Το μέλλον της Formula 1

Ανακοινωθηκαν οι αλλαγές στους κανονισμούς για τα επόμενα 5 χρόνια
Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού συνεδρίασε στο Μονακό στις 8/12 και συμφώνησε στην κατεύθυνση που θα κινηθούν οι κανονισμοί για τα επόμενα 5 χρόνια. Όπως είχαμε αναφέρει, κοινός στόχος της FIA και των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι να γίνει το άθλημα πιο φιλικό στο περιβάλλον και να έρθει πιο κοντά στα αυτοκίνητα παραγωγής. Ακολούθως παρουσιάζονται οι βασικότερες αλλαγές που προβλέπονται για την επόμενη 5ετία:

2007
• Οι υπάρχοντες κινητήρες 2.400 κεκ παραμένουν «παγωμένοι».

2008
• Είναι πιθανή η απαγόρευση αεροδυναμικών βοηθημάτων (barge boards, πτερύγια, καμινάδες κ.λπ.) που τοποθετούνται μεταξύ των δύο αξόνων. (Η απαγόρευση αυτή απαιτεί την ομόφωνη συμφωνία των ομάδων).
• Είναι πιθανή η θέσπιση κανονισμού που θα περιορίζει τη χρήση αεροδυναμικών σηράγγων και/ή των μοντέλων που χρησιμοποιούνται και/ή των κυλιόμενων διαδρόμων. (Απαιτείται η συμφωνία της πλειονότητας των ομάδων).
• Οι υπάρχοντες κινητήρες 2.400 κεκ παραμένουν «παγωμένοι».

2009
• Θα πρέπει η ενέργεια από το φρενάρισμα να ανακτάται και να επαναχρησιμοποιείται.
• Μείωση της κάθετης αεροδυναμικής πίεσης κατά 50%.
• Θα υπάρχουν αεροδυναμικές και άλλες αλλαγές για να διευκολύνεται το προσπέρασμα.
• Οι υπάρχοντες κινητήρες 2.400 κεκ παραμένουν «παγωμένοι». Αν είναι εφαρμόσιμο, οι κινητήρες και τα κιβώτια θα έχουν διάρκεια ζωής 4 αγώνων.

2010
• Ένα μέρος της αποβαλλόμενης θερμότητας θα πρέπει να ανακτάται και να χρησιμοποιείται στην κίνηση του μονοθεσίου.
• Ένα μέρος από την ενέργεια των καυσαερίων από τις εξατμίσεις θα πρέπει να ανακτάται και να χρησιμοποιείται στην κίνηση του μονοθεσίου.
• Αεροδυναμική που θα είναι μερικώς ή ολικώς τυποποιημένη ή αν είναι δυνατό θέσπιση νέων κανονισμών που θα ενθαρρύνουν αεροδυναμική έρευνα σχετική με τα αυτοκίνητα παραγωγής).
• Οι υπάρχοντες κινητήρες 2.400 κεκ παραμένουν «παγωμένοι». Αν είναι εφαρμόσιμο παραμένει η χρήση κινητήρων και κιβωτίων για 4 αγώνες.

2011
• Πιθανή χρήση νέων κινητήρων με διάρκεια ζωής 4 αγώνες που θα έχουν τα εξής χαρακτηριστικά:
- Υψηλής αποδοτικότητας υπερπλήρωση (turbo).
- Περιορισμούς στη ροή καυσίμου (ενέργεια)
- Άμεσο ψεκασμό.
- Μικρή χωρητικότητα, ώστε να επιτυγχάνεται υψηλός ρυθμός περιστροφής (15.000 σαλ)
- Χρήση βιοκαυσίμων.
• Πιθανή νέα προσέγγιση στο σασί, με τα εξής χαρακτηριστικά
- Περαιτέρω μείωση της κάθετης αεροδυναμικής πίεσης
- Μεγαλύτερη έμφαση στην απόδοση στις στροφές και στο κράτημα μέσα από τη διαχείριση του σασί, της ανάρτησης και των φρένων.
• Απόλυτη ελευθερία στη χρήση ηλεκτρονικών που θα κάνουν το μονοθέσιο ενεργειακά αποδοτικότερο
• Πιθανή απελευθέρωση των οδηγικών βοηθημάτων.
• Περιορισμοί στη χρήση υλικών για να πλησιάσουν περισσότερο στα υλικά που χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα παραγωγής.
• Άλλες τεχνολογίες σχετικές με τα αυτοκίνητα παραγωγής.

2012
• Νέοι κινητήρες όπως παραπάνω. Προτείνεται όλα τα παραπάνω να είναι η βάση των συζητήσεων. Μπορεί να υπάρχουν και άλλες τεχνολογίες και περιοχές έρευνας που δεν έχουν αναφερθεί.

Όλα θα βασίζονται στη βασική αρχή ότι οι σχετικές συσκευές θα είναι διαθέσιμες προς πώληση σε όποια ομάδα το επιθυμεί σε προσιτές τιμές.

top