Φύγαμε για Σεπάνγκ

Μόλις μία εβδομάδα μετά την πρεμιέρα της Αυστραλίας, η F1 μεταφέρεται στην Μαλαισία για τον δεύτερο γύρο του πρωταθλήματος (21-23/3). Η πίστα της Σεπάνγκ είναι μία από τις καλύτερες που υπάρχουν στο αγωνιστικό πρόγραμμα και υπόσχεται πλούσιο θέαμα στους θεατές. Το τροπικό κλίμα της ασιατικής χώρας προσθέτει το στοιχείο του απρόβλεπτου, καθώς τα δεδομένα μπορεί να ανατραπούν ανά πάσα στιγμή από μια ξαφνική καταιγίδα.


Η θερμοκρασία που αναπτύσσεται στα κόκπιτ είναι τόσο υψηλή, που υπολογίζεται ότι κάθε οδηγός χάνει πάνω από ένα λίτρο υγρών από το σώμα του ανά ώρα αγώνα!

Η Sepang International Circuit φιλοξένησε για πρώτη φορά αγώνα F1 το 1999. Η κατασκευή της στοίχισε 120 εκ. δολάρια, ποσό που κάλυψαν από κοινού η κυβέρνηση της Μαλαισίας και η πετρελαϊκή εταιρία Petronas, ενώ χτίστηκε σε τοποθεσία που προηγούμενα ήταν βάλτος!

Σχεδιασμένη από τον διάσημο γερμανό αρχιτέκτονα Χέρμαν Τίλκε, η μήκους 5.543km πίστα θεωρείται μία από τις πιο τεχνικές της F1. Διαθέτει στροφές μεσαίας και υψηλής ταχύτητας που διακόπτονται από αρκετά αργά κομμάτια, αλλά και πολύ μεγάλες ευθείες.

Οι οδηγοί την λατρεύουν, αφού είναι αρκετά πλατιά ώστε να επιτρέπει το προσπέρασμα σε αρκετά σημεία της. Δεν μπορεί να ειπωθεί το ίδιο για τις κλιματολογικές συνθήκες, καθώς οι θερμοκρασίες στην Κουάλα Λουμπούρ φτάνουν ή και ξεπερνούν τους 40 βαθμούς.

Αν συνυπολογίσουμε την υψηλή υγρασία και τις ξαφνικές καταιγίδες, η κατάσταση στην πίστα φέρνει οδηγούς και μονοθέσια στα όριά τους.

Σημαντικό ρόλο κάτω από αυτές τις συνθήκες παίζει η ετοιμότητα των πιλότων, τόσο από ψυχολογικής όσο και από άποψης φυσικής κατάστασης. Η θερμοκρασία που αναπτύσσεται στα κόκπιτ είναι τόσο υψηλή, που υπολογίζεται ότι κάθε οδηγός χάνει πάνω από ένα λίτρο υγρών από το σώμα του ανά ώρα αγώνα!

Η πρόκληση που έχουν να αντιμετωπίσουν οι μηχανικοί έχει να κάνει με τον κινητήρα, ο οποίος πρέπει να χρησιμοποιηθεί για δεύτερη φορά μετά το GP Αυστραλίας. Σημείο-κλειδί για την καλή απόδοση και αξιοπιστία του μοτέρ είναι η διατήρηση της θερμοκρασίας του λαδιού σε χαμηλά επίπεδα, χωρίς συμβιβασμούς στην αεροδυναμική του μονοθεσίου.

Η ταυτότητα της πίστας
Sepang International Circuit
Ανοιξε: 1999
Xωρητικότητα: 135.000
Μήκος: 5.543km
Γύροι: 56
Συν. απόσταση: 310.408km
Ταχύτερος γύρος: 1:34.223 - Χουάν Πάμπλο Μοντόγια (2004, Williams-BMW)

Το πρόγραμμα του αγώνα
Παρασκευή 21/3
Ελεύθερες δοκιμές - 1ο σκέλος: 04:00-05:30GR
Ελεύθερες δοκιμές - 2ο σκέλος: 08:00-09:30GR

Σάββατο 22/3
Ελεύθερες δοκιμές - 1ο σκέλος: 05:00-06:00GR
Κατατακτήριες δοκιμές: 08:00GR (ALPHA - Μαγνητοσκοπημένη μετάδοση στις 14:30GR)

Κυριακή 23/3
Αγώνας: 09:00GR (ALPHA - Απευθείας μετάδοση)

Τι έγινε στον αγώνα του 2007
Η McLaren έκανε το 1-2, με τον Φερνάντο Αλόνσο να της χαρίζει την πρώτη της νίκη από το GP Βραζιλίας του 2005! Το βάθρο συμπλήρωσαν ο team mate του ισπανού, Λιούις Χάμιλτον και ο Κίμι Ράικονεν με Ferrari. Στην pole position ήταν ο Φελίπε Μάσα με την δεύτερη Ferrari, αλλά ο βραζιλιάνος είδε και τις δύο McLaren, που εκκινούσαν πίσω του, να τον προσπερνούν στην πρώτη στροφή του αγώνα. Τελικά τερμάτισε στην 5η θέση, πίσω και από την BMW Sauber του Νικ Χάιντφελντ.

Προηγούμενοι νικητές
2007: Φερνάντο Αλόνσο, McLaren-Mercedes
2006: Τζιανκάρλο Φιζικέλα, Renault
2005: Φερνάντο Αλόνσο, Renault
2004: Μίκαελ Σουμάχερ, Ferrari
2003: Κίμι Ράικονεν, McLaren-Mercedes
2002: Ραλφ Σουμάχερ, Williams-BMW
2001: Μίκαελ Σουμάχερ, Ferrari
2000: Μίκαελ Σουμάχερ, Ferrari
1999: Εντι Ιρβάιν, Ferrari

top