Αρχίζει το ματς

Ένα πολύ ενδιαφέρον πρωτάθλημα ετοιμάζεται να ξεκινήσει το Σαββατοκύριακο στην Αυστραλία.

Ύστερα από μήνες αναμονής, οι φίλοι της Formula 1 επιτέλους θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τους αγαπημένους τους οδηγούς και ομάδες στην πίστα. Τι κι αν αυτό προϋποθέτει άχαρο πρωινό ξύπνημα την Κυριακή, καθώς ο αγώνας ξεκινά στις 06:30 ώρα Ελλάδας. Οι πιστοί «φορμουλάκηδες» θα είναι (είμαστε) συντονισμένοι στους δέκτες μας για έναρξη του πρωταθλήματος 2008, που θα γίνει -παραδοσιακά- στην Αυστραλία και την πίστα Albert Park στη Μελβούρνη. Στον περσινό αγώνα θριαμβευτής ήταν ο Kimi Raikkonen με τη Ferrari, ο οποίος κέρδισε ξεκινώντας από την pole position και βάζοντας το πρώτο λιθαράκι για την κατάκτηση του τίτλου.

Ας δούμε όμως τι έκαναν οι ομάδες από τη λήξη του περσινού πρωταθλήματος μέχρι να φορτώσουν μονοθέσια και λοιπό εξοπλισμό και «ξενιτευτούν» στην Αυστραλία. Το φετινό πρωτάθλημα, όπως και τα προηγούμενα άλλωστε, θα είναι ένα πρωτάθλημα διαφορετικών ταχυτήτων. Θα εξετάσουμε τι περιμένουμε από ομάδες και οδηγούς με βάση τη δυναμικότητά τους.

«Πρώτη» ταχύτητα

Εδώ ανήκουν οι Ferrari και McLaren. Η Scuderia, με την ώθηση της κατάκτησης των δύο τίτλων και της καλής εμφάνισης στις χειμερινές δοκιμές, ξεκινάει το πρωτάθλημα ως το φαβορί. Το νέο μονοθέσιο, η F2008, δεν έχει πλέον τα προβλήματα που εμφάνισε το περσινό και ο Kimi Raikkonen δείχνει να είναι στην καλύτερή του φόρμα. Όμως, υπάρχει και ο Felipe Massa, ο οποίος με την αποδεδειγμένη του ταχύτητα μπορεί στην ημέρα του να κερδίσει οποιονδήποτε και θέλει να αποδείξει ότι μπορεί κι αυτός να γίνει πρωταθλητής. Αν δεν εμφανιστούν προβλήματα αξιοπιστίας, οι «κόκκινοι» είναι ικανοί να κυριαρχήσουν.

Στη McLaren Mercedes έχουν κάνει πολλή και αθόρυβη δουλειά. Έχουν φτιάξει ένα μονοθέσιο, την MP4-23 που είναι σίγουρα άκρως ανταγωνιστικό, κάτι που φάνηκε καθαρά στο τελευταίο 3ήμερο δοκιμών της Βαρκελώνης. Φυσικά, όλα στηρίζονται στο μοναδικό ταλέντο του Lewis Hamilton, ο οποίος έχει στην πλάτη του την εμπειρία της περσινής χρονιάς και θα είναι άμεσος διεκδικητής του τίτλου. Στο πλευρό του θα έχει τον Heikki Kovalainen, ο οποίος σε πολλές περιπτώσεις έχει δείξει ότι είναι ικανός και δεν αποκλείεται να αποτελέσει την έκπληξη της φετινής σεζόν. Δεν μπορεί να προβλεφτεί τι επιπτώσεις θα έχει στην ομάδα ενδεχόμενη αποχώρηση του Ron Dennis από το τιμόνι. Ένα είναι σίγουρο: θα παλέψουν για το πρωτάθλημα μέχρι τέλους.

«Δεύτερη» ταχύτητα

Εδώ πέρυσι υπήρχε μόνη της η BMW Sauber. Φέτος όμως τα πράγματα δεν δείχνουν τόσο απλά. Στη γερμανοελβετική ομάδα αποφάσισαν ότι ήρθε ο καιρός να ρισκάρουν στο σχεδιασμό του μονοθεσίου τους και να διεκδικήσουν την πρώτη τους νίκη στη Formula 1. Όμως, τα πρώτα δείγματα δεν ήταν θετικά και από τότε στην BMW έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου για να βρουν λύσεις. Το πόσο τα έχουν καταφέρει θα φανεί πολύ σύντομα. Οι Nick Heidfeld και Robert Kubica είναι ένα δίδυμο με ισχυρό εσωτερικό ανταγωνισμό, ωστόσο και οι δύο είναι ταχύτατοι.

Στο ίδιο επίπεδο με την BMW Sauber θέλουν να κινηθούν στη Renault. Ύστερα από το περσινό στραπάτσο άνεκρουσαν πρύμναν και άλλαξαν τα πάντα. Σχεδίασαν ένα νέο μονοθέσιο, καθώς το περσινό ήταν αποτυχία, και έφεραν πίσω τον άνθρωπο που τους ανέβασε στην κορυφή. Ο Fernando Alonso, ύστερα από μια μικρή… οδύσσεια στη McLaren επέστρεψε σε γνωστά λημέρια και θέλει να γίνει ο κούκος που θα φέρει την άνοιξη. Η Renault εξαιρετικά δύσκολα διεκδικήσει νίκες και ο στόχος τους είναι να παλεύουν για καμιά θέση στο βάθρο. Έδειξαν εμπιστοσύνη στον νεαρό Nelson Piquet jr, ο οποίος θέλει να βαδίσει στα βήματα του διάσημου μπαμπά του και να αποδείξει ότι δεν είναι απλώς ένα κόλπο του marketing.

Υπάρχει και τρίτο μέλος σε αυτήν τη συντροφιά. Η ομάδα που έδειξε την εντυπωσιακότερη βελτίωση στις χειμερινές δοκιμές είναι η Williams. Η ομάδα του Sir Frank, που διοικεί τη μοναδική ιδιωτική ομάδα που έχει πιθανότητες να πρωταγωνιστήσει, στηρίζεται στον πολύ καλό κινητήρα της Toyota, σε ένα άρτια σχεδιασμένο μονοθέσιο και στο ταλέντο του Nico Rosberg. Πόσο καλός είναι ο Rosberg φαίνεται από την προσπάθεια της McLaren να τον πάρει για αντικαταστάτη του Alonso, προσφέροντας μάλιστα 8ψήφια ποσά ως αποζημίωση, προτού ο Williams τους κλείσει κατάμουτρα την πόρτα. Δεύτερος πιλότος είναι ο Kazuki Nakajima, ο περσινός δοκιμαστής, ο οποίος προφανώς είναι επιλογή της Toyota. Παρότι στον μοναδικό αγώνα που συμμετείχε πέρυσι τρομοκράτησε το pit lane, πατώντας και μερικούς μηχανικούς της ομάδας του, στις δοκιμές έχει κάνει ενδιαφέροντες χρόνους και ίσως κάνει αισθητή την παρουσία του και στην πίστα εκτός από τα pit.

«Τρίτη» ταχύτητα

Παρότι οι ομάδες που βρίσκονται εδώ τονίζουν ότι ανήκουν στην πάνω κατηγορία, οφείλουμε να χαρακτηρίσουμε τη στάση τους αισιόδοξη και να προσπαθήσουμε εμείς να είμαστε οι άχαροι ρεαλιστές. Στην 3η ταχύτητα του πρωταθλήματος ανήκουν οι Red Bull και Toyota. Οι «ταύροι» σε ορισμένες δοκιμές σημείωσαν πολύ καλούς χρόνους, εφάμιλλους των ομάδων που βρίσκονται στις πάνω παραγράφους. Ωστόσο, για να τους εμπιστευτούμε πρέπει να τους δούμε να τερματίζουν χωρίς να χαλάσει κάτι στο μονοθέσιο, ας πούμε το κιβώτιο (τυχαίο παράδειγμα). Θετικό στοιχείο ο πολύ καλός κινητήρας της Renault, πάνω στον οποίο «έχτισε» ο Adrian Newey. Το οδηγικό δίδυμο των David Coulthard και Mark Webber είναι από τα πιο έμπειρα του grid.

Οι Ιάπωνες της Toyota αντιμετωπίζουν εδώ και χρόνια ένα σοβαρό πρόβλημα. Κάθε χρονιά ξεκινούν με έναν τεράστιο προϋπολογισμό αλλά στο τέλος βαθμοί είναι λίγοι. Κατάλαβαν ότι η περσινή αναλογία εκατομμύρια/βαθμό δεν ήταν πολύ καλή και έδωσαν διορία δύο ετών για αρχίσουν να έρχονται αποτελέσματα. Φέτος φαίνεται ότι έχει γίνει κάπως καλύτερη δουλειά και όλοι δηλώνουν ευχαριστημένοι. Η άνοδος στην απόδοση της ομάδας φάνηκε στις δοκιμές, μένει να πιστοποιηθεί ότι μπορεί να διατηρηθεί στη διάρκεια ενός ολόκληρου πρωταθλήματος. Ο Jarno Trulli παρέμεινε στην ομάδα και θα είναι ο ηγέτης της ενώ ο αρνητικός πέρυσι Ralf Schumacher αντικαταστάθηκε από τον επίσης Γερμανό Timo Glock . Έτσι, ύστερα από 15 χρόνια το όνομα Schumacher δεν θα υπάρχει στη Formula 1, ενώ ο Ralf θα αναζητήσει την τύχη του στο DTM.

«Τέταρτη» (και τελευταία) ταχύτητα

Εδώ ανήκουν οι «ουραγοί», που φέτος όμως αναμένεται να κάνουν πιο αισθητή την παρουσία τους. Honda, Toro Rosso, Force India και Super Aguri φαίνεται ότι θα παλεύουν για το ποιος δεν θα βγει τελευταίος. Η Honda έκανε το μεγάλο βήμα και αποφάσισε ότι πρέπει να αφήσει την τύχη της στα χέρια του «αυτοκράτορα» Ross Brawn. Τα αποτελέσματα θα έρθουν σίγουρα, αλλά από ό,τι φαίνεται θα καθυστερήσουν λίγο. Το φετινό μονοθέσιο είναι σαφώς καλύτερο από το περσινό, αλλά για να καταλάβετε πόσο χάλια ήταν η RA107, παρά τη βελτίωση δεν ανέβασε την ομάδα στην πάνω κατηγορία. Η κατάσταση ενδεχομένως να έχει γίνει καλύτερη μετά το 3ήμερο των ιδιωτικών δοκιμών της ομάδας στη Jerez αλλά οι Jenson Button και Rubens Barrichello δεν έχουν εύκολο έργο μπροστά τους.

Η Toro Rosso ήταν μια από τις εκπλήξεις του Χειμώνα. Η μικρή ιταλική ομάδα δεν παρουσίασε κάποιο νέο μονοθέσιο. Τροποποίησε το περσινό για να συμβαδίζει με τους φετινούς κανονισμούς, έβαλε μέσα τους «αγριεμένους» Sebastian Vettel (ταχύτατος πέρυσι) και Sebastien Bourdais (4 σερί φορές πρωταθλητής CART στην Αμερική) και άρχισε να γράφει χρόνους που προβλημάτισαν τους αντιπάλους. Στόχος της ομάδας είναι να ανέλθει στην ανώτερη «τρίτη» ταχύτητα του πρωταθλήματος, κάτι που δεν μοιάζει καθόλου απραγματοποίητο, βοηθούντος και του κινητήρα της Ferrari.

Όταν ο Ινδός πολυεκατομμυριούχος Vijay Mallya αγόρασε λίγο πριν από το τέλος του περσινού πρωταθλήματος τη Spyker (πρώην Midland F1, πρώην Jordan) και την ονόμασε Force India, αρχίσαμε αμέσως να ψάχνουμε τον επόμενο ιδιοκτήτη. Όμως, ο Ινδός έχει βαλθεί να τιμωρήσει τη βασύνη μας. Έχει επενδύσει αρκετά στην ομάδα, έφερε τον πολύ έμπειρο Giancarlo Fisichella, κράτησε τον ταλαντούχο Adrian Sutil και έδωσε στον Mike Gascoyne τα εχέγγυα για μια ανοδική πορεία. Η αισιοδοξία είναι διάχυτη στην ομάδα, που στόχο έχει να περνάει πού και πού στο δεύτερο μέρος των κατατακτηρίων και να μην μένει πολλούς γύρους πίσω στους αγώνες που τερματίζει. Άλλη μία ομάδα που θα τρέχει με κινητήρα Ferrari.

Για το τέλος αφήσαμε τη Super Aguri. Η ομάδα που ίδρυσε ο παλιός οδηγός της Formula 1, Aguri Suzuki, με την υποστήριξη της Honda, που παρείχε σασί και κινητήρα, πέρυσι άφησε άριστες εντυπώσεις, αφού σε ορισμένους αγώνες εμφανίστηκε πολύ γρήγορη και κατάφερε μάλιστα να πάρει και κάποιους βαθμούς. Φέτος, όμως, τα πράγματα είναι πολύ πιο δύσκολα. Ο κύριος χορηγός της ομάδας για το 2007 δεν πλήρωσε τα συμφωνημένα και η Super Aguri έφτασε σε οικονομικό αδιέξοδο. Το αποτέλεσμα ήταν να μην πάρει μέρος παρά σε ελάχιστες δοκιμές εξέλιξης το χειμώνα και η παρουσίαση του νέου μονοθεσίου να αναβληθεί για κάποιο απροσδιόριστο χρονικό σημείο στο μέλλον. Τα προβλήματα έμοιαζαν αξεπέραστα και το ενδεχόμενο να μη δούμε καθόλου Aguri στη Μελβούρνη γινόταν όλο και πιο ορατό, μέχρι που εμφανίστηκε ο από μηχανής θεός (Magma Group) και η παρτίδα μάλλον σώθηκε. Δεν ξέρουμε όμως ποιος θα σώσει τους Takuma Sato και Anthony Davidson από τις τελευταίες θέσεις.

top