Τι είδαμε στη Μαλαισία - Γεγονότα και παρασκήνιο

Μετά τον πρώτο αγώνα της χρονιάς στην Αυστραλία όλοι περιμέναμε την ανάκαμψη της Ferrari και αυτή ήρθε με έναν εντυπωσιακό τρόπο στην Μαλαισία. Οι δυο οδηγοί της φαίνονταν ότι βρίσκονται σε δικό τους πρωτάθλημα χωρίς να δεχθούν σε κανένα σημείο του αγώνα πίεση. Η στιγμή της εγκατάλειψης του Massa ήταν το μοναδικό σημείο που εκνεύρισε τους ανθρώπους από το Maranello.

Massa - Raikkonen, σημειώσατε 2

Την pole position κατείχε ο Massa ο οποίος και οδήγησε τον αγώνα μέχρι το πρώτο πιτ στοπ του στον 16ο γύρο. Μετά πήρε ο Raikkonen τα ηνία και έδειξε ότι εκεί που χρειάζεται, στον αγώνα, είναι καλύτερος του Βραζιλιάνου. Ο συγκεκριμένος αγώνας σε κανένα σημείο δεν αμφισβητήθηκε από τους αντιπάλους των «κόκκινων». Το ότι πέρασε ο Kimi μπροστά από τον Massa είναι εύκολο να κατανοηθεί. Όταν ο Massa μπήκε μέσα ο Φιλανδός έκανε χρόνο 1:35.679 σε σχέση με τον 1:35.988 του Βραζιλιάνου ένα γύρο πριν, ενώ έμεινε στο δικό του pit stop συνολικά 29.511 δευτερόλεπτα σε σχέση με το 29.913 του Massa, οπότε δεν υπήρχε πρόβλημα στο να περάσει μπροστά.

Η μέγιστη διαφορά που μπορούσε να χτίσει ο Βραζιλιάνος σε σχέση με τον Φιλανδό ήταν στα 2.037 δευτερόλεπτα στον 12ο γύρο, ενώ ο Raikkonen έφτασε την διαφορά στα 4.9 δευτερόλεπτα τη στιγμή της εγκατάλειψης του Massa. Ο Φιλανδός φάνηκε ότι ήλεγχε τη διαφορά μέχρι το πιτ στοπ του Βραζιλιάνου, ενώ μόλις πήρε κεφάλι άρχισε να την αυξάνει σταδιακά. Η μάχη αυτή ήταν καθαρή μέχρι την στιγμή που ο Βραζιλιάνος έκανε πάλι λάθος οδηγικό, όπως είχε κάνει και στην Αυστραλία.

Εντυπωσιακός και ο ρυθμός του Kubica ο οποίος από τον 1ο μέχρι το 17ο γύρο βελτίωνε τον χρόνο του γύρο με το γύρο, δείχνοντας απίστευτη σταθερότητα. Βέβαια έχανε από τις Ferrari κατά μέσο όρο 7 δέκατα στο γύρο! Αυτό το στοιχείο είναι το καθοριστικό το οποίο έκανε τους ανθρώπους της Ferrari να πουν στους οδηγούς τους να μην πιέσουν τα μονοθέσιά τους. Ο Raikkonen είπε ότι πριν από τον πρώτο ανεφοδιασμό κιόλας πήγαιναν χαλαρά, προστατεύοντας τους κινητήρες. Οι τρεις οδηγοί που αναφέραμε είχαν την πιο σκληρή από τις δυο γόμες πριν αλλά και μετά τον πρώτο τους ανεφοδιασμό.

Προβληματισμός στη McLaren

Οι δυο McLaren δεν τα πήγαν καλά. Ο Kovalainen έκανε καλή δουλειά και έδειξε ότι η McLaren μπορεί να βασίζεται πάνω του. O Hamilton δεν κατάφερε να περάσει τη Red Bull Racing του Webber πριν από τα πρώτα πιτ στοπ και από την στιγμή που του εμφανίστηκε και πρόβλημα με το εμπρός δεξιά μπουλόνι δεν κατάφερε να τον περάσει και πάλι μετά τον ανεφοδιασμό του, κάτι που τον έφερε για άλλους 20 γύρους πίσω από τον Webber. Για τον αγώνα αυτόν αποδείχθηκε ότι η σκληρότερη γόμα ήταν και η γρηγορότερη, κάτι για το οποίο δεν συμφωνούσε ο Hamilton. Τα μαλακότερα από τα ελαστικά είχαν και πρόβλημα με graining. Όταν πλέον ο αγώνας έφτανε προς το τέλος του και από τον 46ο γύρο και μετά ο Hamilton ήταν ο ταχύτερος οδηγός στην πίστα, έχοντας βάλει τη σκληρή γόμα, αλλά ήταν αργά.

Έκπληξη του αγώνα πρέπει να ομολογήσουμε ότι ήταν ο Trulli, ο οποίος οδήγησε εντυπωσιακά. Ένα στατιστικό παράδοξο είναι ότι οι καλύτεροι προσωπικοί χρόνοι του Hamilton και του Trulli έγιναν στον 53ο γύρο με 1:35.462 και 1:36.068 αντίστοιχα. Το ερωτηματικό για όλους είναι τι πρέπει να περιμένουμε πλέον από την Toyota ή εάν η απόδοσή τους είναι πυροτέχνημα. Θα δείξει. Πάντως μέχρι στιγμής και στα δυο grand prix και οι δυο οδηγοί έχουν καταφέρει να ξεκινήσουν και τις δυο φορές μέσα στην 10άδα.

Το ταμείο μέχρι στιγμής δείχνει τον Hamilton να προηγείται των Raikkonen και Heidfeld στο πρωτάθλημα και τον Massa να έχει μείνει στους 0 βαθμούς.

Το παρασκήνιο

Το θέμα που κυριάρχησε ήταν αυτό της ποινής των δυο McLaren οι οποίες μπλοκάρισαν τον γρήγορο γύρο των Alonso και Heidfeld. Η ποινή των 5 θέσεων ήταν η απόφαση των αγωνοδικών και η FIA φαίνεται ότι θα φέρει τον κανόνα του 110% από τον Μπαχρέιν και μετά. Τι σημαίνει αυτό; Πρακτικά ότι ακόμα και στον γύρο εισόδου του στα πιτ, μετά από τον γρήγορό του γύρο, ο οδηγός δεν μπορεί να αφήσει το γκάζι από το πάτωμα, αλλά πρέπει να κινείται γρήγορα ώστε να μην εμποδίζει αυτούς που κάνουν την προσπάθειά τους.

Τα παρασκήνια στην Μαλαισία είχαν να κάνουν με τις φήμες περί αντικατάστασης του Massa από τον Vettel το 2009 ή ακόμα και ανάκλησης του Schumacher στην ενεργό δράση. Βέβαια τα λάθη του Βραζιλιάνου τον έχουν φέρει σε δύσκολη θέση, αλλά δεν φαίνεται να υπάρχει στην σκέψη των ανθρώπων στο Maranello για αντικατάστασή του. Μόλις πέρυσι υπέγραψε και 3ετή ανανέωση συμβολαίου.

Όλοι είχαν σχεδόν σίγουρη και την ανανέωση του Button με την ομάδα της Honda. Αυτό θα γίνει αλλά όχι ακόμα, είπε ο Fry. Άλλωστε με τον Brawn στο τιμόνι και έχοντας δώσει τόσα λεφτά για να αγοράσουν την «ελευθέρας» του Button από την Williams δεν έχει νόημα να χαλάσει η σχέση τους.

Ένα άλλο στοιχείο που συζητήθηκε στα πηγαδάκια ήταν το ποιος μπορεί να αγοράσει την Toro Rosso. Φαίνεται ότι εάν κάποιος δώσει 120 εκατ. δολάρια θα μπορέσει να την πάρει, αλλά το θέμα είναι ότι πρέπει να δοθεί μεγάλο ποσό ώστε να μπορέσει να φτιαχτεί μια ομάδα η οποία να δουλεύει από μόνη της. Το 2010 θα απαγορεύονται τα πελατειακά μονοθέσια και συνεπώς δεν θα μπορεί να στηρίζεται καθόλου στη βοήθεια της «μαμάς» Red Bull Technologies. Τις πρώτες κινήσεις προς την κατεύθυνση της δημιουργίας μιας αυτόνομης ομάδας έχει κάνει και η Super Aguri η οποία φαίνεται ότι μετά από τα λεφτά που ήρθαν (ή θα έρθουν μέχρι το Ισπανικό Grand Prix) θα στελεχώσει και τμήμα CFD.

Ο παράγων Alonso (ξανά)

Στα στόματα πολλών μπήκε πάλι το όνομα Alonso. Εάν η Renault δεν πάει καλά το 2008 θα μπορεί να φύγει και εάν ναι προς τα πού θα πάει; Η προγραμματισμένη αποχώρηση του Todt από την θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Ferrari έριξε λάδι στην φωτιά. Έφυγε αυτός που δεν ήθελε τον Ισπανό στην Ferrari και άνοιξε η πόρτα για την μεταγραφή του εκεί ή μήπως θα πάει στην BMW; Πολύ νωρίς ακόμα!

Ο Dennis έκανε την εμφάνισή του στην Μαλαισία παρά το γεγονός ότι μια βδομάδα πριν είχε πει ότι δεν θα πήγαινε στον αγώνα. Μην ψάχνετε για το παρασκήνιο. Ο Ron Dennis έχασε τον αδερφό του το προηγούμενο Σαββατοκύριακο και έπρεπε να γυρίσει στη Μ. Βρετανία. Αλλά τελικά μπόρεσε και πήγε στον αγώνα.

Ο επόμενος αγώνας στο Μπαχρέιν είναι παραδοσιακά ένας αγώνας που γέρνει προς την πλευρά της Ferrari. Η Ιταλική ομάδα και η Toyota ήταν οι μόνες που πήγαν εκεί για δοκιμές πριν από περίπου ενάμιση μήνα. Αναμένεται ένας καυτός αγώνας από όλες τις απόψεις. Κινητήρα αλλάζουν όλοι εκτός από τους Robert Kubica, Kimi Raikkonen, David Coulthard, Jarno Trulli και Nelsinho Piquet.

top