Συνέντευξη Τύπου Παρασκευής

Στην επίσημη συνέντευξη Τύπου της Παρασκευής για το Αυστραλιανό Grand Prix, που οργανώθηκε από τη FIA και δόθηκε στην πίστα Albert Park της Μελβούρνης, πήραν μέρος οι Sebastien Bourdais (Toro Rosso), Giancarlo Fisichella (Force India), Timo Glock (Toyota), Heikki Kovalainen (Mclaren Mercedes), Nelson Piquet Jr (Renault) και Mark Webber (Red Bull Racing). Οι περισσότεροι από τους παρόντες κάνουν φέτος μια νέα αρχή στη Formula 1, είτε μπαίνοντας για πρώτη φορά είτε τρέχοντας με διαφορετική ομάδα, και σε αυτήν την αλλαγή στην καριέρα τους επικεντρώθηκαν οι ερωτήσεις. Ας δούμε τι ειπώθηκε αναλυτικά…

Ερ: Για όλους σας, εκτός του Mark, η σημερινή ημέρα είχε κάτι το διαφορετικό. Ίσως να μπορούσατε να μοιραστείτε μαζί μας ποιό είναι αυτό.


Sebastien Bourdais: Υπάρχουν πολλά νέα πράγματα για μένα φέτος. Προφανώς, το πρώτο είναι η νέα πίστα, υπάρχουν πολλά πράγματα για να μάθω και το αυτό το πρωί ήταν καλό. Προχωρήσαμε βήμα-βήμα και στην πράξη η ανακάλυψη ήταν κάτι το καλό. Οι συνθήκες της πίστας άλλαζαν πολύ γρήγορα από το καλό στο καλύτερο. Κάτι παρόμοιο έδειχνε πως θα συμβεί και το απόγευμα αλλά πιστεύω πως δεν είχαμε την ίδια τύχη όπως το πρωί. Δεν τρέξαμε πολύ, ώστε να μπορώ να μιλήσω για την απογευματινή περίοδο.

Ερ: Nelson;

Nelson Piquet Jr.: Και για εμένα ήταν υπέροχο να ανακαλύπτω την πίστα κομμάτι-κομμάτι. Όλα είναι πολύ διαφορετικά μέσα από το μονοθέσιο σε σχέση με το περπάτημα γύρω από τη διαδρομή. Το οδόστρωμα είναι πολύ πιο ανώμαλο, αλλά ήταν πολύ καλά. Δεν είναι μία εύκολη πίστα και δυστυχώς κι εγώ δεν είχα όσο χρόνο θα ήθελα, ενώ αντιμετώπισα μερικά μικροπροβλήματα μέχρι τα τελευταία δέκα λεπτά, οπότε δεν έτρεξα πολύ αλλά είμαι ευχαριστημένος. Τα πράγματα δεν πάνε όπως θα θέλαμε αλλά είναι μία αρχή και ανυπομονώ για αύριο.

Ερ: Σίγουρα, μεγάλη διαφορά σε σχέση με τις δοκιμές;

NP: Ναι, πολύ λιγότερος χρόνος στην πίστα. Οι δοκιμές είναι πολύ πιο σκληρές αλλά πιστεύω πως τα πάντα συνηθίζονται. Την πρώτη φορά που βγήκα στην πίστα υπήρχε μία σχετική πίεση αλλά το συνήθισα. Είναι ωραίο να είμαι εδώ και ελπίζω όλα να εξελιχθούν ομαλά.

Ερ: Timo, μεγάλες στιγμές για εσένα;

Timo Glock: Ναι. Ήταν μία ήσυχη περίοδος αλλά συνολικά η μέρα δεν ήταν και τόσο άσχημη, θα μπορούσα να πω. Ήταν καλό το συναίσθημα να βρίσκομαι στο μονοθέσιο και να μην έχουμε τα ίδια προβλήματα τα οποία αντιμετωπίσαμε στη Βαρκελώνη στις τελευταίες δοκιμές. Ήταν σχετικά δύσκολα, αλλά σήμερα όλα ήταν καλύτερα και προσπάθησα να βρω την ταχύτητα και να φέρω στο μονοθέσιο τη σωστή ισορροπία. Είναι ακόμα δύσκολο και συνολικά η πίστα αλλάζει συχνά, αλλά στο τέλος όλα ήταν εντάξει. Έχω ακόμα να μάθω πράγματα για το αγωνιστικό τριήμερο αλλά αυτήν την στιγμή όλα δείχνουν να είναι καλά.

Ερ: Heikki, νέα ομάδα;

Heikki Kovalainen:
Ναι, και αισθάνομαι πολύ καλά με τη νέα μου ομάδα. Ήταν ενδιαφέρουσα περίοδος για την καριέρα μου το να δουλέψω κατά τη διάρκεια του χειμώνα με μία από τις καλύτερες ομάδες στη Formula 1 και όλα πήγαν καλά. Έχω συνηθίσει την ομάδα και τον τρόπο εργασίας τους. Η επικοινωνία είναι καλή και το μονοθέσιο δείχνει δυνατό, με την οδήγηση να βελτιώνεται συνέχεια. Οι σημερινές δύο περίοδοι εξελίχθηκαν ομαλά, χωρίς δράματα. Έμεινα στην πίστα, κάτι το οποίο δεν είναι και τόσο κακό.

Ερ: Το ίδιο και για σένα, Giancarlo, μία νέα ομάδα.

Giancarlo Fisichella: Ναι, αλλά είναι προφανές πως αυτή δεν είναι μία καινούργια πίστα για μένα. Είναι μία νέα ομάδα, μία νέα πρόκληση και δείχνει πολλά υποσχόμενη. Κάναμε ένα μεγάλο βήμα μπροστά τον Χειμώνα και ακόμα και εδώ δεν είναι τόσο άσχημα τα πράγματα, οπότε είμαι χαρούμενος για τη δουλειά που έχει γίνει από την ομάδα σε σχέση με μένα. Φυσικά και έχουμε πολλά πράγματα να κάνουμε ακόμα. Θα είναι δύσκολα.

Ερ: Mark, καμία αλλαγή για εσένα αλλά ένας πολύ καλός χρόνος. Πολύ καλή θέση αλλά και 0,9 του δευτερολέπτου πίσω από τη McLaren. Ή δεν πρέπει να του δώσουμε τόση σημασία;

Mark Webber: Πάντα ξέρουμε πως οι Παρασκευές δεν είναι και τόσο σημαντικές για συμπεράσματα. Το μονοθέσιο δεν δουλεύει και τόσο άσχημα. Είναι ακόμα πολύ δύσκολο να έχουμε συνέχεια στην απόδοσή μας, αλλά θα δουλέψουμε για αυτό σήμερα. Είμαι ευχαριστημένος από το μονοθέσιο, καθώς έγινε πολύ καλή δουλειά. Οι δοκιμές εξελίχθηκαν ομαλά και χωρίς προβλήματα αξιοπιστίας. Είμαστε σε καλή κατάσταση, ώστε να αρχίσουμε να δουλεύουμε στο μονοθέσιο σήμερα και να το ετοιμάσουμε για τις κατατακτήριες. Δεν είμαστε οι δεύτεροι ταχύτεροι, ακόμα παλεύουμε για τους βαθμούς στο τέλος της οκτάδας, οπότε θα δούμε πώς θα εξελιχθούν τα πάντα αύριο.

Ερ: Τι ακριβώς περιμένετε από το μονοθέσιο και από την ομάδα σε σχέση με την περσινή χρονιά;

MW: Προφανώς η αξιοπιστία μας δεν ήταν σε καλό επίπεδο πέρυσι και σίγουρα η εγκαταλείψεις που είχαμε ήταν απαράδεκτες. Φέτος, η ομάδα δούλεψε πολύ σκληρά ώστε να λυθεί αυτό, καθώς όλες οι ομάδες βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο. Ο δείκτης αξιοπιστίας είναι πολύ εντυπωσιακός και θα πρέπει να καταφέρουμε να είμαστε καλύτεροι από τους άλλους, αν όχι ίσοι. Αυτός είναι ο πιο σημαντικός τομέας που μας απασχολεί και σίγουρα εξετάζουμε και την απόδοση, για την οποία έχουμε κάνει αρκετή δουλειά, αλλά θα πρέπει να βελτιώσουμε περισσότερο το μονοθέσιο. Όλα τα μονοθέσια είναι πολύ ευαίσθητα και οι συνθήκες, καθώς υπήρχαν πολύ υψηλές θερμοκρασίες στην πίστα μαζί με άνεμο, σε μερικές στροφές ήταν εξαιρετικά δύσκολες για να επιτευχθεί σταθερότητα, οπότε όλοι αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα.

Ερ: Κάποιο μήνυμα για τους οπαδούς;

MW: Κάναμε μία λογική εκκίνηση. Δεν θα πρέπει να περιμένουμε αυτήν τη θέση αύριο γιατί κάθε ομάδα έχει διαφορετικό πρόγραμμα για σήμερα και εμείς απλά πήραμε τις αποφάσεις μας. Ήταν έκπληξη για μένα το ότι δεν καταλήξαμε πιο χαμηλά. Οι ανταγωνιστές μας πιθανότατα έτρεξαν με περισσότερο καύσιμο, αλλά όπως και να έχει βρισκόμαστε σε καλή θέση. Το σημαντικότερο θέμα για εμάς είναι η αξιοπιστία και εκεί έχουμε επικεντρώσει τις προσπάθειές μας. Είναι ακόμα Παρασκευή και αν βρισκόμαστε εκεί και στο τέλος της Κυριακής με έναν ήρεμο αγώνα, είμαι σίγουρος πως θα πετύχουμε κάποιους βαθμούς.

Ερ: Giancarlo, είχαμε αρκετό δράμα στην πίστα σήμερα. Τα πράγματα έδειχναν δύσκολα. Έφταιγε αυτό η ακάθαρτη πίστα ή μήπως κάτι άλλο;

GF: Ναι, το κύριο πρόβλημα ήταν ο άνεμος. Είχε πολύ αέρα σήμερα και δεν υπήρχε σταθερότητα από γύρο σε γύρο και από στροφή σε στροφή. Ήταν σχετικά απρόβλεπτη κατάσταση στα σημεία φρεναρίσματος και στο μέσον της στροφής, λόγω της υποστροφής. Η πίστα δεν ήταν και τόσο άσχημη για Παρασκευή αλλά προφανώς αύριο και ιδιαίτερα την Κυριακή, όταν και θα στρωθεί με περισσότερο ελαστικό, η κατάσταση της θα είναι πολύ καλύτερη.

Ερ: Πιστεύεις πως θα υπάρχει μεγαλύτερη αξιοπιστία στους χρόνους;

GF: Όλα θα είναι σίγουρα πιο σταθερά, ιδιαίτερα για τα ελαστικά. Σήμερα αντιμετωπίσαμε πολύ graining, οπότε ήταν δύσκολο να είσαι σταθερός, ιδιαίτερα με τα μαλακά ελαστικά.

Ερ: Ας μιλήσουμε για το μονοθέσιο και την ομάδα. Το μονοθέσιο δείχνει πολύ δυνατό εξ’ αρχής. Τι πιστεύεις ότι μπορείς να πετύχεις φέτος;

GF: Καταρχάς, κάναμε ένα σημαντικό βήμα εμπρός ιδιαίτερα με τη χρησιμοποίηση του νέου αεροδυναμικού πακέτου. Για τον επόμενο αγώνα περιμένουμε ακόμα μερικές βελτιώσεις, κάτι το οποίο είναι καλό. Η ομάδα δουλεύει καλά, 24 ώρες κάθε ημέρα στην αεροδυναμική σήραγγα. Ετοιμάζουν το μονοθέσιο του 2009, είναι ένα πολύ καλό project και είμαι ευχαριστημένος για αυτό. Θα πρέπει να δουλέψουμε πολύ σκληρά, όπως ακριβώς και τώρα, και μπορούμε να επωφεληθούμε από αυτό στο μέλλον.

Ερ: Heikki, ποια νομίζεις ότι είναι η θέση σου στην ομάδα; Νιώθεις πως έχεις ρόλο δεύτερου οδηγού ή υπάρχει καθεστώς ισότητας;

HK: Μου κάνουν αυτή την ερώτηση σε κάθε περίοδο. Πάντα δίνω την ίδια απάντηση και πιστεύω πως τελικά οι ερωτήσεις θα σταματήσουν. Νιώθω πως βρίσκομαι σε ισάξια θέση πρώτου ή δεύτερου οδηγού, ανάλογα πώς το θέτει κανείς. Το γεγονός είναι πως ο Lewis είχε μία πολύ καλύτερη χρονιά από εμένα πέρυσι. Τραβάει μεγαλύτερη προσοχή και είναι μέλος της ομάδας εδώ και πολύ καιρό. Είναι κατανοητό πως οι άνθρωποι τον ακολουθούν αλλά είναι γεγονός πως το μονοθέσιό μου έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με αυτό του Lewis. Ο κινητήρας είναι ο ίδιος και έχω ακριβώς τις ίδιες ευκαιρίες, και αυτό είναι που μετράει για εμένα. Υπάρχει καθεστώς απόλυτης ισότητας και είναι η δουλειά μου να κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ για να τον ξεπεράσω. Αυτός είναι ο στόχος μου αλλά έχω ακόμα πολλά να μάθω. Πρέπει να κάνω πολλά πράγματα πριν μιλήσω για αυτό το θέμα περισσότερο, οπότε είναι καλύτερο να μην κάνω δηλώσεις και να αφήσω την οδήγησή μου να μιλήσει για εμένα.

Ερ: Νιώθεις πως βρίσκεσαι υπό πίεση;

HK: Όχι, αισθάνομαι πολύ πιο ήρεμος σήμερα σε σχέση με την προηγούμενη καριέρα μου. Φυσικά, η ομάδα θέλει να είναι η καλύτερη στη Formula 1. Το κίνητρο και το πείσμα στο Woking, στην ομάδα των ανθρώπων που δουλεύουν για την ομάδα μας είναι φανερό. Όλοι θέλουν να κερδίζουν αγώνες και το πρωτάθλημα, αλλά όπως είπα έχω ακόμα πολλά να μάθω. Δεν έχω θέσει κάποιο ιδιαίτερο στόχο για τη φετινή χρόνια. Θα προσπαθήσω να βελτιώσω την απόδοσή μου σε σχέση με την περσινή χρονιά και να συνεργαστώ με τους μηχανικούς μου, ώστε να καταφέρουμε να έχουμε καλά αποτελέσματα.

Ερ: Timo, έκανες έναν πολύ γρήγορο χρόνο στις τελευταίες δοκιμές στη Βαρκελώνη αλλά είπες ότι κι εκεί είχατε προβλήματα.

TG: Ήταν ο Jarno που έκανε τον ταχύτερο γύρο στη Βαρκελώνη, και είχαμε αρκετά προβλήματα. Τα ελαστικά δεν λειτουργούσαν σωστά. Ο Jarno βρήκε άκρη ευκολότερα αλλά το τεστ ήταν θετικό συνολικά. Είχαμε πολύ περισσότερα προβλήματα με το δικό μου μονοθέσιο αλλά σήμερα μου φάνηκε πολύ καλύτερο από την τελευταία δοκιμή στη Βαρκελώνη. Αυτό είναι σημαντικό αλλά ο Jarno έχει μεγάλη εμπειρία με την ομάδα και είναι πολύ δύσκολο να τον κερδίσεις. Θα κάνω το καλύτερο που μπορώ αλλά είμαι μάλλον στην ίδια θέση με τον Heikki και έχω πολλά να μάθω για την ομάδα και το στήσιμο του μονοθεσίου. Είναι εντελώς διαφορετικά από τις δοκιμές.

Ερ: Είναι σημαντικό να έχεις έναν έμπειρο οδηγό δίπλα σου;

TG: Για εμένα είναι τέλεια, γιατί μπορείς να δεις τι κάνει ο άλλος, και από τον Jarno μπορείς να μάθεις πολλά. Είναι πολύ καλός στο στήσιμο του μονοθεσίου και μπορεί να είναι πολύ γρήγορος σε ένα γύρο. Είναι πολύ καλό να έχεις έναν τέτοιο οδηγό δίπλα σου.

Ερ: Η ίδια ερώτηση και για εσένα, Nelson.

NP: Σίγουρα είναι πολύ ωραίο για εμένα που έχουμε τον Fernando πάλι μαζί μας. Όχι μόνο για εμένα αλλά και για την ομάδα και για όσα φέρνει σε αυτήν. Η ομάδα το χρειαζόταν αυτό ύστερα από μια όχι και τόσο καλή χρονιά. Είναι σπουδαίο για εμένα να έχω δίπλα μου τον Fernando, έναν οδηγό που έχει κερδίσει δύο πρωταθλήματα και είναι έναν από τους ταχύτερους του grid, και να τον ακολουθώ, να βλέπω τα δεδομένα του, να ακούω τι έχει να πει. Αυτός είναι ο οδηγός που θα διάλεγα να είναι δίπλα μου.

Ερ: Πες μας για το απόγευμα. Ποιο ήταν το πρόβλημα;

ΝΡ: Χρειάστηκε να αλλάξουμε το κιβώτιο και δεν καταφέραμε να το κάνουμε πριν από το μέσον της 2ης περιόδου, έτσι χάσαμε το μεγαλύτερο μέρος της.

Ερ: Sebastien, ήταν δύσκολο να προσαρμοστείς στη Formula 1; Έπρεπε να αλλάξεις πολύ;

SB: Το μονοθέσιο είναι πολύ διαφορετικό από αυτό που είχα συνηθίσει. Τα Champ cars είναι 200 κιλά βαρύτερα, με μεγάλους τροχούς και slick ελαστικά και οι αγωνιστικές συνθήκες στις ΗΠΑ είναι πολύ διαφορετικές από εδώ. Το πιο σημαντικό είναι τα χαραγμένα ελαστικά και το πώς τα διαχειρίζεσαι. Έτσι, μερικές φορές είναι πιο εύκολα και μερικές φορές δυσκολότερα. Η σταθερότητα είναι συνήθως το βασικό, το να βρεις την πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες και να καταλάβεις αν είναι η κατάσταση της πίστας που αλλάζει ή τα ελαστικά. Ναι, χρειάστηκε κάποια προσαρμογή αλλά γενικά τα πράγματα πάνε καλά. Ήμουν τυχερός που κάναμε πολλές δοκιμές το Χειμώνα, σχεδόν 7.000 χλμ, και αισθάνομαι πολύ άνετα. Όμως έχω πολλά που πρέπει να μάθω, γιατί υπάρχουν νέες πίστες, νέα διοργάνωση και νέο σύστημα κατατακτηρίων. Θα μου πάρει λίγο καιρό αλλά έχουμε πολύ καλή ατμόσφαιρα στην ομάδα, ένα σπουδαίο χορηγό, τη Red Bull, και ελπίζουμε ότι θα πάμε μπροστά.

Ερ: Τι πιστεύεις για το νέο σας μονοθέσιο, που δεν θα το έχετε για άλλους 3-4 αγώνες. Πόσο μεγάλο βήμα εμπρός περιμένετε να κάνετε με αυτό;

SB: Αυτό θα το ξέρουμε μόνο όταν μπει στην πίστα αλλά σίγουρα η κατάσταση είναι δύσκολη. Όσο περισσότερο πλησιάζουμε στο σημείο μετάβασης τόσο πιο δύσκολο θα γίνεται, γιατί το τωρινό μονοθέσιό μας έχει φτάσει στο τελικό στάδιο από το τη Jerez ενώ η έκδοση του 2008 συνεχίζει να εξελίσσεται. Θα συνεχίσουμε να το κάνουμε μέχρι να έρθει το νέο μονοθέσιο, οπότε η πρόκληση είναι μεγάλη για εμάς και ελπίζουμε να τα καταφέρουμε, επειδή η αξιοπιστία μας σήμερα δεν ήταν αυτή που θέλαμε. Όλοι δουλεύουν πολύ σκληρά και ελπίζουμε ότι θα τα κατεφέρουμε.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ

ΕΡ: (Juha Paatalo – Financial Times Germany) Heikki, όχι μόνο κατάφερες να μείνεις στην πίστα, όπως είπες, άλλα επίσης έκανες και μερικούς καλούς χρόνους. Πόση αυτοπεποίθηση παίρνεις για το υπόλοιπο του διημέρου, τόσο προσωπικά όσο και τεχνικά, και ήταν κάτι σαν επανάληψη της περσινής σου εμπειρίας εδώ;

HK: Για την επανάληψη σε σχέση με πέρυσι, νομίζω ότι το έκανα ήδη, έτσι ερχόμενος σε αυτό το διήμερο δεν ανησυχούσα για πέρσι, όλα πέρασαν και δεν μπορώ να κάνω τίποτα για αυτό πλέον από το να βελτιώσω τη δουλειά μου. Όπως είπα, η σεζόν πήγε πολύ ομαλά. Είμαι χαρούμενος με το μονοθέσιο μου, και τις δυο επιλογές ελαστικών. Οι χρόνοι ήταν ανταγωνιστικοί, αυτό θα έπρεπε να γίνεται. Ανυπομονώ για περισσότερο ανταγωνιστικούς χρόνους, και όπως είπε ο Mark, τόσο νωρίς δεν γνωρίζεις πού ακριβώς είσαι εσύ και οι υπόλοιποι. Έτσι πρέπει να περιμένουμε και να δούμε, άλλα σίγουρα παίρνω αυτοπεποίθηση από σήμερα, και θετική ενέργεια. Αισθάνομαι πολύ καλά, αισθάνομαι αυτοπεποίθηση με το μονοθέσιο, και τεχνικά αισθάνομαι ότι το στήσιμο είναι εντάξει, έτσι νομίζω ότι έχουμε μια καλή βάση να δουλέψουμε όλο το διήμερο. Την Κυριακή θα γνωρίζουμε πώς είναι, άλλα οπωσδήποτε είναι μια καλή αρχή για το διήμερο.

ΕΡ: (Heikki Kulta – Turun Sanomat) Σύμφωνα με αυτά που είδες σήμερα, Heikki, ποιος είναι ο σκληρότερος αντίπαλος σου εδώ: ο Lewis ή η Ferrari;

HK: Αυτή είναι δύσκολη απάντηση. Δεν γνωρίζω τι κάνουν οι άλλες ομάδες. Ο Lewis σίγουρα είναι δυνατός. Το γνωρίζω αυτό από τις χειμερινές δοκιμές. Έχει μεγάλη αυτοπεποίθηση και έκανε ήδη καλή δουλειά πέρυσι, έτσι θα είναι εκεί, δεν υπάρχει αμφιβολία. Οι Ferrari ήταν δυνατές εδώ πέρυσι, ήταν δυνατές όλη τη χρονιά, έτσι νομίζω ότι και οι δυο θα είναι ψηλά επίσης. Άλλα δεν πρέπει να υποτιμούμε τις υπόλοιπες ομάδες. BMW, Renault, Red Bull, Williams, όλοι μπορούν να είναι μπροστά, έτσι δεν θέλω να κάνω προβλέψεις αυτήν τη στιγμή. Όλοι είναι μια πρόκληση για μένα και θα είμαι έτοιμος για την επίθεσή τους.

ΕΡ: (Will Buxton – Australasian Motorsport News) Mark, βγήκαν κάποια σχόλια σήμερα το πρωί για το GPDA. Πόσο ελπιδοφόρο θεωρείς ότι οι τρεις οδηγοί στην πίσω σειρά μπήκαν στο GPDA, και πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του GPDA;

MW:
Ο Sebastien είναι μέλος ήδη. Δεν γνωρίζω για τον Nelson και τον Timo, δεν νομίζω ότι είναι. Ελπίζω να εμπλακούν, διότι όλοι επωφελούνται από τη δουλειά μας. Δουλεύουμε μερικές ώρες την εβδομάδα με τη FIA και τον Charlie (Whiting) και τον Max (Mosley) για να βεβαιωθούμε ότι είμαστε μέσα στο παιχνίδι. Η ασφάλεια στις χειμερινές δοκιμές πήγε καταπληκτικά, ιδιαίτερα στην ανταπόκριση της ιατρικής βοήθειας, όλα αυτά που πριν από τρία χρόνια ήταν καταστροφικά. Όλος ο εξοπλισμός δεν ήταν απαραίτητος, έτσι όλα τα παιδιά που σέβονται την καριέρα τους επωφελούνται από τις προσπάθειες του GPDA και ελπίζω όλοι να εμπλακούν και να γίνουν πιο ενωμένοι μεταξύ τους. Έχουμε μια συνάντηση αργότερα σήμερα. Πηγαίνει καλά το GPDA. Δουλεύουμε σκληρά άλλα δεν είναι πάντα όλα καλά για εμάς. Προφανώς είμαστε οι τύποι πίσω από τα τιμόνια και μερικές φορές η φωνή μας δεν είναι τόσο δυνατή. Μερικές φορές είναι απογοητευτικό άλλα μερικές φορές ακούγεται, έτσι προσπαθούμε και φέρνουμε την ισορροπία και προσπαθούμε να πάμε το άθλημα μπροστά. Άλλα το βασικό είναι η ασφάλεια, κυρίως ασφάλεια, άλλα υπάρχουν και μερικά άλλα πράγματα ου εμφανίζονται και μας εκπλήσσουν ακόμη και σήμερα. Άλλα αυτό δεν είναι μόνο θέμα των μελών, είναι μεγαλύτερες αποφάσεις που πρέπει να παρθούν. Συνεχίζουμε να λειτουργούμε ήρεμα. Είναι εντάξει.

ΕΡ: (Mark Dunby – Auto Magazine China) Μόνο ένα σχόλιο από τον Mark και τον Giancarlo. Οι γόμες των ελαστικών από πέρυσι, η μαλακή και η σκληρή, πως συγκρίνονται;

MW: Είναι ίδιες στην πραγματικότητα με πέρυσι, έτσι δεν γίνεται σύγκριση.

GF: Ίδιες γόμες με πέρυσι, και σε σχέση με τις συνθήκες της πίστας, δουλεύουν καλά εκτός από το πρόβλημα graining, άλλα είναι ένα θέμα εδώ στο πάρκο της Μελβούρνης. Θα είναι καλύτερα την Κυριακή.

ΕΡ: (Mark Dunby – Auto Magazine China) Και η ζέστη θα σας επηρεάσει;

GF: Σήμερα είχε πολλή ζέστη. Δεν φαίνεται μεγάλο το πρόβλημα για τα ελαστικά άλλα σίγουρα ήταν δύσκολα σήμερα, ιδιαίτερα για εμένα διότι είμαι λίγο άρρωστος. Ήταν δύσκολα.

ΕΡ: (Mike Doodson) Εσείς είσαστε στην καλύτερη θέση να κρίνετε τους συναθλητές σας. Μπορεί ένας-ένας να ψηφήσει ποιος, εκτός από τον εαυτό σας, νομίζεται ότι θα είναι Παγκόσμιος Πρωταθλητής στο τέλος της χρονιάς;

MW: Kimi

GF: Πιθανότερος ο Kimi.

ΗK: Κανένα σχόλιο.

GF: Heikki, πες ο Heikki

TG: Πρέπει να περιμένουμε και να δούμε πώς θα πάει ο πρώτος αγώνας. Δεν γνωρίζουμε ποιος θα είναι πρώτος άλλα δεν γνωρίζω αυτήν τη στιγμή. Θα δούμε μετά τον πρώτο αγώνα ή το δεύτερο και τότε θα δούμε σε ποια κατεύθυνση πηγαίνουμε. Θα έλεγα ο Nelson.

NP: Θα έλεγα τον Timo.

TG: Kimi.

NP: ΘΑ έλεγα τον Kimi επίσης.

SB: Ακόμη δεν έχουμε τις πρώτες δοκιμές, έτσι είναι πολύ θολά όλα, άλλα αν πρέπει να επιλέξουμε, προφανώς ο τύπος που κέρδισε το πρωτάθλημα πέρυσι πρέπει να είναι ο πιθανότερος.

ΕΡ: Heikki, συνοδηγός ή συμπατριώτης;

HK: Lewis.

ΕΡ: (Dan Knutson – National Speed Sport News) Θα ήθελα να ρωτήσω τους τρεις οδηγούς που έχουν αγωνιστεί στην Αυστραλία και στο παρελθόν, πόσο θα στεναχωρηθείτε αν αυτό το γεγονός φύγει, όπως μπορεί να γίνει, και τι είναι αυτή την εβδομάδα, η πίστα, η πόλη ή η ατμόσφαιρα; Τι απολαμβάνετε περισσότερο από αυτό το GP;


MW: Έχω απαντήσει σε αυτή την ερώτηση και στο παρελθόν. Φυσικά θα απογοητευτώ αν αυτό το GP φύγει από την Αυστραλία. Ξεκινήσαμε στην Αδελαΐδα το ΄85, νομίζω, και είχαμε ένα GP στη χώρα από τότε, έτσι ήταν ένας πολύ καλός αγώνας για εμάς, να δούμε τους καλύτερους οδηγούς και ομάδες εδώ πέρα για 22 ή 23 χρόνια. Υπάρχουν πολλές ιστορικές στιγμές και ιδιαίτεροι οδηγοί που ήρθαν εδώ να αγωνιστούν και θα πρέπει να το βάλουμε καλά στο μυαλό μας. Πρέπει να το στηρίξουμε και να προσπαθήσουμε να δουλέψουμε σκληρά να συνεχιστεί το γεγονός εδώ, υπάρχει δεν υπάρχει ένας Αυστραλός οδηγός στη σχάρα εκκίνησης. Είναι καλό που δουλεύουμε σκληρά να κρατήσουμε εδώ το GP. Είναι μακριά από την Ευρώπη και είναι μακρινή πτήση για κάποιον να έρθει. Είναι δύσκολος αγώνας από άποψη εξαρτημάτων και προσωπικού να έρθουν εδώ άλλα όταν έρθουν όλοι εδώ και όλοι καταλύσουν, νομίζω ότι οι εγκαταστάσεις είναι καλές για εσάς, τους φωτογράφους και τους οδηγούς και όλους. Διότι δεν είναι όλες οι πόλεις που επισκεπτόμαστε ασφαλείς, έτσι εδώ μπορούμε να χαλαρώσουμε και να το απολαύσουμε. Νομίζω ότι είναι μια από τις καλύτερες χώρες, φυσικά είμαι από εδώ, αλλά ελπίζω να υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι που συμφωνούν μαζί μου, ότι είναι μια από τις καλύτερες χώρε να αγωνίζεσαι και ελπίζω να συνεχίσουμε να ερχόμαστε εδώ.

GF: Ναι, Συμφωνώ με τον Mark. Μου αρέσει η χώρα. Υπάρχει φανταστική ατμόσφαιρα γύρω από την πόλη. Έχω υπέροχες αναμνήσεις από τη Μελβούρνη, πρώτα από όλα ο πρώτος αγώνας το 1996 και ο αγώνας που κέρδισα το 2005, έτσι έχω πολύ καλά αισθήματα για την πίστα, με την ατμόσφαιρα στην πόλη. Υπάρχουν πολύ καλά εστιατόρια, έτσι είναι καλό να συνεχίσουμε να ερχόμαστε εδώ.

HK: Για μένα είναι υπέροχα, έρχομαι από τη Φιλανδία, μαυρίζω εδώ κάθε χρόνο. Δεν με νοιάζει από πού θα ξεκινάει η σεζόν, άλλα είναι υπέροχη χώρα. Πάντα μου άρεσε να έρχομαι στην Αυστραλία, έτσι ελπίζω να κρατήσουμε τον αγώνα της Αυστραλίας. Ακόμη και αν δεν είναι στο ξεκίνημα της σεζόν ή στο τέλος της σεζόν δεν έχει μεγάλη σημασία.

ΕΡ: (Jerome Bourret – L’Equipe) Heikki, η νέα σου ομάδα είχε μερικές άσχημες στιγμές πέρυσι. Πώς ήταν η ατμόσφαιρα όταν έφτασες εκεί τον Χειμώνα; Αισθάνεσαι πίεση ή κάποια απογοήτευση στην ομάδα;

HK: Όχι, νομίζω ότι όλοι στην ομάδα θέλουν να αφήσουν στο παρελθόν την περσινή χρονιά, θέλουν να προχωρήσουν. Από τον Δεκέμβριο, όταν πήγα στο τεχνικό κέντρο για πρώτη φορά, το παρελθόν είχε ήδη φύγει και όταν συζητούσα με τους μηχανικούς, όλοι μίλαγαν μόνο για το μέλλον, για φέτος, για αυτήν τη χρονιά, έτσι νομίζω ότι έχει τελειώσει. Η ομάδα τα ξεκαθάρισε όλα. Αυτό είναι πραγματικά σημαντικό για εμάς και νομίζω είναι σημαντικό για την F1. Πρέπει να πάμε μπροστά και αυτή ήταν η ατμόσφαιρα από τον Δεκέμβρη και τώρα απλά δυναμώνει συνεχώς, καλό συναίσθημα.

Ερ: (Nick Sheridan - The Age) Mark, κάνει πολλή ζέστη σήμερα και θα συνεχίσει να κάνει ζέστη τις επόμενες ημέρες. Πόσο σε επηρεάζει αυτό σωματικά και πόσο επηρεάζεται το μονοθέσιο στη διάρκεια του 3ημέρου;

MW: Σωματικά, αισθάνομαι καλά. Έχω έναν πονοκέφαλο, που νομίζω ότι οφείλεται στη ζέστη. Όταν το κεφάλι σου ζεσταίνεται πολύ αποκτάς πονοκέφαλο αλλά εκτός από αυτό αισθάνομαι καλά μέσα στο μονοθέσιο. Το εσωτερικό του μονοθεσίου είναι σαν τσαγιέρα, η θερμοκρασία φτάνει στους 100 βαθμούς. Μπορείς να βάλεις ένα φακελάκι τσάι. Το δοκιμάσαμε και ήταν καλό, μπορείς να κάψεις τη γλώσσα σου. Είναι πραγματικά πολύ άνετα… Σοβαρά, τώρα, όσον αφορά το μονοθέσιο, δεν έχω μιλήσει καθόλου με τους μηχανικούς μετά την τελευταία περίοδο γιατί ήρθα αμέσως εδώ. Όμως, από ό,τι ξέρω, το μόνοθέσιο είναι ικανό να ανταπεξέλθει σε αυτές τις θερμοκρασίες στον αγώνα. Φυσικά, υπάρχουν τα υδραυλικά, τα φρένα, πολλά πράγματα που πρέπει να ελέγχουμε και είναι μια δοκιμασία για το μονοθέσιο. Προφανώς, όπως είπε ο Giancarlo, δεν έχουμε 20 βαθμούς αλλά 39, οπότε τα πράγματα είναι λίγο ακραία, αλλά είμαστε έτοιμοι.

top