Συνέντευξη Τύπου αγώνα του GP Μαλαισίας

Στην επίσημη συνέντευξη Τύπου της FIA για τους νικητές του Grand Prix Μαλαισίας, που δόθηκε στο Sepang International Circuit, πήραν μέρος οι τρείς πρώτοι του αγώνα, δηλαδή οι Kimi Raikkonen (Ferrari), Robert Kubica (BMW Sauber) και Heikki Kovalainen (McLaren Mercedes). Ο τρόπος με τον οποίο ο Raikkonen έφτασε σε μια τόσο άνετη νίκη ήταν το κύριο θέμα, ενώ συζητήθηκαν και οι πολύ σκληρές συνθήκες που δημιούργησε η ζέστη για τους οδηγούς. Ας δούμε τι ειπώθηκε αναλυτικά…

ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ


Ερ: Kimi, ήταν μια φανταστική νίκη και από την αρχή φάνηκε σαν μια κλειστή μάχη ανάμεσα σε εσένα και τον ομόσταβλό σου, Felipe Massa.


Kimi Raikkonen: Ναι, έτσι νομίζω. Ήμασταν πολύ κοντά σε ταχύτητα. Όταν εκείνος μπήκε στα pit το μονοθέσιό μου έγινε πολύ καλύτερο, γιατί η όταν είσαι πίσω 1 ή 2 δευτερόλεπτα η διαφορά είναι πολύ μεγάλη. Κατάφερα να πάω πολύ πιο γρήγορα στο γύρο εισόδου μου και να τον περάσω. Ύστερα, με την πίστα καθαρή μπροστά μου, το μονοθέσιο συμπεριφερόταν τέλεια και μπόρεσα να απομακρυνθώ. Δεν ξέρω τι του συνέβη μερικούς γύρους αργότερα αλλά ήταν πολύ εύκολος αγώνας μετά το πρώτο pit stop.

Ερ: Προφανώς σε πέρασε στις κατατακτήριες. Εκ των υστέρων, αυτό συνέβη λόγω βάρους καυσίμων ή το μονοθέσιο ήταν πολύ καλύτερο την ημέρα του αγώνα από ό,τι ήταν το Σάββατο;

KR:
Νομίζω ότι ακόμα μερικές φορές δυσκολευόμαστε στις κατατακτήριες. Ήμουν καλός στο Q2 αλλά ύστερα τα ελαστικά δεν έβρισκαν πρόσφυση. Όμως, ήξερα ότι θα πάω ένα γύρο πιο μακριά και δεν πανικοβλήθηκα. Το μονοθέσιο συνήθως είναι πιο καλό στον αγώνα από τις κατατακτήριες οπότε σκέφτηκα ότι αν καταφέρω να κρατηθώ κοντά θα είχα την ευκαιρία να περάσω. Αυτό έγινε από το πρώτο κιόλας pit stop. Το μονοθέσιο ήταν πολύ καλό όλο το 3ήμερο αλλά μερικές φορές με καινούρια ελαστικά είναι δύσκολο να πάρεις το μέγιστο από αυτό. Η ομάδα έκανε πολύ καλή δουλειά αυτό το Σαββατοκύριακο.

Ερ: Φάνηκε να κάνεις πολύ καλή εκκίνηση. Μίλησέ μας για την πρώτη στροφή, όπου δείχνατε να είστε πολύ κοντά και για μια στιγμή φάνηκε ότι μπορείς να περάσεις.

KR:
Ναι, βρέθηκα δίπλα στον Felipe. Έκανα λίγο καλύτερη εκκίνηση αλλά ήξερα ότι θα κάνω ένα γύρο παραπάνω οπότε δεν θέλαμε να ρισκάρουμε τίποτα στην πρώτη στροφή. Ίσως αν πίεζα περισσότερο να περνούσα αλλά προτίμησα να μείνω πίσω του και να κάνω την κίνησή μου στο pit stop. Νομίζω ότι ήταν καλύτερα για όλους και στο τέλος δούλεψε τέλεια.

Ερ: Παραδοσιακά, το Grand Prix Μαλαισίας είναι πολύ σκληρός αγώνας, ιδιαίτερα όσον αφορά τη ζέστη. Αλλά εσύ έδειχνες φρέσκος όταν βγήκες από το μονοθέσιο.


KR: Δεν ήταν τόσο άσχημα. Φυσικά, έκανε περισσότερη ζέστη από οποιοδήποτε άλλο αγώνα. Και στην Αυστραλία έκανε ζέστη αλλά εδώ έχει περισσότερη υγρασία. Εγώ όμως ήμουν εντάξει. Είχα ένα μικρό πρόβλημα στο βάθρο.

Ερ: Σου μπήκε σαμπάνια στο μάτι εκεί…

KR:
Ναι, κανονικά θα έπρεπε να τη βάλω στο στόμα και όχι στο μάτι. Τα πράγματα πάνε στραβά καμιά φορά. Πάντως ήταν ένα τέλειο Σαββατοκύριακο.

Ερ: Robert, συγχαρητήρια. Ο ομόσταβλός σου, Nick Heidfeld, τερμάτισε 6ος και έκανε τον ταχύτερο γύρο. Ήταν μια πολύ καλή ημέρα για την BMW Sauber.

Robert Kubica:
Νομίζω ότι είναι ένα φανταστικό αποτέλεσμα για την ομάδα. Είναι η 2η φορά στη σειρά που παίρνουμε τη 2η θέση σε Grand Prix. Ύστερα από ένα ατυχές Αυστραλιανό Grand Prix, ευτυχώς βρέθηκε στο βάθρο, μετά τη Monza το 2006. Είμαι πολύ χαρούμενος για τον εαυτό μου και για την ομάδα.

Ερ: Ήταν ένας πολύ σκληρός αγώνας και εσύ οδήγησες πολύ ωραία. Μίλησέ μας για τον αγώνα σε σχέση με την επιλογή ελαστικών και την επήρεια της ζέστης στη στρατηγική. Πώς ήταν προς το τέλος;

RK: Δεν έκανα καλή εκκίνηση. Είχα σπινάρισμα και αυτό δεν βοήθησε στην επιτάχυνση, οπότε ήρθα πολύ κοντά με τον Jarno και τον Nick. Σχεδόν έχασα το φρενάρισμα στην πρώτη στροφή, καθώς ήμουν στην ακάθαρτη μεριά αλλά νομίζω ότι οι άλλοι ακούμπησαν μεταξύ τους και έτσι τους πέρασα. Στη συνέχεια προσπαθούσα να διατηρήσω σταθερό ρυθμό. Ξέρουμε ότι δεν μπορούμε να ακολουθήσουμε τις Ferrari αλλά προσπαθούσα να φτιάξω διαφορά γιατί περίμενα τις McLaren ισχυρότερες. Μετά το 2ο pit stop είδα ότι ο Heikki ήταν 17 δευτερόλεπτα πίσω μου και δεν μείωνε τη διαφορά. Κατεβάσαμε τις στροφές για να φυλάξουμε τον κινητήρα για τον επόμενο αγώνα, κάτι που είναι πολύ σημαντικό. Όσο για τη ζέστη, ήταν σκληρός αγώνας και δεν αισθανόμουν καλά όλο το 3ήμερο. Ήμουν λίγο αδιάθετος και το νέο μας μονοθέσιο είναι πολύ ζεστό μάσα στο κόκπιτ. Στους τελευταίους γύρους ήταν δύσκολο να διατηρήσω την αυτοσυγκέντρωσή μου γιατί ήμουν 20 δευτερόλεπτα πίσω από τον Kimi και 20 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Heikki, οπότε απλώς οδηγούσα προς τον τερματισμό.

Ερ: Το ποτό που είχες στο μονοθέσιο, πώς ήταν προς το τέλος του αγώνα;

RK: Το ποτό ήταν ήδη καυτό από το ξεκίνημα του αγώνα - πολύ καυτό, καθώς μέσα στο κόκπιτ η θερμοκρασία ήταν εξαιρετικά υψηλή, οπότε δεν ήπια πολύ. Την επόμενη φορά θα δοκιμάσω να βάλω καυτό τσάι στο μπουκάλι.

Ερ: Ήσουν πίσω από τις Ferrari από την αρχή. Πού ήταν ταχύτερες και που θα προσπαθήσετε να βελτιώσετε το μονοθέσιό σας τις επόμενες εβδομάδες;

RK: Πρώτα απ’ όλα, νομίζω ότι πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι με το ρυθμό που έχουμε, γιατί στ ξεκίνημα της σεζόν τα πράγματα δεν έδειχναν τόσο καλά. Είναι δύσκολο να πω πού είναι ταχύτερες. Εμείς πάσχουμε λίγο στη μέγιστη ταχύτητα και αυτό κάνει τους αγώνες λίγο πιο δύσκολους, γιατί πρέπει να πιέζεις περισσότερο στις στροφές, όταν ξέρεις ότι θα χάνεις στις ευθείες. Ειδικά στις μεγάλες αποστάσεις του αγώνα είναι δύσκολο με τη φθορά των ελαστικών και εδώ στη Sepang, με τη νέα άσφαλτο, είχαμε λιγότερη πρόσφυση από πέρυσι. Θα δούμε πώς θα το διορθώσουμε αυτό.

Ερ: Heikki, συγχαρητήρια. Πήρες την 3η θέση στις κατατακτήριες αλλά ξεκίνησες 8ος. Αλλά τερμάτισες στο βάθρο, ήταν μια φανταστική ημέρα για εσένα.

Heikki Kovalainen:
Πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα. Προφανώς, ύστερα από την ποινή θα ήταν δύσκολα για εμάς. Η στρατηγική μου απέδωσε και κατάφερα να έχω καθαρή πίστα την περισσότερη ώρα. Είχα ένα μικρό πρόβλημα graining στο πρώτο stint αλλά ύστερα το μονοθέσιο λειτούργησε καλά. Στο τελευταίο stint είχα μεγάλη απόσταση πίσω μου και μπροστά μου, οπότε έριξα τις στροφές και απλώς τερμάτισα. Για εμένα ήταν μια καλή ημέρα, αν και θα προτιμούσαμε να είμαστε ψηλότερα. Σήμερα, όμως, κάναμε το καλύτερο που μπορούσαμε.

Ερ: Είχατε πολύ καλή στρατηγική, σταματώντας στον 20ό γύρο, περνώντας έτσι τον Jarno Trulli και ύστερα εδραιώνοντας τη θέση με κάποια πίεση από την Toyota για λίγο.

ΗΚ:
Θεωρούσαμε πάντα ότι στους τελευταίους γύρους του stint θα είμαστε πιο δυνατοί από τους υπόλοιπους. Όπως είπα, στην αρχή ο ρυθμός μας χάλασε από το graining. Αυτός είναι ο λόγος που η ομάδα αποφάσισε να με κρατήσει στην πίστα λίγο παραπάνω. Ήταν ακριβώς αυτό που έπρεπε ν κάνουμε μπόρεσα να περάσω τον Jarno. Στο 2ο stint μπόρεσα να επιταχύνω.

Ερ: Σπουδαία οδήγηση, σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Ίσως η δική σου να ήταν η δυσκολότερη των τριών που είστε σήμερα εδώ. Πώς ήταν μέσα στο κόκπιτ για εσένα;

ΗΚ: Ήταν δύσκολα αλλά αισθάνομαι αρκετά καλά μετά το αγώνα. Δουλέψαμε σκληρά με την ομάδα, τον προπονητή μου και το γιατρό μου για να είμαι σε καλύτερη κατάσταση από πέρυσι. Νομίζω ότι η δουλειά αυτή απέδωσε αλλά θα συνεχίσω με τον ίδιο τρόπο και τελικά θα φτάσουμε στην άλλη πλευρά.

Ερ: Kimi, ήταν μια φανταστική επιστροφή για τη Ferrari μετά το Σαββατοκύριακο στην Αυστραλία;

KR:
Σίγουρα είχαμε δύσκολο αγώνα στην Αυστραλία. Δεν περιμέναμε αυτές τις δυσκολίες και ξέραμε 100% ότι τα πράγματα θα είναι διαφορετικά εδώ. Όσον αφορά την ταχύτητα, ξέραμε ότι θα ήμασταν εντάξει. Ακόμα και στην Αυστραλία η ταχύτητά μας στον αγώνα ήταν καλή. Εδώ όλα λειτούργησαν τέλεια και δεν βιαστήκαμε για να σιγουρευτούμε ότι όλα θα γίνουν σωστά. Πρέπει να κάνουμε και 2ο αγώνα με τον ίδιο κινητήρα και έτσι τον προφυλάξαμε αρκετά εδώ. Ήταν πολύ καλή η δουλειά της ομάδας. Συνολικά θα ήμασταν πιο ευχαριστημένοι αν ο Felipe βρισκόταν στη 2η θέση αλλά τα πράγματα πάνε στραβά μερικές φορές. Είναι μια καλή αρχή της σεζόν για εμάς και είμαστε σε πολύ καλή κατάσταση.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ


Ερ: Kimi, συγχαρητήρια. Φάνηκε καλό όλο το διήμερο, έτσι δεν είναι;

KR: Ναι, νομίζω. Το μονοθέσιο ήταν καλό όλο το διήμερο. Είχαμε ένα μικρό πρόβλημα στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής. Το μονοθέσιο δεν ήταν ακριβώς αυτό που θέλαμε στις κατατακτήριες άλλα γνωρίζαμε ότι μπορούσαμε να έχουμε καλό ρυθμό αγώνα και δούλεψε περίφημα.

Ερ: Ποιος σε απείλησε περισσότερο αυτό το διήμερο;

KR: Σίγουρα ο Felipe ήταν ταχύτατος άλλα όπως είπα από πέρυσι κιόλας οι κατατακτήριες δεν ήταν το δυνατό μας σημείο. Πάλι είχαμε ένα καλό Q2, μετά τα ελαστικά δεν δούλεψαν καλά ως το τέλος. Αυτό ήταν λίγο απογοητευτικό άλλα γνωρίζαμε ότι το μονοθέσιο θα ήταν ανταγωνιστικό στον αγώνα και θα σταματούσαμε ένα γύρο αργότερα. Κάναμε μεγάλη προσπάθεια σε αυτό και δούλεψε καλά.

Ερ: Πιστεύεις ότι ο ρυθμός σου ήταν συγκρίσιμος με αυτόν του Felipe;

KM: Ήμασταν πολύ κοντά στο πρώτο κομμάτι του αγώνα. Μόλις μπήκε στα pit το μονοθέσιό μου ήταν πολύ ταχύτερο. Όταν δεν έχεις κανέναν μπροστά σου βελτιώνεσαι αρκετά. Μετά το pit-stop ήταν εύκολο να απομακρυνθούμε από εκείνον σε ελεύθερη πίστα. Είναι πάντα πιο δύσκολο να ακολουθείς κάποιον από κοντά και πρέπει να είσαι πολύ κοντά για να μπορέσεις να περάσεις στα pit-stop, έτσι γίνεται δύσκολο.

Ερ: Και μετά από αυτό ένας μοναχικός αγώνας στην πραγματικότητα;

KR:
Ναι. Σίγουρα θα μπορούσαμε να πάμε πολύ πιο γρήγορα αν είχαμε πιέσει, άλλα είχαμε ήδη σβήσει τις μηχανές πριν το πρώτο pit-stop, μετά από τους πρώτους γύρους, έτσι ήταν αρκετά εύκολο για εμένα.

Ερ: Στην πραγματικότητα, μιλώντας για μοναχικούς αγώνες, Robert, δεν είχες κανέναν τριγύρω σου. Είκοσι δευτερόλεπτα από κάθε μεριά.

RK:
Ναι, αυτό είναι αλήθεια. Μόνο στο ξεκίνημα του αγώνα είχα μια μικρή μάχη με τον Jarno και τον Nick, στην πρώτη στροφή. Δεν κατάφερα να ξεκινήσω καλά άλλα μετά προσπάθησα να αυξήσω τη διαφορά από τους πίσω οδηγούς. Περίμενα τις McLaren να έρθουν δυνατά. Αυτό δεν έγινε, ευτυχώς για εμάς, και είχαμε αρκετά καλό ρυθμό σε όλο τον αγώνα.

Ερ: Ήταν το καλύτερο αποτέλεσμα στην καριέρα σου και επίσης ο αγώνας του κύριου χορηγού σου, έτσι τι σημαίνει αυτό το αποτέλεσμα για σένα;

RK:
Μετά τον απογοητευτικό αγώνα στην Αυστραλία όπου προκρίθηκα δεύτερος με ένα μικρό λάθος μου στέρησε την πρώτη θέση, ο ρυθμός του αγώνα στην Αυστραλία δεν ήταν φανταστικός, ιδιαίτερα στο πρώτο κομμάτι. Εδώ δουλέψαμε κυρίως στο ρυθμό του αγώνα. Γνώριζα ότι με μερικές λύσεις που δοκιμάσαμε στα δοκιμαστικά, θα υποφέραμε λίγο, άλλα μετά στον αγώνα θα απέδιδε, έτσι είμαι χαρούμενος με τον εαυτό μου, με την ομάδα και με την Petronas.

Ερ: Πώς είδες τον ρυθμό σου σε σχέση με τις Ferrari;

RK:
Νομίζω ότι η Ferrari ήταν κάτι ιδιαίτερο διότι δεν ήταν εκεί που περιμέναμε να είναι. Εδώ έδειξαν ακριβώς πού πρέπει να είναι. Χάνουμε ακόμη μερικά δέκατα στο γύρο και αυτό φέρνει τα τελικά 20 δευτερόλεπτα στη συνολική διαφορά του αγώνα των 60 γύρων.

Ερ: Είχατε μια μικρή μάχη με τους Jarno και Heikki. Βασικά περίμενες μια προσπέραση κατά τη διάρκεια των pit-stops;

HK:
Ναι, αυτό είναι πάντα το θέμα. Στον αγώνα μου σήμερα δυσκολεύτηκα λίγο στο ξεκίνημα με τα εμπρός ελαστικά μου, έτσι ο μόνος χρόνος που είχα να επιτεθώ ήταν το τελευταίο κομμάτι. Το μονοθέσιο γινόταν όλο και καλύτερο προς το τέλος του κάθε stint και ήμουν σε θέση να πιέσω περισσότερο. Έτσι δεν ανησύχησα ιδιαίτερα όταν ο Jarno ήρθε πίσω μου, διότι γνώριζα ότι θα ανοίξω την διαφορά στο δεύτερο κομμάτι, και ήμουν σίγουρος ότι δεν θα πήγαινε τόσο μακριά. Έτσι απλά κρατήθηκα σωστά και άνετα με τα ελαστικά μου, προσπάθησα να εξασφαλίσω ότι βρίσκονταν σε καλή κατάσταση και όταν μπήκε στα pit κατάφερα να κάνω μερικούς γρήγορους γύρους στο τελευταίο κομμάτι. Ήταν αρκετά εύκολα.

Ερ: Υπήρχε διαφορά στην απόδοση των ελαστικών;

HK: Το πρώτο κομμάτι του αγώνα δεν ήταν τόσο καλό με το μαλακό ελαστικό. Το δεύτερο ήταν καλύτερο με το σκληρό ελαστικό άλλα μετά στο τελευταίο με το μαλακό έδειξε ακόμη καλύτερο. Νομίζω ότι υπήρξε κάποια εξέλιξη στην πρόσφυση. Έτσι δεν ήταν τόσο άσχημα.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ


Ερ (Heikki Kulta – Turun Sanomat): Kimi και Heikki, αυτό ήταν το καλύτερο αποτέλεσμα σε GP για Φιλανδούς πιλότους. Πως αισθάνεσαι να είσαι Φιλανδός και πότε θα δούμε ένα «1-2»;

KR:
Δεν άλλαξε τίποτα, ακόμη και το αποτέλεσμα, για μένα τουλάχιστο. Σίγουρα ήταν μια καλή μέρα για τους Φιλανδούς άλλα είναι νωρίς ακόμη. Ελπίζω σε κάποια στιγμή να είμαστε ένα και δύο, άλλα θα αναζητήσω την πρώτη θέση κάθε φορά και την καλύτερη θέση στην γενική κατάταξη. Ήταν καλή ημέρα για εμάς.

HK:
Ναι, περίπου τα ίδια και για μένα. Είναι καλό να έχει Φιλανδούς στο βάθρο και στην Φιλανδία θα μιλάνε για το Φιλανδικό πρωτάθλημα F1 άλλα ας δούμε αν θα συνεχιστεί. Υπάρχουν πολλοί ακόμη καλοί οδηγοί και δεν θα είναι πάντα έτσι άλλα δεν θα παραπονιόμουν αν συνέβαινε μερικές φορές ακόμη.

Ερ (Paolo Lanieri – La Gazzetta dello Sport): Kimi, ήταν έκπληξη στο ξεκίνημα όταν ο Felipe σε πλησίασε λίγο;

KR: Όχι ιδιαίτερα. Νομίζω ότι είχα αρκετό χώρο. Με πίεζε λιγάκι με την καλή έννοια άλλα αυτοί είναι οι αγώνες. Ήταν εντάξει.

Ερ (Mark Danby – Auto Magazine China): Kimi, τα ελαστικά σου συμπεριφέρθηκαν όπως τα περίμενες στο τέλος κάθε stint;

KR:
Όχι. Το πρώτο κομμάτι ήταν το πιο δύσκολο διότι ήμουν αρκετά κοντά στον Felipe έτσι όπως είπα, όταν μπήκε στα pit, το μονοθέσιο ξαφνικά ήταν καλύτερο. Πάντα όταν είσαι ένα ή δύο δευτερόλεπτα πίσω από κάποιον υπάρχει αεροδυναμική επιρροή. Εκτός από αυτό, όλα ήταν καλά, τα ελαστικά ήταν τέλεια. Νομίζω ότι η μαλακή γόμα θα ήταν πιο γρήγορη στο τέλος, άλλα φυσικά δεν πιέσαμε άλλο στα δυο τελευταία κομμάτια.

Ερ (Juha Päätalo – Financial Times Germany): Kimi, μετά τον καταστροφικό αγώνα στην Αυστραλία, πόση περισσότερη αυτοπεποίθηση παίρνεις από αυτό τον αγώνα για την υπόλοιπη σεζόν;

KR:
Δεν χάσαμε ποτέ την αυτοπεποίθησή μας στην ομάδα. Φυσικά είχαμε αρκετά δύσκολο αγώνα στην Αυστραλία, άλλα όλο τον χειμώνα το μονοθέσιο δούλευε υπέροχα, ήταν γρήγορο. Δυστυχώς είχαμε κάποια προβλήματα τα οποία δεν περιμέναμε στον πρώτο αγώνα και ελπίζω να τα ξεπεράσουμε -όπως κάναμε εδώ όπου δεν είχαμε κανένα πρόβλημα- άλλα ποτέ δεν ξέρεις, ακόμη δεν είμαστε 100% ευχαριστημένοι. Ακόμη προσπαθούμε να βελτιωθούμε άλλα σίγουρα, έχουμε εμπιστοσύνη στην ομάδα, στο μονοθέσιο στους ανθρώπους, έτσι θα κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε και ελπίζω να είμαστε ταχύτεροι ξανά στον επόμενο αγώνα.

Ερ (Paolo Lanieri – La Gazzetta dello Sport): Kimi, εντυπωσιάστηκε που η McLaren ήταν τόσο πίσω;

KR: Όχι. Νομίζω ότι έτσι ήταν όλο το διήμερο. Πάντα έλεγα στην Αυστραλία ότι η ταχύτητά μας θα είναι καλή. Όταν ξεκινάς πίσω από κάποιον, όπως στην Αυστραλία, δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις τη δική σου ταχύτητα. Η Αυστραλία δεν είναι ένα κανονικό σιρκουί, έτσι μερικές φορές παίρνεις λανθασμένα αποτελέσματα. Πέρυσι ήμασταν πολύ πιο γρήγοροι από όλους εκεί και ερχόμενοι εδώ δεν ήμασταν τόσο ευτυχισμένοι, έτσι είναι περίπου το αντίθετο τώρα. Νομίζω ότι ο επόμενος αγώνας μπορεί να είναι διαφορετικός και πάλι, έτσι πρέπει να περιμένουμε και να δούμε. Έπειτα από λίγους αγώνες θα ξεκαθαρίσουν τα πράγματα για το πού είμαστε στην πραγματικότητα.

Ερ (Livio Oricchio – O Estado de Sao Paulo): Kimi, Στο γύρο πριν μπεις στα pit, έκανες το καλύτερο πέρασμα στα Τ1 και Τ2 στον αγώνα. Μπορούσες να το κάνεις αυτό όταν ήταν μπροστά σου ο Massa ή περίμενες να μπει στα pit για να το κάνεις;

KR:
Όπως είπα πιο πριν, όταν μπήκε μέσα το μονοθέσιο μου βελτιώθηκε διότι ήμουν αρκετά κοντά. Πάντα επηρεάζει το μονοθέσιο. Νομίζω ότι πρέπει να είναι περίπου 6 δευτερόλεπτα μπροστά σου για να μην αισθάνεσαι τίποτα. Ήμουν κάτι λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα, έτσι όταν μπήκε στα pit το μονοθέσιό μου έγινε πιο γρήγορο και κατάφερα να κάνω μισό δευτερόλεπτο ταχύτερο γύρο. Ήταν αρκετό. Γνωρίζαμε ότι θα ήταν κοντά και δούλεψε υπέροχα. Όταν μπήκα μπροστά το μονοθέσιο ήταν καλύτερο στο δεύτερο κομμάτι και κατάφερα να απομακρυνθώ.

Ερ: (Juha Päätalo – Financial Times Germany) Heikki, ακόμη και στο μεσαίο stint, όταν δεν μπορούσες να κινηθείς στο ρυθμό των BMW, έστω με τα ελαστικά σου να μη λειτουργούν καλά όπως είπες, πιστεύεις πως δεν είχες καμία ελπίδα να τις κερδίσεις σήμερα; Και πώς συγκρίνεις την ομάδα σου με τη Ferrari;


HK: Νομίζω πως δεν υπήρχε κανένας τρόπος να είμαστε ανταγωνιστικοί προς τη Ferrari. Η BMW έδειξε να είναι πολύ δυνατή στον αγώνα, όμως όταν ξεκινάς τόσο χαμηλά στη σειρά εκκίνησης πρέπει να κάνεις συμβιβασμούς. Αρχικά χάνεις αρκετό χρόνο. Στους πρώτους γύρους μπορεί να χάσεις και δύο δευτερόλεπτα στο γύρο αν κολλήσεις στο κυκλοφοριακό και αν μάχεσαι για κάποια θέση. Έτσι όταν ολοκληρώθηκαν αυτά η διαφορά από τον Robert ήταν 17 δευτερόλεπτα. Είναι αδύνατον να πω τι θα είχε συμβεί αν ξεκινούσαμε εκεί που καταταγήκαμε, σε κάθε περίπτωση όμως πιστεύω πως κάναμε ό,τι καλύτερο και η τρίτη θέση για μένα ήταν περισσότερο από αρκετό.

top