Σκάνδαλα τέλος

Το 2007 ήταν μια δύσκολη χρονιά για τη Formula 1, καθώς το αγωνιστικό μέρος επισκιάστηκε από το μεγάλο σκάνδαλο κατασκοπίας. Για όσους δεν θυμούνται περί τίνος πρόκειται -αν υπάρχουν ακόμα κάποιοι- ένα ντοσιέ με 780 σελίδες με απόρρητες πληροφορίες σχετικά με το μονοθέσιο της Ferrari βρέθηκε στα χέρια ενός υπάλληλου της McLaren, του αρχισχεδιαστή Mike Coughlan. Η Ferrari καταγγέλλει ότι αυτά προέρχονται από τον πρώην υπάλληλό τους Nigel Stepney. Ύστερα από πολλές έρευνες και δύο συνεδριάσεις του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, η McLaren κρίθηκε ένοχη και της επιβλήθηκε ποινή αφαίρεσης όλων των βαθμών της από το πρωτάθλημα κατασκευαστών και πρόστιμο 100 εκατ. δολαρίων.

Ο πρόεδρος της FIA, Max Mosley, σε συνέντευξη που έδωσε στην ‘Gazzetta dello Sport’, εμφανίστηκε σίγουρος ότι τέτοια κατάσταση δεν θα επαναληφθεί στη Formula 1 και ότι, παρά τα λεγόμενα για το αντίθετο, οι σχέσεις της ομοσπονδίας με τις εμπλεκόμενες ομάδες έχουν βελτιωθεί: «Νομίζω ότι από αυτήν την ιστορία δημιουργήθηκαν καλύτερες και πιο ανοιχτές σχέσεις της Ferrari και της McLaren με την ομοσπονδία. Όλοι ξέρουν ότι η επανάληψη αυτών των γεγονότων είναι πολύ επικίνδυνη, τόσο σε συνέπειες όσο και σε ποινές.

Το πρόβλημα της McLaren δεν ήταν τι έκανε αλλά μάλλον τι δεν είπε. Αν είχαν πει αμέσως στον Jean Todt πριν από ένα χρόνο όσα ήξεραν και αν είχαν πει σε εμάς τον Ιούλιο τι είχε στην κατοχή του ένας από τους μηχανικούς τους θα ήμασταν με το μέρος τους και δεν θα διέτρεχαν τόσο μεγάλο κίνδυνο. Αντιθέτως, πάντα αρνούνταν ότι άλλοι εκτός του Coughlan ήξεραν κάτι. Το έκαναν αυτό μέχρι τον Δεκέμβριο.

Μόλις έμαθα ότι πρόκειται για έγγραφο 780 σελίδων τους ρώτησα: ‘πόση πληροφορία πήραν από εσάς;’, και μου απάντησαν: ‘Πρέπει να μας ρωτήσεις πόση δεν πήραν’. Υπήρχαν τα πάντα για το μονοθέσιό τους. Έχει ξανασυμβεί στο παρελθόν αλλά όχι για ολόκληρο μονοθέσιο. Ύστερα, είδαμε αυτά τα 323 email…».


Δεν έχω τίποτα με τον Dennis

Ο Max Mosley κατηγορήθηκε και για προσωπική έχθρα απέναντι στον Ron Dennis και την ομάδα του: «Αυτό δεν είναι αλήθεια. Πάρτε για παράδειγμα το επεισόδιο στην Ουγγαρία. Έχουμε τις μαγνητοφωνημένες συνομιλίες από τον ασύρματο της ομάδας, που ποτέ δεν δημοσιεύτηκαν, και μπορώ να σας πω ότι οι αγωνοδίκες πήραν τη σωστή απόφαση. Αν ήμουν εναντίον του Dennis δεν θα έδινα στη McLaren την προμήθεια των ECU σε όλες τις ομάδες της Formula 1 αλλά στη Magneti Marelli, που ήδη προμήθευε τις περισσότερες. Οι κορυφαίες ομάδες πάντα κινούνται στο όριο τον κανονισμών και πρέπει να τις αντιμετωπίζουμε με συνέπεια και αμεροληψία.

Κάθε φορά που συναντιέμαι με τον Ron οι σχέσεις μας είναι αμοιβαία ευχάριστες. Είναι αλήθεια ότι δεν έχω συζητήσει μαζί του σε βάθος από το Spa, και λυπάμαι για ό,τι του συνέβη, αλλά αυτός είναι που πήρε την απόφαση τα πράγματα να ακολουθήσουν συγκεκριμένη πορεία».

top