Η παρουσίαση της νέας Honda

Με την ευχή και την ελπίδα να μην επαναλάβει τα λάθη του 2007, η Honda πραγματοποίησε την Τρίτη (29/1) τα επίσημα αποκαλυπτήρια του νέου της μονοθεσίου στη βάση της, το Μπράκλεϊ της Αγγλίας.


Οι άνθρωποι της Honda κράτησαν τα "γήινα" χρώματα που είχαν και πέρυσι, μόνο όμως στο πλαϊνό και πίσω μέρος του μονοθεσίου, όπως και κατά μήκος του ρύγχους. Κυρίαρχο χρώμα στην RA108 είναι πλέον το λευκό, ενώ απουσιάζει και πάλι κάθε είδους χορηγία, στο πλαίσιο της οικολογικής καμπάνιας "Earthdream"

Η RA108, όπως είναι η κωδική της ονομασία, είχε ήδη κάνει ντεμπούτο της σε πίστα την περασμένη εβδομάδα στην Βαλένθια και το νέο στοιχείο που παρουσιάστηκε στο κοινό είναι ο καινούργιος χρωματισμός της.

Οι άνθρωποι της Honda κράτησαν τα "γήινα" χρώματα που είχαν και πέρυσι, μόνο όμως στο πλαϊνό και πίσω μέρος του μονοθεσίου, όπως και κατά μήκος του ρύγχους. Κυρίαρχο χρώμα στην RA108 είναι πλέον το λευκό, ενώ απουσιάζει και πάλι κάθε είδους χορηγία, στο πλαίσιο της οικολογικής καμπάνιας "Earthdream".

Την παρουσίαση του νέου μονοθεσίου έκανε ο τρίτος οδηγός της ομάδας, Αλεξ Βουρτς, ο οποίος μπήκε στο κόκπιτ και το οδήγησε στη σκηνή, ενώπιον 300 προσκεκλημένων και εκπροσώπων του Τύπου.

Στη συνέχεια, το λόγο πήρε ο επιχειρησιακός υπεύθυνος της Honda, Χιρόσι Οσίμα, ο οποίος μίλησε για τα σχέδια της ομάδας ενόψει 2008, όπως και σε μακροπρόθεσμο επίπεδο.

"Θα πρέπει να αφήσουμε το 2007 πίσω μας", είπε ο Οσίμα. "Τους τελευταίους μήνες έχουμε κάνει σημαντικά βήματα για την ενίσχυση του τεχνικού τμήματος και εκμεταλλευτήκαμε στο έπακρο το κέντρο έρευνας και ανάπτυξης της Honda προς όφελος της ομάδας.

"Στόχος μας είναι να ανταμείψουμε τους οπαδούς της Honda ανά τον κόσμο με μια βελτιωμένη εμφάνιση τη φετινή σεζόν και να συνεχίσουμε να κυνηγάμε το αγωνιστικό όνειρό μας".

Η σημαντικότερη αλλαγή στην ηγεσία της Honda που γεννά μεγάλες προσδοκίες, είναι η πρόσληψη του Ρος Μπρον στον ρόλο του επικεφαλής της ομάδας.

"Φιλοδοξία μας είναι η συνεχής πρόοδος", είπε ο παλιός τεχνικός διευθυντής της Ferrari. "Θέλουμε να επιστρέψουμε σε αξιοπρεπείς θέσεις μέσα στους βαθμούς. Εχουμε σπουδαία προοπτική στο Μπράκλεϊ και την Ιαπωνία και ο προσωπικός μου στόχος είναι ο όσο το δυνατό καλύτερος συντονισμός".

Η Honda F1 Racing συμμετέχει στο πρωτάθλημα από το 2005, όταν εξαγόρασε την BAR και το 2006 κατάφερε να πάρει την πρώτη της νίκη μετά την επιστροφή της στην F1 με εξολοκλήρου δικό της μονοθέσιο.

Ωστόσο, η περσινή σεζόν ήταν απογοητευτική, αφού δεν κατάφερε να συγκεντρώσει παρά μόλις 6 βαθμούς. Παρόλα αυτά, η ομάδα θα συνεχίσει και φέτος με οδηγούς τους Τζένσον Μπάτον και Ρούμπενς Μπαρικέλο.

Ο "φάκελος" της RA108
Το νέο μονοθέσιο της Honda έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να διευκολύνει την προσθήκη αεροδυναμικών αναβαθμίσεων κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος.

Πρόκειται για ένα εντελώς διαφορετικό concept σε σχέση με τις προκατόχους της τόσο στην αεροδυναμική σχεδίαση όσο και στην μηχανική δομή του.

Ο κινητήρας Honda RA808E δεν έχει μεγάλες αλλαγές σε σχέση με τον περσινό, λόγω των περιορισμών της FIA. Αντίθετα, τροποποιήσεις έχουν γίνει στην γεωμετρία της εξάτμισης και της εισαγωγής αέρα προκειμένου να εφαρμόζουν στο αεροδυναμικό πακέτο.

Οι δύο σημαντικότεροι τομείς που έχουν διαφοροποιηθεί λόγω των νέων κανονισμών είναι το κιβώτιο ταχυτήτων και τα ηλεκτρονικά.

Το κιβώτιο είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, κατά τέτοιο τρόπο ώστε να χρησιμοποιείται σε 4 συνεχόμενα GP όπως επιτάσσουν οι κανονισμοί του 2008, ενώ η υποχρεωτική χρήση της ενιαίας ECU έχει επηρεάσει την εξέλιξη του κινητήρα, του κιβωτίου και του αμαξώματος.

Τέλος, το traction control και άλλα ηλεκτρονικά βοηθήματα οδήγησης έχουν αφαιρεθεί, οπότε πλέον δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στις ικανότητες του οδηγού.

top