικρότερες διαστάσεις, τόσο σε ύψος όσο και σε πλάτος, με το σκάψιμο στο κάτω μέρος τους να είναι ακόμη μεγαλύτερο. Μικρότερες διαστάσεις διαθέτει και το κάλυμμα του κινητήρα, το οποίο φέρει δύο μικροσκοπικά πτερύγια-χορδές σε κάθε πλευρά του, και φυσικά το πτερύγιο πίσω από τον αεραγωγό του κινητήρα. Ο τελευταίος δε διαθέτει πλέον το οριζόντιο διαχωριστικό που κατεύθυνε μέρος του εισερχόμενου αέρα προς τα υδραυλικά συστήματα, μολονότι αυτά ψύχονται και πάλι από τον αεραγωγό.


Οι διατρήσεις στο επάνω μέρος των καλυμμάτων των ψυγείων έχουν διατηρηθεί, όπως και αυτές πίσω από τις εξατμίσεις. Οι καμινάδες-πτερύγια είναι απαράλλακτες όπως και τα μεγάλα πτερύγια εμπρός από τους πίσω τροχούς (καθώς και η οπή που παρουσιάζουν από κάτω τους). Το πτερύγιο επάνω από τον πίσω άξονα διατηρήθηκε, ενώ η πίσω αεροτομή είναι η περσινή. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το τριγωνικό ανυψωμένο στοιχείο πίσω από τα υποστηρίγματα της πίσω αεροτομής.

Το κιβώτιο συνεχούς ροπής είναι ακόμη ταχύτερο από το περσινό, παρά το γεγονός ότι θα πρέπει να διαθέτει τετραπλάσια αξιοπιστία, κάτι που επετεύχθη και με τη βοήθεια της Shell στον τομέα των λιπαντικών. Επίσης, οι διαστάσεις στο εσωτερικό του κιβωτίου έχουν αλλάξει για να βελτιωθεί η αξιοπιστία του. Παρά το γεγονός ότι το δελτίο Τύπου αναφέρει ότι το κιβώτιο είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, ο επικεφαλής σχεδιαστής της Ferrari, Νικόλας Τομπάζης επιβεβαίωσε ότι το τμήμα όπου βρίσκονται τα γρανάζια περιβάλλεται από τιτάνιο.

Καθώς η εξέλιξη του κινητήρα απαγορεύεται, η ομάδα είχε τη δυνατότητα να βελτιώσει μονάχα τα περιφερειακά συστήματα, τα συστήματα εισαγωγής αέρα και καυσίμου, αν και η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν η προσαρμογή του οκτακύλινδρου 056 στην ενιαία ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα της MES. Η αλλαγή αυτή ανάγκασε την ομάδα να ανασχεδιάσει τη διάταξη των ηλεκτρονικών της συστημάτων. Ο επικεφαλής του τμήματος κινητήρα, Gilles Simon, παραδέχθηκε ότι η Ferrari δεν είναι ακόμη έτοιμη να αγωνιστεί με την καινούργια, ΕΗΜΕΚ της MES, ωστόσο πιστεύει ότι εντός των δυο μηνών που μεσολαβούν μέχρι την έναρξη της σεζόν δε θα υπάρχουν πλέον προβλήματα σε αυτό τον τομέα, αν και πιστεύει ότι η McLaren διαθέτει σημαντικό πλεονέκτημα λόγω της τεχνογνωσίας της στο σύστημα αυτό. Ο Simon ανέφερε ότι θα χρειαστεί πολλή σκληρή δουλειά για να φτάσει η ιταλική ομάδα το επίπεδο της McLaren.

Η ιταλική ομάδα προσπάθησε να βρει τα ελαττώματα της F2007 και να τα εξαλείψει, καθώς ήταν εμφανές ότι σε πίστες με πολλές αργές στροφές ή ανομοιόμορφο οδόστρωμα και υψηλά kerb, το περσινό μονοθέσιο υστερούσε. Ο επικεφαλής σχεδιαστής της Ferrari, Νικόλας Τομπάζης, ανέφερε ότι η βελτίωση σε αυτούς τους τομείς δεν απαιτούσε απλά την διαμόρφωση της αεροδυναμικής έτσι ώστε να αποδίδει βέλτιστα σε ευρύτερο πεδίο συνθηκών. Ο συμπατριώτης μας ανέφερε ότι δεν ήταν μόνο η αεροδυναμική της F2007 που ήταν υπερευαίσθητη και πως οι αναρτήσεις διαδραμάτισαν είχαν μεγάλη ευθύνη στη δημιουργία των αδυναμιών της. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στις χειμερινές δοκιμές και στη βελτίωση της αξιοπιστίας, η οποία αποτελούσε την αχίλλειο πτέρνα της ομάδας πέρυσι.

-Ημερομηνίες παρουσιάσεων καινούργιων μονοθεσίων:
7/1 McLaren (Στουτγάρδη)
10/1 Toyota (Κολωνία)
14/1 BMW Sauber (Μόναχο)
16/1 Red Bull (Jerez)
22/1 Renault (Valencia)
29/1 Honda (Brackley)

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Ονομασία σασίFerrari F2008
Κατασκευή σασίΑνθρακονήματα με κυψελοειδή δομή συνθετικών υλικών
ΔιαφορικόΠεριορισμένης ολίσθησης
ΚιβώτιοΕπιμήκες Ferrari, ημιαυτόματο, σειριακό, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο συνεχούς ροπής
Αριθμός σχέσεων7 + όπισθεν
ΦρέναΑεριζόμενα δισκόφρενα από ανθρακονήματα
ΑνάρτησηΑνεξάρτητη ανάρτηση, διωστήρες που ενεργοποιούνται από ελατήρια στρέψης εμπρός και πίσω
Βάρος605 κιλά (με νερό, λιπαντικό και τον οδηγό)
ΤροχοίΖάντες BBS 13" εμπρός και πίσω

Ονομασία κινητήραFerrari Type 056
Αριθμός κυλίνδρων8
Μπλοκ κυλίνδρωνΧυτό αλουμίνιο με περιεχόμενη γωνία V 90 μοιρών
Αριθμός βαλβίδων32 (πνευματική μετάδοση)
Συνολική χωρητικότητα2.398 κ. εκ.
Διάμετρος εμβόλου98 χλστ.
Βάρος<95>
ΨεκασμόςMagneti Marelli ψηφιακός ηλεκτρονικός ψεκασμός
ΑνάφλεξηMagneti Marelli στατική ηλεκτρονική ανάφλεξη
ΚαύσιμοShell V-Power ULG 64
ΛιπαντικόShell SL-1098



Και τώρα το ερώτημα είναι ένα....
Πρωτάθλημα ξανά???Θα τολμήσει να κάνει το 2 στα 2 η Ferrari, με την F2008??

top