Πολωνός-Γερμανός έκαναν το 1-2


ο ασχημόπαπο έγινε τελικά κύκνος και ο Robert Kubica πρόσφερε στην BMW Sauber την πρώτη νίκη της στην ιστορία της στη Formula 1, κερδίζοντας το όπως πάντα επεισοδιακό Grand Prix Καναδά. Η γερμανοελβετική ομάδα ήταν αδύνατο να χάσει σήμερα, αφού ο Nick Heidfeld πήρε τη 2η θέση ακολουθώντας εντελώς διαφορετική στρατηγική. Το βάθρο συμπλήρωσε ο έμπειρος David Coulthard με τη Red Bull. Η Toyota έκανε εκπληκτικό αγώνα και είδε τον Timo Glock να παίρνει την 4η θέση ενώ ιδιαίτερη μνεία αξίζει στον Felipe Massa, ο οποίος έκανε αμέτρητα προσπεράσματα και παρότι έχασε πάρα πολύ χρόνο στην αρχή έφτασε μέχρι την 5η θέση. Ακολούθησαν οι Jarno Trulli, Rubens Barrichello και Sebastian Vettel. Ο αγώνας κρίθηκε στο τραγικό λάθος που έκανε ο Lewis Hamilton στην έξοδο του pit lane, όταν δεν είδε το κόκκινο φως και έπεσε πάνω στον Kimi Raikkonen, καταστρέφοντας τον αγώνα και των δύο.

Εκκίνηση


Στην εκκίνηση του αγώνα, ο Lewis Hamilton κατάφερε να διατηρήσει τη θέση του, παρά την επίθεση που του έκανε ο Robert Kubica. Ο Πολωνός, παρότι ξεκίνησε από την ακάθαρτη μεριά της πίστας έφυγε πολύ καλά και δεν κινδύνευσε σε καμία περίπτωση από τον Kimi Raikkonen. Ωστόσο, ο Fernando Alonso δεν ξεκίνησε καθόλου καλά και έχασε μία θέση από τον Rosberg ενώ χρειάστηκε τις ιδιαίτερες ικανότητές του για να μην χάσει και άλλη μία από τον Massa.

Ως ένα από τα αξιοπερίεργα του αγώνα είναι ότι όλα τα μονοθέσια, και τα 18 που έφυγαν από το grid (οι Vettel και Button ξεκίνησαν από το pit lane) έστριψαν στην πρώτη στροφή χωρία απολύτως καμία επαφή. Κερδισμένος από την εκκίνηση ήταν και ο Rubens Barrichello, ο οποίος πήρε την 8η θέση από τον Heidfeld. Χαμένος ήταν ο Timo Glock, που έχασε 3 θέσεις, με τους Trulli και Coulthard να το εκμεταλλεύονται.

Ο πρωτοπόρος του αγώνα, Lewis Hamilton, άρχισε από τους πρώτους γύρους να απομακρύνεται και να φτιάχνει μια μικρή διαφορά από τους Kubica και Raikkonen. Στον 5ο γύρο ο Heidfeld προσπέρασε με ωραίο τρόπο τον Barrichello στην επίμαχη στροφή Νο10 (αυτήν που χθες έσπαγε η άσφαλτος) και επανέκτησε τη θέση του. Ο Felipe Massa άρχισε να πιέζει αλλά να μην απειλεί πραγματικά τον Alonso. Πιο πίσω όμως είχαμε πραγματικές μάχες και προσπεράσματα. Ο Sebastian Vettel προσπέρασε τον ομόσταβλό του, Sebastien Bourdais, ενώ και ο Nelson Piquet πέρασε τον Timo Glock και άρχισε να κυνηγά τον Jarno Trulli με έπαθλο τη 13η θέση. Ο Ιταλός, όμως, υπέκυψε ύστερα από λίγο στην πίεση του προφανώς πολύ ελαφρύτερου Βραζιλιάνου.

1o Αυτοκίνητο Ασφαλείας


Ενώ περιμέναμε να αρχίσουν τα μονοθέσια να μπαίνουν για ανεφοδιασμό, ο Nick Heidfeld έφτασε πίσω από τον Heikki Kovalinen και προσπάθησε να τον περάσει, αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Ο Kimi Raikkonen αύξησε το ρυθμό του και έγραψε έναν ταχύτερο γύρο, την ώρα που στο 15ο γύρο ο Adrian Sutil εγκατέλειπε. Ωστόσο, ο Raikkonen έφτασε πίσω από τον Kubica και άρχισε να δείχνει τις διαθέσεις του στον Πολωνό. Ύστερα από λίγο, όμως, χρειάστηκε να βγει το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, στο 18ο γύρο, καθώς φλόγες άρχισαν να βγαίνουν από τα φρένα της παρατημένης Force India του Sutil.

Ο Jenson Button έσπευσε να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία και μπήκε για ανεφοδιασμό ενώ μόλις άνοιξε το pit lane επίσημα, στον επόμενο γύρο, οι πρώτοι μπήκαν «τρενάκι» στα pit. Στην έξοδό τους όμως έγινε πραγματικά χαμός! Οι Robert Kubica και Kimi Raikkonen ολοκλήρωσαν πρώτοι τους ανεφοδιασμούς τους και έφυγαν πριν από τον Hamilton. Βρήκαν, όμως, την έξοδο του pit lane κλειστή και σταμάτησαν στο κόκκινο φως. Αυτό, αν και προβλεπόμενο, αποδείχτηκε μοιραίο για τον Kimi Raikkonen, εξαιτίας ενός παιδαριώδους λάθους του Hamilton. Ο Βρετανός δεν πάτησε καν τα φρένα του και έπεσε πάνω στον Φινλανδό, καταστρέφοντας τόσο το τη McLaren του όσο και τη Ferrari. Θύμα της αλυσιδωτής αντίδρασης ήταν και ο Nico Rosberg, ο οποίος έπεσε πάνω στον Hamilton.

Χάος στον αγώνα


Τα επεισόδια αυτά έφεραν τους οδηγούς που ήταν σε στρατηγική ενός ανεφοδιασμού να έχουν το πλεονέκτημα. Ο Nick Heidfeld βρέθηκε να οδηγεί τον αγώνα, μπροστά από τους Barrichello και Nakajima, σε μια άκρως ασυνήθιστη κορυφαία τριάδα. Ο καταστροφικός αγώνας για τη Ferrari ολοκληρώθηκε με τα προβλήματα στα pit stop του Felipe Massa. Το πρώτο ήταν «τζούφιο» και ο Βραζιλιάνος αναγκάστηκε να μπει και για δεύτερο, μένοντας ύστερα από αυτό πάρα πολύ πίσω.

Με τους Hamilton και Raikkonen να βρίσκονται εκτός αγώνα, ο Robert Kubica δεν μπορούσε να εκμεταλλευτεί το πιθανό πλεονέκτημα καθώς ήταν καθηλωμένος στη 10η θέση. Ο Nick Heidfeld συνέχισε να προηγείται μέχρι τον 30ό γύρο. Τότε ο Γερμανός μπήκε για τον μοναδικό ανεφοδιασμό του και επέστρεψε στην πίστα μπροστά από τον Kubica, που όμως τον πέρασε λίγο αργότερα.

Το κομμάτι του αγώνα μέχρι να μπουν όλοι για το πρώτο pit stop, με τον … να είναι ο τελευταίος στον … γύρο, ήταν αρκετά παράδοξο. Ο Rubens Barrichello βρέθηκε για πολλούς γύρους στην πρωτοπορία, καθώς οδηγούσε ένα γκρουπ οδηγών που δεν είχαν κάνει ανεφοδιασμό. Στη συνέχεια η πρώτη θέση πέρασε από τα χέρια των Coulthard, Trulli και Glock, προτού η τάξη επανέλθει και πάρει την πρωτοπορία κάποιος πιο… φυσιολογικός, δηλαδή ο Kubica. Στις πιο πίσω θέσεις ο Felipe Massa έκανε επίδειξη της ταχύτητας της Ferrari και των ικανοτήτων του και προσπερνούσε όποιον έβρισκε μπροστά του.

Η στρατηγική δίνει τη νίκη


Και αφού η τάξη επανήλθε, η BMW Sauber βρέθηκε ξαφνικά σε μια θέση που ο Mario Theissen δεν θα παραδεχόταν ποτέ δημόσια ότι ονειρεύεται. Οι δύο οδηγοί της ήταν έτοιμοι να κάνουν το 1-2 και το ερώτημα ήταν απλώς αν ο Kubica θα προλάβαινε να κάνει αρκετή διαφορά ώστε να καλύψει το ένα pit stop παραπάνω από τον Heidfeld. Ο Heidfeld όμως πιεζόταν ασφυκτικά από τον Alonso, ο οποίος όμως δεν κατάφερε να διατηρήσει τον έλεγχο της Renault και εγκατάλειψε, ανακουφίζοντας τον Γερμανό. O Kazuki Nakajima δεν απέφυγε το λάθος και έσπασε την εμπρός πτέρυγα της Williams όταν χτύπησε πάνω σε μια Honda. Ο Ιάπωνας ύστερα από αυτό προσπάθησε να φτάσει μέχρι τα pit αλλά δεν κατάφερε ούτε αυτό καθώς χτύπησε στον τοίχο του pit lane και εγκατέλειψε.

Η νίκη κρίθηκε στον 49ο γύρο. Ο Robert Kubica μπήκε για το 2ο pit stop και βγήκε μπροστά από τον Heidfeld, βάζοντας πλώρη για την πρώτη νίκη της καριέρας του. Ο David Coulthard βρισκόταν σε μια ανέλπιστη 3η θέση για τη Red Bull ενώ ο Felipe Massa έκανε ένα από τα εντυπωσιακότερα προσπεράσματα στη Formula 1, όταν στη στροφή 10 προσπέρασε ταυτόχρονα τους Barrichello και Kovalainen, με αποφασιστικότητα και μαχητικότητα που σπάνια βλέπουμε τα τελευταία χρόνια. Ο Βραζιλιάνος έφτασε μέχρι την 4η θέση αλλά έπρεπε να ξαναμπεί για ανεφοδιασμό, οπότε έπεσε 7ος. Στον 53ο γύρο εγκατάλειψε και ο Giancarlo Fisichella, όταν είχε έξοδο κοντά στο σημείο που βγήκε και ο teammate του.

Εντυπωσιακές ήταν και οι θέσεις των Toyota. Όταν ύστερα από ένα λάθος του Barrichello οι Glock και Trulli τον πέρασαν και βρέθηκαν στις θέσεις 4 και 5, σε μια απίστευτη ημέρα για την ιαπωνική ημέρα, που είδε τη Θεά Τύχη να της κλείνει το μάτι και να δικαιώνει την επιλογή της για στρατηγική ενός ανεφοδιασμού.

Η πρώτη είναι πάντα η πιο γλυκιά

Αφού συνέβησαν σχεδόν τα πάντα, εκτός από την αναμενόμενη βροχή, οι τελευταίοι γύροι κύλησαν με τους οδηγούς της BMW Sauber να είναι έτοιμοι να πανηγυρίσουν και τους ανθρώπους της ομάδας στα pit να ψάχνουν για σαμπάνιες. Όχι ότι έλειψαν τα μικροσυμβάντα, καθώς και εξόδους ανώδυνες είχαμε, και προσπεράσματα στις πιο πίσω θέσεις. Ο Massa συνέχισε να προσφέρει θέαμα και ανέβηκε στην 6η θέση ενώ ο Vettel ήταν έτοιμος να γράψει έναν βαθμό με την 8η θέση.

Όλος ο αγώνας όμως περιστράφηκε γύρω από το νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Formula 1 που έγραψε η BMW Sauber. Ο Robert Kubica κέρδισε για πρώτη φορά με τη γερμανοελβετική ομάδα και ο Nick Heidfeld ολοκλήρωσε την ονειρική ημέρα στο Grand Prix Καναδά. Ο David Coulthard πήρε την 3η θέση και τους πρώτους του βαθμούς στο φετινό πρωτάθλημα μπροστά από τον Timo Glock και τον Felipe Massa, ο οποίος με τον τρόπο που οδήγησε θα μπορούσε να είναι ‘Man of the Match’, αν δεν υπήρχε ο Kubica. Ακολούθησαν οι Jarno Trulli, Rubens Barrichello και Sebastian Vettel.

Ύστερα από αυτό το αποτέλεσμα, ο Robert Kubica προηγείται στο πρωτάθλημα οδηγών με 42 βαθμούς ενώ στη 2η θέση ισοβαθμούν οι Felipe Massa και Lewis Hamilton με 38 βαθμούς. Ακολουθούν οι Raikkonen με 35 και Heidfeld μες 28. Στους κατασκευαστές, η Ferrari εξακολουθεί να προηγείται με 73 βαθμούς και ακολουθούν η BMW Sauber με 70 και η McLaren με 53. Επόμενος αγώνας είναι το Grand Prix Γαλλίας, που θα διεξαχθεί στο Magny-Cours στις 20-22 Ιουνίου.
Από:Msfree.gr

top