GP Μαλαισίας: Συνέντευξη Τύπου Πέμπτης

Στην επίσημη συνέντευξη Τύπου της FIA για το Grand Prix Μαλαισίας, που δόθηκε στο Sepang International Circuit, πήραν μέρος οι David Coulthard (Red Bull Racing), Robert Kubica (Bmw Sauber), Felipe Massa (Ferrari), Kazuki Nakajima (Williams) και Sebastian Vettel (Toro Rosso). Όπως είναι φυσικό, τα πολλά γεγονότα του επεισοδιακού πρώτου αγώνα της χρονιάς στη Μελβούρνη κυριάρχησαν στις συζητήσεις, πόσω μάλλον που συμμετείχαν οι εμπλεκόμενο σε δύο συγκρούσεις: οι Coulthard-Massa και Kubica-Nakajima. Ας δούμε τι ειπώθηκε αναλυτικά…

Ερ: Sebastian, έχεις ξαναέρθει εδώ, πέρυσι ήσουν εδώ την Παρασκευή, έτσι δεν είναι;

Sebastien Vettel: Ναι, πέρυσι είχα την ευκαιρία να τρέξω στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά. Έκανα 39 γύρους - μόλις τώρα το τσέκαρα. Ύστερα από αυτό δεν ξαναέτρεξα. Έδωσα όλο το χρόνο τις Παρασκευές στους teammates μου.

Ερ: Τι πιστεύεις για τον αγώνα;

SV: Στον προηγούμενο αγώνα έκανα μόνο 500 μέτρα, οπότε αυτήν τη φορά σίγουρα θέλω να κάνω λίγο παραπάνω. Νομίζω ότι είχαμε δυνατή παρουσία το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στη Μελβούρνη, ιδιαίτερα στις κατατακτήριες. Για να είμαι ειλικρινής, δεν το περιμέναμε και ελπίζουμε ότι κάτι παρόμοιο θα κάνουμε κι εδώ.

Ερ: Είναι η ατμόσφαιρα λίγο διαφορετική, μετά το αποτέλεσμα του Sebastien (Bourdais) το προηγούμενο Σαββατοκύριακο;

SV: Όχι. Στο τέλος ήμασταν πολύ τυχεροί. Νομίζω ότι ήταν πολύ παράξενος αγώνας και καταφέραμε να πάρουμε δύο βαθμούς για την ομάδα. η στρατηγική ήταν τέλεια, με έναν ανεφοδιασμό μέχρι το τέλος, και θα μπορούσε να πάρει την 4η θέση και 5 βαθμούς αν δεν αντιμετώπιζε πρόβλημα με το μονοθέσιό του. Φυσικά, όλοι ήταν θυμωμένοι, που το μονοθέσιο χάλασε δύο γύρους πριν από το τέλος και είμαστε τυχεροί που πήραμε δύο βαθμούς.

Ερ: Τι πιστεύεις για το γεγονός ότι χρησιμοποιείτε την εξέλιξη του περσινού μονοθεσίου και θα έχετε το φετινό σε μερικούς αγώνες;

SV: Ανυπομονώ για το νέο μονοθέσιο. Πιστεύω ότι είναι ένα καλό βήμα μπροστά και ύστερα θα δούμε τι θα γίνει. Μέχρι στιγμής, νομίζω ότι πήραμε τη σωστή απόφαση. Προφανώς, δεν είμαστε μεγάλη ομάδα. Είμαστε μια νέα ομάδα που ετοιμάζεται να μεγαλώσει. Βάσει της εμπειρίας που αποκομίσαμε πέρυσι, πιστεύω ότι ήταν η σωστότερη απόφαση να ξεκινήσουμε τους πρώτους αγώνες με την καλή έκδοση του περσινού μονοθεσίου.

Ερ: Robert, νομίζω ότι ήσουν πολύ απασχολημένος τις τελευταίες ημέρες με τους χορηγούς.

Robert Kubica: Ναι, αρκετά. Όπως γίνεται συνήθως εδώ, για εμάς είναι κάτι σαν εντός έδρας λόγω της Petronas. Έτσι, κάναμε ορισμένες εμφανίσεις δημόσιων σχέσεων, παίξαμε με τα παιδιά και επισκεφθήκαμε τις εγκαταστάσεις της Petronas. Ναι, ήταν εντάξει.

Ερ: Είχατε πολύ καλό ρυθμό το προηγούμενο Σαββατοκύριακο. Σας ενθαρρύνει αυτό για το υπόλοιπο της σεζόν ή νομίζεις ότι ήταν προσωρινό;

RK: Νομίζω ότι η απόδοσή μας στις κατατακτήριες ήταν έκπληξη για όλους, αλλά και για εμάς. Ξέραμε πού βρισκόμασταν λίγο πολύ, ύστερα από τις δοκιμές της Βαρκελώνης αλλά δεν περιμέναμε να βρεθούμε τόσο κοντά στη McLaren. Η Ferrari είχε προβλήματα, οπότε δεν μπορούμε να συγκριθούμε με αυτούς. Στις κατατακτήριες όλα πήγαν πολύ καλά. Έκανα ένα γρήγορο γύρο, είχα κάτι μικροεξόδους, αλλιώς θα ήμουν στην pole. Όμως, ξέουμε ότι έχουμε πρόβλημα όταν φυσάει, όποτε όλα εξαρτώνται. Είμαστε σε καλό δρόμο, βλέποντας την πρόοδο που έχουμε κάνει τις τελευταίες 4 εβδομάδες. Είναι απίστευτο πόσο καλή δουλειά έχουν κάνει στο Μόναχο και το Hinwill και είμαστε σε καλό δρόμο να βελτιωθούμε και να πλησιάσουμε στην κορυφή.

Ερ: Τι έχεις να πεις για τη σύγκρουση με τον Kazuki στη Μελβούρνη;

RK: Οι αναποδιές συμβαίνουν, τι να πω;

Ερ: Σε πείραξε πολύ;

RK: Οι αγώνες τα έχουν αυτά. Συνήθως πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας δεν κάνουμε αγώνα αλλά έκανε ένα λάθος, το οποίο κόστισε σε εμένα περισσότερο από εκείνον. Νομίζω ότι έχασε το φρενάρισμα. Πηγαίναμε πολύ αργά και με χτύπησε.

Ερ: Ποια είναι η δική σου πλευρά Kazuki; Πώς το είδες εσύ;

Kazuki Nakajima: Ναι, ήταν κρίμα που είχαμε αυτό το ατύχημα και χτύπησα τον Robert. Σέβομαι την απόφαση των κριτών και είναι κρίμα που θα ξεκινήσουμε 10 θέσεις πίσω στο grid.

Ερ: Πήρες ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση. Μου υπενθύμισαν ότι το ίδιο έγινε στον αγώνα του GP2 πέρυσι.

ΚΝ: Ναι, μερικές φορές έχω δικαιολογία για κάποια από τα περσινά ατυχήματα αλλά άλλες φορές βρισκόμουν στο λάθος μέρος.

Ερ: Τι πιστεύεις για το προηγούμενο Σαββατοκύριακο; Τελικά, πήρες ένα φανταστικό αποτέλεσμα.

ΚΝ: Ναι, το αποτέλεσμα ήταν φανταστικό και πολύ καλό για την ομάδα. είμαστε στη 2η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών και για εμένα είναι σπουδαίο που πήρα βαθμούς στον πρώτο αγώνα της χρονιάς.

Ερ: Οι σωματικές απαιτήσεις αυτού του αγώνα σε δυσκόλεψαν; Και εδώ επίσης θα είναι πολύ δύσκολα.

ΚΝ: Ναι, ήταν δύσκολος αγώνας με υψηλή θερμοκρασία και πολλά Αυτοκίνητα Ασφαλείας αλλά στο τέλος ήταν εντάξει. Εδώ πιστεύω ότι κατάσταση θα είναι πολύ διαφορετική, με πολύ υψηλή υγρασία αλλά όχι τόσο υψηλή θερμοκρασία όσο στη Μελβούρνη. Νομίζω ότι έχω κάνει καλή προετοιμασία. Έχω περάσει τις δύο τελευταίες ημέρες στην Κουάλα Λουμπούρ κάνοντας προπόνηση και ελπίζω ότι θα αποδώσει.

Ερ: Felipe, πέρυσι από την pole position τερμάτισες στην πέμπτη θέση, ενώ την προηγούμενη πάλι πέμπτος από την 21η θέση στην εκκίνηση. Είναι μία ενδιαφέρουσα πίστα για σένα.

Felipe Massa:
Ναι, σίγουρα, μου αρέσει η πίστα. Πέρυσι, είχαμε την pole position. Δυστυχώς, ο αγώνας δεν ήταν τόσο καλός όσο οι κατατακτήριες, οπότε ελπίζουμε να έχουμε ένα πολύ καλό αγωνιστικό τριήμερο, ιδιαίτερα την Κυριακή. Ανυπομονώ γι’ αυτό. Ήταν ένας απογοητευτικός αγώνας στην Αυστραλία και μακάρι να μπορέσουμε να ξεκινήσουμε εκ νέου το πρωτάθλημα γιατί ο τελευταίος αγώνας δεν πήγε όπως θα θέλαμε στην ομάδα. Αλλά όλοι ανυπομονούν γιατί έχουμε ένα καλό μονοθέσιο, και δουλεύουμε πάνω στα προβλήματα που προέκυψαν την προηγούμενη εβδομάδα. Τα έχουμε σχεδόν λύσει, οπότε ελπίζουμε να έχουμε ένα καλό τριήμερο.

Ερ: Σου συνέβησαν πολλά το προηγούμενο Σαββατοκύριακο. Δεν ήταν μόνο το περιστατικό που προκάλεσε την εγκατάλειψή σου, φυσικά, αλλά και αυτό του πρώτου γύρου. Ήταν ένας ζωντανός αγώνας για εσένα.


FM: Ελπίζω πως είχαμε ένα πολύ κακό Σαββατοκύριακο, ιδιαίτερα από τη στιγμή που εγκαταλείψαμε τον αγώνα λόγω προβλημάτων αξιοπιστίας. Όλα έχουν συμβεί σε έναν αγώνα, οπότε τώρα μπορούμε να προσπαθήσουμε να έχουμε έναν πολύ καθαρό αγώνα και να τερματίσουμε στο τέλος του.

Ερ: Άκουσες την απειλή του David στην τηλεόραση;

FM: Ήταν μία έκπληξη για εμένα, για να είμαι ειλικρινής, αλλά βρισκόμαστε εκεί για να αγωνιζόμαστε. Προσπάθησα να τον προσπεράσω. Βρισκόμουν στην εσωτερική, με έκλεισε και συγκρουστήκαμε. Πιστεύω πως όλοι ξέρουν πως δύο μονοθέσια δεν μπορούν να βρίσκονται στο ίδιο σημείο στην ίδια στροφή και συνήθως ο πιλότος που βρίσκεται στην εξωτερική έχει μεγαλύτερη πιθανότητα να εγκαταλείψει, οπότε αυτό συνέβη.

Ερ: Οπότε, δεν του ζήτησες συγγνώμη;

FM: Όχι, γιατί δεν έκανα τίποτα λάθος. Όταν θα κάνω κάτι λάθος, θα απολογηθώ αλλά αυτήν τη φορά δεν νομίζω ότι χρειάζεται.

Ερ: David, δεν πραγματοποίησες την απειλή σου...

David Coulthard: Όχι, και ζητάω συγγνώμη για τη σκληρή γλώσσα που χρησιμοποίησα αλλά είχα πολλά νεύρα γιατί...

SV: Τι είπες; Τι είπες; Μπορείς να το επαναλάβεις;

DC: Μπορείς να το διαβάσεις στη σχετική ιστοσελίδα. Η πραγματικότητα είναι πως, σε αυτήν την περίπτωση, ο Felipe δεν με ανταγωνίζεται για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα οπότε, θεωρητικά, μπορεί να κάνει την ίδια κίνηση στα επόμενα 17 Grand Prix και να έχει το ίδιο αποτέλεσμα, γιατί προφανώς τα μάτια μου βλέπουν μόνο προς τα εμπρός, και όχι προς τα πίσω. Έχει πολύ καλύτερη οπτική ως προς τον κενό χώρο και εγώ δεν άλλαξα τη γραμμή μου σε σχέση με τους υπόλοιπους γύρους μου οπότε... Ήμουν απόλυτα προετοιμασμένος για το προσπέρασμα στην τρίτη στροφή γιατί η Ferrari έχει πολύ καλύτερη μέγιστη ταχύτητα, έχουν πολύ πιο ταχύ μονοθέσιο. Έκανε την επιλογή του. Αν κάνει την ίδια επιλογή (ξανά), θα υπάρξει το ίδιο αποτέλεσμα. Δεν μπορώ να κάνω το μονοθέσιο μου αόρατο αλλά όπως προείπα, δεν παλεύω για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, αυτός το κάνει, οπότε την επόμενη φορά θα πρέπει να περιμένει μέχρι την τρίτη στροφή.

Ερ: Φτάνοντας σε αυτόν τον αγώνα, ποια είναι η γνώμη σου για την πιθανότητα βρεγμένης πίστας στις επόμενες ημέρες, χωρίς να υπάρχει traction control. Είναι μία γρήγορη πίστα, σωστά;

DC: Νομίζω πως αν υπάρχουν κανονικές συνθήκες βροχής τότε όλα θα είναι εντάξει και πιστεύω πως έχουν στρώσε με νέα άσφαλτο την πίστα. Αλλά, σίγουρα, αυτό που είδαμε τα προηγούμενα χρόνια σε περιπτώσεις δυνατής βροχής ήταν έντονη υδρολίσθηση, με τα μονοθέσια να βγαίνουν εκτός πίστας. Δεν πιστεύω πως μπορεί να γίνει κάτι επ’ αυτού με ή χωρίς traction control αλλά σίγουρα, όσον αφορά την κατανομή της δύναμης, η ύπαρξή του βοηθούσε πολύ. Αλλά αυτό είναι παρελθόν τώρα. Αυτή είναι η κατάσταση και όλοι θα τρέξουμε με το μονοθέσιο που έχουμε.

Ερ: Επίσης, χρειάζεται δυνατό φρενάρισμα για την τελευταία και την πρώτη στροφή και είδαμε πολλές εξόδους στην πρώτη στροφή την προηγούμενη Κυριακή. Πιστεύεις πως το ίδιο πράγμα θα συμβεί και εδώ;

DC:
Πάντα υπάρχει η πιθανότητα ενός ατυχήματος. Είναι πολύ δύσκολο για όλα τα μονοθέσια να βρουν τη θέση τους, έτσι είναι οι αγώνες. Πρέπει να προσπαθήσεις για να περάσεις και να έχεις το καλύτερο αποτέλεσμα. Προφανώς όλοι θέλουν να περάσουν, κανένας δεν θέλει να εγκαταλείψει στην πρώτη στροφή, οπότε θα το αντιμετωπίσουμε όπως οποιοδήποτε άλλο Grand Prix.

Ερ: Πιστεύεις πως θα δούμε κάτι διαφορετικό; Είχαμε συνηθίσει τα μονοθέσια νε έχουν αξιοσημείωτη αξιοπιστία αλλά ξαφνικά, στον τελευταίο αγώνα, είχαμε μόνο έξι πιλότους να τερματίζουν. Ήταν εκπληκτικό.

DC: Ναι, μην ξεχνάτε ότι οδηγώ για τη Red Bull Racing και η αξιοπιστία μας είναι μία από τις χειρότερες στο πρωτάθλημα. Πιστεύω πως η Ferrari, πριν από τα τελευταία δύο χρόνια, είχε εκπληκτική αξιοπιστία. Την περίοδο του Michael Schumacher είχαν ελάχιστα προβλήματα. Έθεσαν νέα στάνταρ στο τι μπορεί να περιμένει κάποιος από ένα μονοθέσιο. Πιστεύω πως αυτό που είδατε στη Μελβούρνη, ήταν πως υπήρξαν πολλά περιστατικά και αυτός ήταν ο λόγος των πολλών εγκαταλείψεων. Μερικά από αυτά είχαν μηχανικά προβλήματα. Νομίζω πως είναι απίθανο ξαφνικά, και ενώ βρισκόμαστε στο δεύτερο χρόνο των ίδιων κανονισμών για τους κινητήρες, να συμβαίνει κάτι τέτοιο. Ήταν μάλλον μία σύμπτωση, λόγω των πολύ ζεστών συνθηκών. Κάνουμε όλες τις χειμερινές μας δοκιμές σε πιο ψυχρές συνθήκες και αυτό σίγουρα επηρεάζει. Νομίζω πως όλα θα επιλυθούν σχετικά γρήγορα, αλλά σίγουρα θα βλέπετε περισσότερα μονοθέσια να βγαίνουν εκτός πίστας γιατί είναι πιο δύσκολα στην οδήγηση τους.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ

Ερ: (Sumie Dan – DS Agency) Kazuki, μετά τη Μελβούρνη μίλησες με τον πατέρα σου για τον αγώνα; Τι σου είπε;

KN:
Ναι, του τηλεφώνησα. Ήταν αρκετά χαρούμενος που πήρα βαθμούς και νομίζω ότι πριν από τον αγώνα είχε δηλώσει ότι θα είναι περίεργος αγώνας με πολλά ατυχήματα. Μάλλον δεν περίμενε τόσα πολλά άλλα, ναι, ήταν κάπως έτσι.

Ερ: (Jon McEvoy – The Daily Mail) Felipe, σκεφτόμουν την αντίδρασή σου στην απάντηση του David για το ατύχημα της προηγούμενης εβδομάδας. Έδειξες από την έκφραση του προσώπου σου ότι δεν το είδες από την ίδια μεριά που το είδε εκείνος.


FM: Όπως είπα, έτσι είναι οι αγώνες. Όπως είπε ο Robert, έτσι είναι οι αγώνες. Όλοι αγωνίζονται και όταν είσαι πιο γρήγορος από το μονοθέσιο μπροστά σου προσπαθείς να το προσπεράσεις. Έκανα μια κανονική κίνηση. Βούτηξα από μέσα και για να είμαι ειλικρινής δεν περίμενα τον David να κλείσει τη γραμμή του τελείως, έτσι δεν μπορούσα να κάνω τίποτα. Νομίζω ότι δεν με είδε, άλλα αυτή είναι η άποψή μου. Επίσης, όταν κάνεις κάτι λάθος η FIA είναι εκεί για να δράσει. Δεν εξέτασαν το μονοθέσιό μου ή το δικό του, άρα ήταν κανονικό περιστατικό.

Ερ: (Paolo Lanieri – La Gazzetta dello Sport) Felipe, αυτός είναι ο δεύτερος αγώνας της χρονιάς, άλλα πάντα υπάρχουν φήμες για την επόμενη σεζόν και μια από αυτές είναι η αντικατάστασή σου από τον Sebastian Vettel στη Ferrari το 2009.

FM:
Έχω συμβόλαιο τριών χρόνων, έτσι είμαι άνετος στην ομάδα. Όλοι είναι χαρούμενοι στην ομάδα, όλοι, άλλα σίγουρα ο αγώνας της προηγούμενης εβδομάδας δεν ικανοποίησε κανέναν. Για τους οδηγούς, άλλα επίσης για την ομάδα και την αξιοπιστία. Γνωρίζετε ότι δεν θα αλλάξουν όλα στην ομάδα με αυτό το αποτέλεσμα. Όλοι είναι χαρούμενοι με τους πιλότους, την ομάδα και έχω τρία χρόνια συμβόλαιο αν σας διαφεύγει.

Ερ: (Andrea Cremonesi – La Gazzetta dello Sport) Felipe, μπορώ να σε ρωτήσω για την απόφαση του συμβουλίου της Ferrari για την απομάκρυνση του Jean Todt από τον ρόλο του στο CEO. Και επίσης μπορείς να μας πεις γιατί ο teammate σου και εσύ κάνατε τόσα λάθη, διότι η αίσθηση είναι ότι χάσατε λίγο την ψυχραιμία σας με ό,τι έγινε στις κατατακτήριες δοκιμές. Είναι αλήθεια ότι είσαι λίγο πιο νευρικός από ότι συνήθως;

FM:
Όχι, δεν είναι αλήθεια. Για τον Jean, πρέπει να τον ρωτήσετε. Είναι εδώ, έτσι μπορείτε να του μιλήσετε, ακόμη και μετά τα χθεσινά είδαμε πάντως ότι έμεινε κοντά στη Ferrari. Ακόμη παίρνει μέρος στις σημαντικές αποφάσεις της Ferrari F1 Team. Ακόμη πιστεύω ότι παίρνει πολλές ευθύνες για όλα όσα συμβαίνουν στην ομάδα. Νομίζω ότι πρέπει να τον ρωτήσετε διότι εγώ το μόνο που έχω να σας πω είναι ότι βρίσκεται μαζί μας 100%. Μπορεί να μην έρχεται σε όλους τους αγώνες, μπορεί να μη δουλεύει από τις επτά το πρωί μέχρι τις εννιά το βράδυ, όπως έκανε παλιά, άλλα είναι ακόμη εδώ στις δύσκολες αποφάσεις. Άλλα -τέλος πάντων- ρωτήστε τον ό,τι θέλετε να τον ρωτήσετε. Για τον αγώνα… ήταν τρελός αγώνας. Όχι μόνο για μένα ή τον Kimi ή την ομάδα. Έχασα πολλές θέσεις στο ξεκίνημα, έτσι σίγουρα έπρεπε να ανακτήσω όλες τις θέσεις που έχασα. Βελτιωνόμουν και θα ήμουν σε θέση να τερματίσω σε καλή θέση, διότι ο ρυθμός μου ήταν καλός. Δυστυχώς, κάναμε κακό αγώνα και οι δύο όπως και η ομάδα με τη αξιοπιστία. Δεν ήταν οι νέοι κανονισμοί. Δεν δημιούργησαν πρόβλημα οι αλλαγές που κάναμε από πέρυσι. Ήταν απλά ένας κακός αγώνας για εμάς.

Ερ: (Livio Oricchio – O Estado de Sao Paulo) Massa, γνωρίζει η ομάδα σου τι συνέβη με τους κινητήρες;


FM: Ναι, καταστράφηκε η βαλβίδα του κινητήρα και για περισσότερες διευκρινήσεις ρωτήστε τους μηχανικούς. Σίγουρα μιλώντας στους μηχανικούς φάνηκαν πιο αισιόδοξοι στο ότι λύθηκε το πρόβλημα, άλλα προτιμώ να μην απαντήσω τα πάντα διότι είναι καλύτερα να ρωτήσετε τους μηχανικούς.

Ερ: (Paolo Lanieri – La Gazzetta dello Sport) Sebastian, τι γίνεται με τις φήμες που σε θέλουν στη Ferrari; Αν είναι έτσι ή όχι, είναι κάτι που σε κάνει χαρούμενο, αν αναλογιστούμε ότι σε εξετάζουν οι ομάδες για το μέλλον, παρά τους λίγους αγώνες που έχεις κάνει;

SV: Έχουμε κινητήρα της Ferrari πίσω μας τώρα, άλλα για τα υπόλοιπα μπορείτε να ρωτήσετε τον Felipe. Νομίζω ότι ήταν απόλυτα σαφής σε αυτά που είπε.

Ερ: (Dan Knutson – National Speed Sport News) Sebastian, ο ομόσταβλός σου έχει μεγάλη εμπειρία άλλα δεν αυτή είναι εμπειρία F1. Είσαι σε θέση να τον βοηθήσεις ή σου έχει ζητήσει βοήθεια με οτιδήποτε στο μονοθέσιο;

SV: Είμαστε στην ίδια ομάδα και μιλάμε για το μονοθέσιο και διάφορα πράγματα. Για να είμαι ειλικρινής δεν πηγαίνεις ποτέ στον teammate σου να του ζητήσεις συμβουλή. Απλά ανταλλάσεις πληροφορίες. Αυτό είναι ξεκάθαρο. Προφανώς, όπως είπατε, έχει μεγάλη εμπειρία στους αγώνες Champ Car. Νομίζω ότι είχαμε μακριά περίοδο δοκιμών το χειμώνα. Ήταν δύσκολα. Ήταν η πρώτη φορά που κάναμε τόσα χιλιόμετρα εκτός σεζόν και νομίζω ήταν καλό για τους πιλότους, την ομάδα και για εκείνον να συνηθίσει το μονοθέσιο. Άλλα δεν υπήρχε κάτι ιδιαίτερο που ζήτησε από εμένα.

top