Η ανασκόπηση του 2007

Η στέψη του Κίμι Ράικονεν ως παγκόσμιου πρωταθλητή για πρώτη φορά στην καριέρα του, το εκπληκτικό ντεμπούτο του Λιούις Χάμιλτον, η επιστροφή του Φερνάντο Αλόνσο στην Renault μετά από ένα χρόνο απουσίας και το σκάνδαλο κατασκοπείας που οδήγησε στην βαριά τιμωρία της McLaren ήταν τα γεγονότα που σημάδεψαν την F1 την χρονιά που μας πέρασε.

Η... τάξη του 2007


Το τέλος του πρωταθλήματος βρήκε αρκετές ομάδες να "ψάχνονται" για τη σύνθεσή τους το 2008, αν και οι αλλαγές τελικά δεν ήταν τόσο ριζικές όσο στο περσινό "παζάρι". Renault και McLaren αντάλλαξαν οδηγούς, με το γαλλικό team να κάνει το κόλπο γκρόσο εξασφαλίζοντας την επιστροφή αγαπημένου παιδιού του Φλάβιο Μπριατόρε, Φερνάντο Αλόνσο -με team mate του ισπανού τον ταλαντούχο Νελσίνιο Πικέ-, ενώ η βρετανική ομάδα φαίνεται ότι χτύπησε διάνα, υπογράφοντας με τον άκρως ελπιδοφόρο Χάικι Κοβαλάινεν.

Spy stories...
Το πρωτάθλημα του 2006 σημαδεύτηκε από την αμφιλεγόμενη κίνηση της FIA να απαγορεύσει τα mass-dampers από τα μονοθέσια της Renault στη μέση της σεζόν, κίνηση που ερμηνεύτηκε ως χείρα βοηθείας προς την Ferrari. Ωστόσο, αυτό μοιάζει με... πταίσμα, μπροστά σε όσα συνέβησαν στο παρασκήνιο του 2007.

Κι ενώ η δράση μέσα στην πίστα κρατούσε τους θεατές με κομμένη την ανάσα, με τους τέσσερις πιλότους της Ferrari και της McLaren να μάχονται επί ίσοις όροις για τον τίτλο, στα paddocks κυριαρχούσε η καχυποψία και η παραφιλολογία μεταξύ των δύο κορυφαίων ομάδων του grid.

Μετά από ένα σίριαλ αρκετών εβδομάδων, η McLaren βρέθηκε στο εδώλιο με την κατηγορία ότι χρησιμοποίησε κλεμμένα δεδομένα της Ferrari για την εξέλιξη του μονοθεσίου της. Στην πρώτη ακροαματική διαδικασία ενώπιον του Παγκόσμιου Συμβουλίου της FIA στις 26 Ιουλίου, την γλίτωσε λόγω έλλειψης στοιχείων, αλλά στις 13 Σεπτεμβρίου η διαδικασία επαναλήφθηκε, αφού είχαν προκύψει νέα στοιχεία.

Η τελική ετυμηγορία ήρθε ως σοκ για την βρετανική ομάδα, αλλά και τον κόσμο της F1 γενικότερα: μηδενισμός στο πρωτάθλημα κατασκευαστών και 100 εκ. δολάρια πρόστιμο, με την υποσημείωση ότι οι οδηγοί της θα κρατούσαν τους προσωπικούς τους βαθμούς, αφού για να συνεργαστούν στην υπόθεση, τους προσφέρθηκε αμνηστία!

"Ice Ιce Βaby!"
Σε ρόλο ψυχρού εκτελεστή, ο "Iceman" Κίμι Ράικονεν έκανε πραγματική επέλαση προς τον τίτλο στα τελευταία GP. Ο μήνας του μέλιτος με την Ferrari τέλειωσε μετά την Αυστραλία, αφού οι κάτω του αναμενομένου επιδόσεις του, προκάλεσαν σχόλια όπως "...μπλοκάρει στη θέα και μόνο του Μίκαελ Σουμάχερ στο γκαράζ της Scuderia" από μερίδα του Τύπου.

Ομως, στο δεύτερο μισό της χρονιάς ήρθε η μεταμόρφωση. Κανείς δεν πίστευε ότι ο Ράικονεν θα μπορούσε να φτάσει στο πρωτάθλημα όταν είχε μείνει μετά τον 7ο αγώνα της σεζόν, στις ΗΠΑ, 26 βαθμούς πίσω από την κορυφή - εκτός από τον ίδιο!

Με τον Χάμιλτον να λυγίζει μπροστά στο φάσμα της επιτυχίας και τον Αλόνσο να... τρώγεται με τα ρούχα του, ο 28χρονος οδηγός πήρε πέντε νίκες στις επόμενες 10 κούρσες και μαζί το πρώτο πρωτάθλημα της καριέρας του, σε μια επική ανατροπή που θα μείνει στην ιστορία.

Ενα αστέρι γεννιέται
Η αποχώρηση του Μίκαελ Σουμάχερ άφησε ένα μεγάλο κενό στο star system της F1, όμως ο Λιούις Χάμιλτον ήρθε την κατάλληλη εποχή για να κλέψει τις καρδιές των οπαδών. Μόλις στα 22 του χρόνια, ο βρετανός πιλότος οδήγησε το πρωτάθλημα για το μεγαλύτερο μέρος της σεζόν, αλλά έχασε την ευκαιρία να γίνει ο πρώτος rookie που στέφεται πρωταθλητής για μόλις έναν βαθμό.

Τα ρεκόρ του μιλούν από μόνα τους: έγινε ο κάτοχος των περισσότερων σερί βάθρων για πρωτοεμφανιζόμενο οδηγό με 9, ο νεότερος σε ηλικία οδηγός που βρέθηκε στην πρωτοπορία του πρωταθλήματος, ο νεότερος βρετανός που κέρδισε αγώνα και ο πρώτος οδηγός που πήρε 100 βαθμούς στους πρώτους του 15 αγώνες. Δηλαδή... τρέμε Σούμι!

Οργισμένο είδωλο
Μετά την πρώτη του νίκη στην Μαλαισία, ο Αλόνσο εκθείαζε τους νέους του συνεργάτες στην McLaren για την καταπληκτική δουλειά που έκαναν στην ανάπτυξη και εξέλιξη της MP4-22. Ομως πολύ γρήγορα βγήκαν σύννεφα στις σχέσεις τους και λίγους μήνες μετά, ήρθε η ρήξη.

Καλομαθημένος από την... βασιλική περιποίηση που είχε στην Renault (με ελάχιστες εξαιρέσεις), ο "Δον Φερνάντο" αλλιώς τα περίμενε και αλλιώς τα βρήκε στην McLaren, με την οποία είχε συμφωνήσει ένα χρόνο πριν πάει. Το καινούργιο του αφεντικό, Ρον Ντένις, του έκοψε κάθε είδους χατίρια, μένοντας πιστός στην αρχή της ισονομίας μεταξύ των δύο πιλότων του.

Μετά από μια σειρά γεγονότων, όπως η ποινή που δέχθηκε στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Ουγγαρίας, αλλά και ο ρόλος του στο σκάνδαλο κατασκοπείας, ο ισπανός πήρε το καπελάκι του και έφυγε στο τέλος του πρωταθλήματος από το βρετανικό team, με το διαζύγιο να βγαίνει κοινή συναινέσει.

Καλύτερα δεν γίνεται (;)
Η BMW Sauber έθεσε τον πήχη ψηλά στην αρχή της σεζόν: "Φέτος, θέλουμε να διεκδικούμε σταθερά το βάθρο και από του χρόνου να πηγαίνουμε για νίκες", είχε πει το αφεντικό της ομάδας, Μάριο Τάισεν. Τελικός απολογισμός ήταν η 2η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών (μετά τον μηδενισμό της McLaren), με τον Νικ Χάιντφελντ να ανεβαίνει δύο φορές στο βάθρο (2ος στον Καναδά, 3ος στην Ουγγαρία).

Η γερμανική ομάδα έδειξε ότι βρίσκεται στο σωστό δρόμο για το κάτι παραπάνω. Το αν καταφέρει το 2008 να μπει σφήνα στη μάχη των κορυφαίων ομάδων, μόνο ο χρόνος θα το δείξει...

Περασμένα μεγαλεία (διηγώντας τα να κλαις)
Αν υπήρχε βραβείο για την απογοήτευση της χρονιάς, αυτό θα πήγαινε από... μισό σε Renault και Honda. Το γαλλικό team ήταν πολύ μακριά από τον ανταγωνισμό, με την R27 να αποδεικνύεται ευθύς εξαρχής "λίγη" μπροστά στις προσδοκίες που γεννούσαν οι δύο τίτλοι της ομάδα πέρυσι και πρόπερσι. Η τρίτη θέση στο κατασκευαστών απλά "χρύσωσε" το χάπι για τον Φλάβιο Μπριατόρε και την παρέα του.

Κι αν στην Renault έχουν ως δικαιολογία την φυγή του Αλόνσο και την ανεπαρκή εξέλιξη του μονοθεσίου τους με τα Bridgestone λόγω της παρατεταμένης μάχης που έδωσαν πέρυσι για τον τίτλο με την Ferrari, στην Honda έχουν ξεμείνει από τέτοιες.

Η ιαπωνική ομάδα έκανε φέτος στροφή προς την οικολογία, βάφοντας το μονοθέσιό της στα χρώματα της υφηλίου και η RA107 δικαιολόγησε απόλυτα την απόφαση αυτή, αφού οι επιδόσεις της έμειναν καρφωμένες στο έδαφος...

Μεταγραφικός "πυρετός"
Το τέλος του πρωταθλήματος βρήκε αρκετές ομάδες να "ψάχνονται" για τη σύνθεσή τους το 2008, αν και οι αλλαγές τελικά δεν ήταν τόσο ριζικές όσο στο περσινό "παζάρι". Renault και McLaren αντάλλαξαν οδηγούς, με το γαλλικό team να κάνει το κόλπο γκρόσο εξασφαλίζοντας την επιστροφή αγαπημένου παιδιού του Φλάβιο Μπριατόρε, Φερνάντο Αλόνσο -με team mate του ισπανού τον ταλαντούχο Νελσίνιο Πικέ-, ενώ η βρετανική ομάδα φαίνεται ότι χτύπησε διάνα, υπογράφοντας με τον άκρως ελπιδοφόρο Χάικι Κοβαλάινεν.

Η Ferrari και η BMW Sauber παρέμειναν πιστές στους αγωνιστικούς πιλότους που είχαν το 2007, ενώ η Toyota... ξεφορτώθηκε τον Ραλφ Σουμάχερ για χάρη του πρωταθλητή των GP2, Τίμο Γκλοκ και η Williams αντικατέστησε τον Αλεξ Βουρτς με τον νεαρό ιάπωνα Καζούκι Νακατζίμα.

Στο επόμενο πρωτάθλημα θα δούμε και μια νέα ομάδα στο grid - όχι την Prodrive του Ντέιβιντ Ρίτσαρντς που τελικά δεν κατάφερε να συγκροτήσει ομάδα, αλλά την Force India του ινδού μεγιστάνα Βιτζάι Μάλια. Ουσιαστικά πρόκειται για την Spyker με νέο πρόσωπο και οδηγούς σίγουρα τον Αντριαν Σούτιλ και πιθανότατα τον Τζιανκάρλο Φιζικέλα.

top