Συνέντευξη Τύπου Πέμπτης


Οι οδηγοί στο Μπαχρέιν μίλησαν για το πόσο τους αρέσει η πίστα και εμφανίστηκαν αισιόδοξοι.

Στην επίσημη συνέντευξη Τύπου της FIA για το Grand Prix Μπαχρέιν, που δόθηκε στο Bahrain International Circuit, πήραν μέρος οι Nico Rosberg (Williams), Jarno Trulli (Toyota), Nick Heidfeld (BMW Sauber), Lewis Hamilton (Mclaren Mercedes). Όλοι δήλωσαν ότι τους αρέσει αυτή η πίστα και εμφανίστηκαν αισιόδοξοι για καλό αποτέλεσμα. Ας δούμε τι ειπώθηκε αναλυτικά…

Ερ: Nico, αυτό είναι ένα σιρκουί από το οποίο έχεις καλές αναμνήσεις.


Nico Rosberg: Ναι, πολύ καλές. Είχα μερικούς πολύ καλούς αγώνες το 2004, αν δεν κάνω λάθος, όταν ο Lewis κι εγώ ήμασταν στο βάθρο μετά τον αγώνα. Τότε ήταν Macau/Bahrain αλλά ήταν ωραίοι καιροί. Έκανα πολλούς καλούς αγώνες εδώ.

Ερ: Εδώ επίσης κέρδισες τον τίτλο του GP2.

NR: Ναι, το να κερδίσω εδώ τον τίτλο του GP2 ήταν φανταστικό ένα από τα σημαντικότερα βήματα στην καριέρα μου προς τη Formula 1. Πραγματικά, μου αρέσει αυτή η πίστα.

Ερ: Στους δύο αγώνες μέχρι τώρα είχες δύο πολύ διαφορετικά αποτελέσματα. Προφανώς προτιμάς να είναι σαν το πρώτο παρά σαν το δεύτερο, όπου είχες πρόβλημα να ζεστάνεις τα ελαστικά. Πιστεύεις ότι αυτό θα συνεχιστεί φέτος;

NR:
Όχι. Στον πρώτο αγώνα προφανώς ωφεληθήκαμε από τα λάθη και τα προβλήματα αξιοπιστίας των άλλων. Στο 2ο αγώνα είχαμε δυσκολίες κυρίως στις κατατακτήριες. Ο ρυθμός μας στον αγώνα ήταν περίπου αυτός που θέλαμε, δηλαδή πίσω από τις BMW, ώστε να έχουμε πιθανότητες για 7η-8η θέση. Αλλά στις κατατακτήριες δυσκολευτήκαμε πολύ, νομίζω λόγω της αλλαγής της ασφάλτου, και δουλέψαμε πολύ σκληρά για να καταλάβουμε τους λόγους. Τέλος πάντων, εδώ στο Μπαχρέιν και στους επόμενους αγώνες θα πρέπει να επανέλθουμε στο επίπεδο που θέλουμε.

Ερ: Πιστεύεις ότι έφταιγε η πολύ λεία επιφάνεια - παρόμοια με αυτήν του Magny-Cours;

NR: Ναι, ανάμεσα στα υπόλοιπα αυτό ήταν που μας έπληξε περισσότερο. Αυτό νομίζουμε.

Ερ: Είναι εύκολο να το διορθώσετε;

NR: Δεν είναι τόσο απλό. Είναι κάτι περίπλοκο και πολύς κόσμος στο εργοστάσιο δουλεύει πάνω σε αυτό. Έχουν βρει ορισμένες πολύ καλές ιδέες και είμαι σίγουρος ότι θα κάνουμε βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση στο προσεχές μέλλον.

Ερ: Jarno, η Toyota έκανε δοκιμές εδώ. Κάποιοι έλεγαν ότι αυτό δεν είναι πλεονέκτημα αλλά είμαι σίγουρος ότι εσύ νομίζεις ότι είναι.

Jarno Trulli: Θα πω ότι είναι. Είναι πλεονέκτημα γιατί προφανώς ξέρω τι θα συναντήσουμε. Βρήκαμε το στήσιμο του μονοθεσίου και δεν νομίζω ότι υπάρχουν μεγάλες αλλαγές, εκτός αν το σιρκουί έχει αλλάξει δραματικά. Νομίζω όμως ότι έχουμε κάποιο πλεονέκτημα. Έχουμε επίσης και κάποια καινούρια μέρη του μονοθεσίου να δοκιμάσουμε.

Ερ: Η Toyota δείχνει πολύ καλύτερη από πέρυσι. Από πού ήρθε η βελτίωση;

JT: Είναι ένα πολύ καλύτερο μονοθέσιο σε όλους τους τομείς. Όλοι δούλεψαν πολύ σκληρά το χειμώνα έκαναν πραγματικά καλή δουλειά. Από την πρώτη ημέρα δοκιμών βρήκα ένα πολύ διαφορετικό μονοθέσιο από το προηγούμενο και γρήγορα συνειδητοποίησα ότι έχουμε στα χέρια μας ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο, με το οποίο μπορούμε να δουλέψουμε. Ευχαριστιέμαι την οδήγηση και τους αγώνες. Θα έλεγα ότι είναι μια εντελώς διαφορετική σεζόν.

Ερ: Αναφέρθηκε ότι ήσουν εξαντλημένος στο τέλος του προηγούμενου αγώνα.

JT: Δεν ήταν μετά τον τελευταίο αγώνα. Ήταν δύσκολα γιατί έκανε πολλή ζέστη και ειδικά στους τελευταίους 10 γύρους πίεζα πολύ με τα σκληρά ελαστικά -που δεν ήταν τα καλύτερα για εμάς- για να κρατήσω πίσω μου τον Lewis, που ερχόταν πολύ γρήγορα. Ήταν σαν κατατακτήριες και πραγματικά το ευχαριστήθηκα γιατί διατήρησα τη θέση μου και έδωσα στην ομάδα ένα τέλειο Σαββατοκύριακο, στο οποίο όλοι κάναμε καλή δουλειά και πήραμε την 4η θέση. Ήμουν πολύ χαρούμενος παρότι εξαντλημένος. Όμως, έκανε ζέστη για όλους.

Ερ: Πιστεύεις ότι θα μπορείς να φτάσεις στο βάθρο;

JT: Ω, ναι. Πήγα ήρεμα γιατί ξέρω τον εαυτό μου. Μέχρι να μπω στο μονοθέσιο είμαι εντάξει. Όταν πρέπει να βγω κάνω λίγη περισσότερη ώρα από τους άλλους γιατί το σώμα μου αντιδρά λίγο διαφορετικά. Το μελετήσαμε το θέμα τα προηγούμενα χρόνια απλά πρέπει να μη βιάζομαι. Δεν θα ανέβαινα στο βάθρο, έτσι δεν βιάστηκα.

Ερ: Nick, έκανες ορισμένα ενδιαφέροντα σχόλια για αυτό το σιρκουί. Αλλά είναι ένα σιρκουί που σου αρέσει, ειδικά από την 5η μέχρι την προτελευταία στροφή;

Nick Heidfeld:
Είναι προφανώς ένα από τα πιο ωραία μέρη για εμένα. Ίσως είναι δύσκολο να φανεί τόσο συναρπαστικό απ’ έξω, γιατί απλώς είναι κάτι κτήρια στη μέση του πουθενά. Υπάρχουν, όμως, ορισμένες πολύ ωραίες στροφές, σχετικά γρήγορες με 4η και 5η ταχύτητα, υπάρχουν και λίγες ανηφόρες και κατηφόρες. Πραγματικά το απολαμβάνω.

Ερ: Τι είδους πρόκληση αντιπροσωπεύει αυτό χωρίς οδηγικά βοηθήματα όπως το traction control και το φρένο του κινητήρα;

ΝΗ: Τα μεγαλύτερα προβλήματα θα υπάρχουν στις πιο αργές στροφές. Θα έχουμε δύσκολες εισόδους, όπως είχαμε στη Μαλαισία. Σε μερικές εισόδους δεν φρενάρεις απλώς στην ευθεία αλλά πρέπει να στρίψεις ταυτόχρονα. Θα είναι δύσκολο αλλά δισκεδαστικό.

Ερ: Σχετικά με την άμμο; Είδαμε τώρα ορισμένα αυτοκίνητα να γυρνούν στην πίστα και η ποσότητα της άμμου είναι απίστευτη.

ΝΗ: Ναι, αλλά έχουμε δει στο παρελθόν ότι δείχνει δραματική αλλά η επίδραση που έχει στο σιρκουί και τα μονοθέσια είναι μικρή. Έκανα δοκιμές εδώ πριν από 1-2 χρόνια και από πολύ νωρίς, ακόμα και χωρίς πολλά μονοθέσια στην πίστα η πρόσφυση υπήρχε. Βελτιώνεται λίγο αργότερα αλλά δεν είναι τόσο άσχημα όσο φαίνεται.

Ερ: Δεν κάνατε δοκιμές εδώ μαζί με τις Ferrari και Toyota. Θα είναι μειονέκτημα αυτό; Επίσης, δεν έχουν γίνει καθόλου δοκιμές από τον τελευταίο αγώνα.

ΝΗ:
Νομίζω ότι έχουμε ένα μικρό μειονέκτημα σε σχέση με Ferrari και Toyota. Αλλά έχουμε χρόνο την Παρασκευή και το Σάββατο το πρωί. Δεν νομίζω ότι θα υπάρχει μεγάλο πρόβλημα αλλά, ναι, θα έχουν ένα μικρό πλεονέκτημα.

Ερ: Ο Ralf Schumacher λέει ότι εσύ και η BMW μπορείτε να παλέψετε με τις Ferrari και McLaren. Νομίζεις ότι ισχύει αυτό;

ΝΗ: Είναι δύσκολο να πω πώς θα εξελιχτεί η χρονιά. Στον τελευταίο αγώνα μπορούσαμε να παλέψουμε με τη McLaren. Στον πρώτο αγώνα παλέψαμε με τη Ferrari αν και είχαν προβλήματα. Δυστυχώς και στις δύο περιπτώσεις υπήρχε μια ομάδα, δηλαδή δύο μονοθέσια, που ήταν γρηγορότερη από εμάς. Παλεύουμε για να κερδίσουμε το πρώτο μας Grand Prix και είναι δύσκολο να πω πώς θα είναι κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Ερ: Lewis, νομίζω ότι είσαι αυτός που πέρασε καλύτερα από τους υπόλοιπους μετά τον προηγούμενο αγώνα. Πες μας τι έκανες.

Lewis Hamilton: Πώς το ξέρετε εσείς;

Ερ: Έχω πάει δύο φορές στο Koh Samui.

LH: Αλήθεια; Ο προπονητής μου, ο Adrian Sutil κι εγώ πήγαμε στην Ταϊλάνδη. Ταξιδέψαμε λίγο και πήγαμε σε Μπανγκόγκ και Phuket και κάποια άλλα νησιά. Κάναμε όμως και πολλή προπόνηση και αυτό είναι καλό. Το να έχεις και κάποιον άλλο οδηγό μαζί σου να προπονείται και να βλέπεις τον ανταγωνισμό το κάνει διασκεδαστικό.

Ερ: Είναι δύσκολο να θυμίζεις στον εαυτό σου ότι δεν είναι εντελώς διακοπές όταν είναι μισό διακοπές και μισό προπόνηση;

LH: Στην πραγματικότητα, όχι, γιατί πολύ σπάνια κάνουμε διακοπές όταν ξέρουμε ότι προπονούμαστε. Είναι μέρος της ζωής μας και μας αρέσει. Ξυπνάω το πρωί και αμέσως, χωρίς καν να το σκεφτώ, πάω για προπόνηση. Ήταν χαλαρή άσκηση αλλά πολύ αποτελεσματική.

Ερ: Σε τι ακριβώς συνίστατο;

LH: Προφανώς, κάναμε πολύ τρέξιμο στη ζέστη, που είναι σαν να τρέχεις το διπλό αλλού. Πολύ καγιάκ και πολύ κολύμπι. Δεν μου αρέσει να κολυμπώ στα βαθιά αλλά το ξεπέρασα. Ξεπέρασα μία από τις φοβίες μου, κάτι που είναι καλό.

Ερ: Τένις;

LH: Ναι, παίξαμε τένις, γκολφ, μπάσκετ και μπιτς βόλεϊ. Βελτιώθηκα σε όλους αυτούς τους τομείς.

Ερ: Μίλησέ μας γι’ αυτό το σιρκουί. Όπως είπες, ήσουν εδώ πριν από πολύ καιρό, στη F3. Νομίζω ότι ήταν ο Μartin Whitmarsh που είπε ότι δεν υπάρχουν πολλά ορόσημα. Θα πρέπει να είναι πολύ δύσκολα για έναν οδηγό κατά πολλές έννοιες.

LH: Έτσι είναι. Είναι από αυτά τα σιρκουί που δεν νιώθεις ότι πηγαίνεις, γιατί δεν υπάρχουν δέντρα να περνούν δίπλα σου. Το μόνο που υπάρχει είναι μερικά σημάδια, πινακίδες φρεναρίσματος, μερικές γέφυρες, αλλά εκτός από αυτά δεν υπάρχει τίποτα που να σου δίνει ένδειξη πόσο γρήγορα πηγαίνεις και πού πρέπει να φρενάρεις. Κάποιες από τις ζώνες φρεναρίσματος δεν φαίνονται αλλά είναι πολύ ωραίο σιρκουί και μου αρέσει. Έχω περάσει υπέροχα εδώ, ειδικά την πρώτη χρονιά, που νόμιζα ότι η καριέρα μου τελείωσε και κατάφερα να κάνω ένα θαύμα, όταν μαζί με τον Nico βρεθήκαμε στο βάθρο. Πέρυσι, όμως, ήταν πολύ ωραία εδώ, γιατί ξεκίνησα να προηγούμαι στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Φέτος προφανώς θέλω να τα πάω καλύτερα. Νομίζω ότι είμαστε θέση να τα καταφέρουμε.

Ερ: Τα πήγες πολύ καλά στην Αυστραλία με τη νίκη αλλά όχι τόσο καλά στην Μαλαισία. Πώς νιώθεις τώρα ερχόμενος εδώ;

LH: Νομίζω ότι όταν πήγαμε στη Μαλαισία είχαμε ένα πολύ καλό πακέτο και καταφέραμε να πάρουμε βαθμούς παρά το «λόξυγκα» που μας έπιασε, όχι μόνο με την ποινή των 5 θέσεων αλλά και με το πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε στα pits. Δεν καταφέραμε να πάρουμε το maximum από το τριήμερο, αλλά νομίζω ότι γενικός μας ρυθμός ήταν παρόμοιος με της Ferrari ή ίσως λίγο χειρότερος. Θα έπρεπε να είμαστε στις πρώτες τρεις θέσεις και αυτό μας δίνει πεποίθηση ερχόμενοι εδώ. Έχουμε μάθει από τα λάθη μας και θα κοιτάξουμε μπροστά.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ

Ερ (Ralf Bach - R & B): Μια ερώτηση για όλους: Έχετε κάποια άποψη για το πάρτι του Max Mosley την προηγούμενη εβδομάδα ή για τις συζητήσεις έκτοτε;

NH: Δεν έχω κάτι που να θέλω να μοιραστώ μαζί σας

LH: Το ίδιο

JT: Όχι, κανένα σχόλιο

NR: Τίποτα

Ερ (Ed Gorman - The Times): Lewis, είπες ότι δε σου αρέσουν τα βαθιά νερά. Φοβάσαι ότι θα σε φάνε οι καρχαρίες;

LH:
Σίγουρα δεν μου αρέσουν οι μεγάλοι λευκοί καρχαρίες. Νομίζω ότι έχει να κάνει με το άγνωστο… το ότι δεν ξέρεις τι βρίσκεται από κάτω σου. Μου αρέσει το Scuba Diving, οπότε το να βρίσκεσαι κάτω από το νερό είναι τελείως διαφορετικό από τον επιπλέεις σε αυτό. Βλέπω όλα αυτά τα ντοκιμαντέρ στο Discovery που κάποιος ματωμένος καρχαρίας εμφανίζεται ξαφνικά και τρώει ό,τι επιπλέει και ξέρω ότι δεν μου αρέσει αυτή η θέση.

Ερ (Ed Gorman - The Times): Θα ήθελα και εγώ να ρωτήσω όλους τους οδηγούς: Η Honda σήμερα είπε ότι «είναι απαραίτητο οι κυρίαρχες μορφές του αθλήματος και της διοίκησης να πληρούν τα υψηλότερα πρότυπα προκειμένου να εκπληρώνουν τα καθήκοντά τους με ακεραιότητα και σεβασμό». Μπορείτε να μου πείτε αν συμφωνείτε με αυτήν τη δήλωση και την άποψή σας για το αν ο Max Mosley τηρεί αυτά τα πρότυπα παραμένοντας στην προεδρία της FIA;

JT: Οδηγώ ένα μονοθέσιο. Μπορώ να μιλήσω μόνο για αυτό και την ομάδα μου. Τίποτα περισσότερο.

NR: Νομίζω γενικά, ναι. Όταν αποτελείς κάποιου είδους πρότυπο, ως οδηγός ή οτιδήποτε άλλο, πρέπει να προσπαθείς γενικά να δίνεις το καλό παράδειγμα, επειδή πολλοί άνθρωποι σε παρακολουθούν. Νομίζω ότι είναι σημαντικό να σκεφτούμε τον κόσμο. Μιλώντας από τη μεριά μου, ως νέος οδηγός, νομίζω ότι είναι σημαντικό να αποτελώ το καλό παράδειγμα για τους ανθρώπους που με πλησιάζουν.

LH: Ναι, νομίζω ότι αυτό είναι το κλειδί. Το να θέτεις το καλό παράδειγμα. Όλοι μας, και κυρίως εμείς οι νέοι, ψάχνουμε πάντα να βρούμε κάποιον που θα μας δείξει το σωστό δρόμο και θα αποτελέσει το καλό παράδειγμα. Συμφωνώ απόλυτα με αυτό.

NH: Για άλλη μία φορά, δεν θέλω να σχολιάσω την υπόθεση.

Ερ (Dan Knutson - National Speed Sport News): Nico, καθώς η ομάδα σου γιορτάζει τα 30 χρόνια εμπλοκής της στη Formula 1, πες μας δύο-τρεις στιγμές που θεωρείς τις καλύτερές σου με την ομάδα.

NR: Νομίζω ότι γενικά οι στιγμές ήταν καλές. Είναι πολύ ωραίο που βλέπω όλη την ομάδα να γιορτάζει τα 30 χρόνια της. Είναι πολύ σημαντική. Νομίζω ότι θα έχουμε και άλλες γιορτές… νομίζω στον 500ό αγώνα. Δεν είμαι σίγουρος ακριβώς για τα νούμερα αλλά είναι μερικά σημαντικά φέτος. Έχω ιστορία με την ομάδα και νομίζω ότι υπάρχει σεβασμός και από τις δύο πλευρές. Νομίζω ότι ταιριάζω καλά, οπότε απολαμβάνω τη στιγμή και ελπίζω ότι θα συνεχίσουμε να εξελισσόμαστε ως ομάδα όπως κάνουμε τον τελευταίο καιρό. Μην ξεχνάτε ότι φέτος καταφέραμε να ξαναβρεθούμε στο βάθρο, κάτι που είχε να συμβεί αρκετά χρόνια στη Williams, οπότε βρισκόμαστε στη σωστή κατεύθυνση. Όσο για τις δύο καλύτερές μου αναμνήσεις; Ναι το βάθρο προφανώς ήταν ιδιαίτερο και φανταστικό. Η άλλη είναι ο πρώτος μου αγώνας με την ομάδα, γιατί την πρώτη φορά δεν ξέρεις τι να περιμένεις, και όταν ο πρώτος σου αγώνας είναι καλός το συναίσθημα είναι πολύ όμορφο.

Ερ (Patrick Salomon - Gulf Daily News): Μια ερώτηση για τον Lewis: Επηρεαστήκατε από την ξαφνική αλλαγή στα γκαράζ; Θα σας επηρεάσει καθόλου αυτό;

LH: Όχι, για να είμαι ειλικρινής μου αρέσει εκεί πίσω. Είμαστε όμορφα στην άκρη, κοντύτερα στην είσοδο των pits και είναι πραγματικά άνετα εκεί κάτω. Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε, οπότε δεν αλλάζει κάτι.

Ερ (Ian Parkes - The Press Association): Lewis, αυτή την εβδομάδα ήρθε στο φώς μια είδηση περί μιας κλήσης για υπερβολική ταχύτητα στη Γαλλία. Νομίζω ότι συμφώνησες να κάνεις ένα εκπαιδευτικό σεμινάριο, έτσι δεν είναι;

LH: Ναι, τους είπα ότι είμαι διατεθειμένος να κάνω ό,τι θέλουν για να βοηθήσω και να αποδείξω ότι είμαι υπέρ των κανόνων. Δεν μου ζήτησαν, μου επέβαλαν να επιστρέψω και να κάνω ένα συγκεκριμένο σεμινάριο και τους είπα ότι θα το κάνω.

Ερ (Ian Parkes - The Press Association): Αλλά, επιστρέφοντας στη συζήτηση, δεν υπάρχει μια αντίφαση με αυτά που έλεγες περί του καλού παραδείγματος;

LH: Φυσικά, πιστεύω ότι όλοι κάνουν λάθη. Είμαι νέος και αυτό είναι ένα μέρος της ζωής μου. Στη θέση μου και ως ένα πιθανό είδωλο για πολλά νέα παιδιά, το να αποτελείς το καλό παράδειγμα αποτελεί μια από τις κύριες προτεραιότητές μου. Θα συνεχίζω να το κάνω.
Aπό:MsFree.gr

top