Πόσο κοντά είναι ο Alonso στη Ferrari;


Όλο το παρασκήνιο ενός σίριαλ που θα μας απασχολήσει για πολύ καιρό ακόμα



Έχουμε στην πλάτη μας δύο από τους δεκαοκτώ αγώνες του 2008 και ήδη υπάρχουν αρκετά πράγματα προς συζήτηση. Αυτό που μας τράβηξε το ενδιαφέρον από «αγωνιστικής πλευράς» ήταν η αναζωπύρωση των σεναρίων περί μετακίνησης Alonso στη Ferrari το 2009, από το στόμα του ίδιου του δις παγκόσμιου πρωταθλητή. Σε όλα αυτά βέβαια βοήθησε και η άσχημη αρχή του Massa στο πρωτάθλημα.

Ο Βραζιλιάνος έκανε και στους δύο αγώνες οδηγικά λάθη κάτι για τα οποία δέχθηκε κριτική ακόμα και από τους δημοσιογράφους της χώρας του. Στην μεν πρώτη περίπτωση στην Αυστραλία το λάθος έγινε στην πρώτη στροφή και μπορεί να υπάρξει μια δικαιολογία ότι πάλευε για κάποια θέση. Στην περίπτωση της Μαλαισίας, όμως, δεν υπάρχει καμία δικαιολογία. Θα ήταν ένα πολύ άνετο 1-2 για την ομάδα της Ferrari. Ο ίδιος μόλις γύρισε στα pit έλεγε ότι δεν ξέρει τι έγινε και ότι έχασε το μονοθέσιο χωρίς να το καταλάβει αφήνοντας υπαινιγμούς ότι κάτι είχε χαλάσει. Τρεις μέρες όμως μετά βγήκε ο εκπρόσωπος Τύπου της Ferrari και είπε ότι ήταν οδηγικό λάθος, αφήνοντας τον Massa στα κρύα του λουτρού. Η πίεση στον Βραζιλιάνο άρχισε και γίνεται όλο και μεγαλύτερη.

Ο Alonso μπερδεύει τα πράγματα


Μέσα σε αυτήν την αναμπουμπούλα βγήκε και ο Alonso ο οποίος άρχισε να καλοβλέπει τη θέση στην «κόκκινη» ομάδα. Όπως τελικά αποκάλυψε ο ίδιος ο Ισπανός, έχει την επιλογή να φύγει στο τέλος της σαιζόν εάν υπάρξει μια διαθέσιμη θέση σε ένα πιο ανταγωνιστικό μονοθέσιο, και η Ferrari όπως είπε ο ίδιος είναι η κορυφαία ομάδα αυτήν τη στιγμή. Θα υπάρξει όμως; Ίσως το συμβόλαιό του είναι ένας χρόνος και κάτι ακόμα. Ίσως έχει την ευχέρεια να επιλέγει αυτός κατά πόσο θα μείνει, βασισμένος πάντα στην απόδοση της ομάδας.

Μόλις τον Οκτώβριο ο Massa υπέγραψε ανανέωση συμβολαίου με την ομάδα της Ferrari μέχρι το τέλος του 2010. Υπάρχει περίπτωση η θέση του Massa να είναι επισφαλής; Δύσκολα θα φύγει, και δεν μιλάω για το γεγονός ότι έχει την υποθετική εύνοια λόγω της επαγγελματικής σχέσης του με την οικογένεια Todt. Ας το σκεφτούμε λίγο διαφορετικά. Στην ομάδα αυτή υπάρχει καθαρά ένας Νο1 οδηγός, όχι από εντολές της ομάδας, αλλά από άποψη απόδοσης. Ο Kimi ήρθε πέρυσι και ενώ μέχρι τα μέσα του πρωταθλήματος προσπάθησε να βρει γλώσσα επικοινωνίας με την ομάδα, μετά άρχισε να πετάει. Ο Massa που είχε το πάνω χέρι στον τομέα αυτό δεν μπόρεσε να κάνει κάποια διαφορά σε βαθμούς σε σχέση με τον Raikkonen. Ο Βραζιλιάνος πρόπερσι, επί εποχής Schumi, έπαιξε το ρόλο του Νο2 οδηγού πολύ καλά, και πέρυσι το ίδιο, μόλις έχασε και τις μαθηματικές ελπίδες για το πρωτάθλημα. Είναι ένας καλός ομαδικός παίχτης. Ίσως να μην έχει τη στόφα του πρωταθλητή, αλλά πιθανώς να μπορεί να παίξει άνετα ένα ρόλο σαν αυτόν του Barrichello στην εποχή Schumacher.

Επίσημα οι άνθρωποι της Ferrari στηρίζουν τον Massa και καλά κάνουν. Η ομάδα του Maranello τιμά τα συμβόλαια των οδηγών της και το ίδιο φαίνεται ότι θα συνεχίσει να κάνει. Αυτό που απασχολεί τους ανθρώπους στο Maranello είναι η μετά Raikkonen εποχή. Από τώρα; Γιατί; Είχαμε πει και παλιότερα ότι η αίσθηση που υπάρχει είναι ότι ο Kimi μπορεί να τερματίσει την καριέρα του νωρίς. Επαναλαμβάνω ότι είναι αίσθηση. Φαίνεται ότι αυτό που τον κρατάει στην F1 είναι η όρεξή του να τρέχει αλλά δεν τον ενδιαφέρει το όλο πακέτο του σπορ.

Ένας αυθόρμητος… υπολογιστής

Τι πιστεύει ότι μπορεί να καταφέρει ο Alonso; Όπως έχουμε παρατηρήσει από τη συμπεριφορά του, ποτέ δεν κρατάει μέσα του αυτά που τον απασχολούν. Για να λέμε τα πράγματα πιο σωστά, λεει φωναχτά τις σκέψεις του. Το ίδιο κάνει και στην περίπτωση αυτή. Δεν είναι ευχαριστημένος με την απόδοση της R28 και δεν μπορεί να το κρύψει. Μπορεί στις βόλτες του στο paddock να φαίνεται ψύχραιμος, αλλά μέσα του βράζει. Έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου ότι μπορεί να αποχωρήσει. Ο Briatore ξέρει τι γίνεται και τι τον περιμένει. Σε συνέντευξή του στο γερμανικό Τύπο ο Alonso είπε ότι δεν έχει κάποια ημερομηνία που πρέπει να απαντήσει εάν θα μείνει ή όχι στη Renault, ότι υπήρχαν 3 επιλογές για το 2008, αλλά είχε μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στη Renault και τέλος ότι η αποχώρηση του Todt δεν θα έχει να κάνει με την πιθανή μετακίνησή του. Εκτός αυτού, ο Ισπανός προσπαθεί πάλι να βρεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Από άποψη απόδοσης δεν μπορεί να το κάνει και θέλει να δώσει το παρών παίζοντας τα γνωστά του ‘mind games’.

Τέλος, πιστεύει κανένας ότι θα μπορέσει να δουλέψει ένα δίδυμο Raikkonen-Alonso στην Ferrari έστω και στο 2009; Πολύ δύσκολα θα ρισκάρουν κάτι τέτοιο οι άνθρωποι του Maranello. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι ο Alonso θα πάει κάποια στιγμή στην Ferrari. Οι σχέσεις του Todt με τον Alonso είχαν ψυχραθεί όταν ο Ισπανός ενώ είχε συμφωνήσει με τον πρόεδρο της Ferrari πριν από αρκετά χρόνια να γίνει οδηγός εξέλιξης, αλλά ξαφνικά ο Ισπανός αποφάσισε να προσχωρήσει στο καμπ του Briatore. Όπως ήταν κοινό μυστικό ότι ο Kimi θα πήγαινε στη Ferrari, το ίδιο πλέον συζητείται και για τη μετακίνηση του Alonso στο Maranello. Αυτή θα γίνει όμως με τον Kimi απόντα.

Με μια δυο καλές εμφανίσεις του Massa το θέμα θα μείνει στο συρτάρι. Ο Βραζιλιάνος θα παλέψει εναντίον του Kimi και όταν δει ότι έχει χάσει το παιχνίδι για το πρωτάθλημα θα τον στηρίξει. Μάλλον για τη θέση του Raikkonen θα πρέπει να ανησυχούν στη Ferrari και όχι για αυτήν του Massa. Το μέλλον θα δείξει.
LINK

top