GP Ουγγαρίας: Πρώτη νίκη για Kovalainen

Σε ένα Ουγγρικό Grand Prix που στο μεγαλύτερο μέρος του ήταν μια προσωπική μονομαχία ανάμεσα σε Massa και Hamilton, τα προβλήματα των πρωτοπόρων έδωσαν τη νίκη στον Heikki Kovalainen. Ο Φιλανδός της McLaren μέχρι τον 67ο γύρο που έσκασε ο κινητήρας του Massa ήταν δεύτερος στο Hungaroring και ξαφνικά είδε να πέφτει στα χέρια του μια ανέλπιστη νίκη. Δεύτερος τερμάτισε ο εκπληκτικός Timo Glock με την Toyota και τρίτος ο Kimi Raikkonen, που έσωσε εν μέρει την παρτίδα για τη Ferrari. Ο Fernando Alonso πήρε την 4η θέση και ο Lewis Hamilton, που ένα κλατάρισμα στο μέσο του αγώνα τον έριξε πολύ πίσω, πήρε την 5η. Ακολούθησαν οι Nelson Piquet, Jarno Trulli και Robert Kubica.

Εκκίνηση

Ο καιρός ήταν καλός όταν τα μονοθέσια παρατάχτηκαν στην εκκίνηση, με τη θερμοκρασία να είναι στους 32 βαθμούς στον αέρα και στους 46 στο οδόστρωμα. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Felipe Massa πετάχτηκε μπροστά με έναν προφανή σκοπό: να μην αφήσει τις McLaren να ξεφύγουν. Ο Βραζιλιάνος της Ferrari πέρασε εύκολα τον Kovalainen και έφτασε στην πρώτη στροφή δίπλα στον Hamilton. Εκεί φρέναρε όσο μπορούσε πιο αργά και κατάφερε να στρίψει μπροστά από τον Βρετανό της McLaren. Πιο πίσω ο Glock πέρασε τον Kubica και ο Fernando Alonso πέρασε μπροστά από τον Kimi Raikkonen, του οποίου η προσπάθεια να ανοιχτεί πολύ στο πλάι δεν απέδωσε καρπούς.

Πιο πίσω, ο Heidfeld κέρδισε 3 θέσεις ενώ οι Vettel, Button και Rosberg έκαναν άσχημες εκκινήσεις και έχασαν κάποιες θέσεις. Ο Bourdais, που ξεκίνησε 19ος, ανέβηκε 16ος και βρέθηκε πίσω από τον ομόσταβλό του.

Οι δύο πρώτοι άρχισαν να ξεφεύγουν από τους υπόλοιπους, με τον Lewis Hamilton από τη 2η θέση να κινείται πιο γρήγορα από τον Massa στους δύο πρώτους γύρους. Στους επόμενους, όμως, ο Massa άρχισε να γράφει τον έναν ταχύτερο γύρο μετά τον άλλον και άνοιξε ελαφρώς τη διαφορά, που στο 12ο γύρο ήταν 3 δευτερόλεπτα.

Ανεφοδιασμοί


Το κρίσιμο σημείο του αγώνα ήταν ασφαλώς η στρατηγική των ομάδων. Όπως φανέρωνε ο ταχύτερος ρυθμός του, ο Felipe Massa ήταν ο πρώτος που μπήκε στα pit, στο 19ο γύρο, ταυτόχρονα με τους Kubica και Webber. Στον επόμενο γύρο ήταν η σειρά του Hamilton, ο οποίος βγήκε φυσικά πίσω από τον Massa αλλά και πίσω και από τον Kimi Raikkonen που δεν είχε κάνει ακόμα τον ανεφοδιασμό του. Στον 21ό γύρο ο Timo Glock μπήκε στα pit της Toyota ενώ στον επόμενο έκανε το δικό του ανεφοδιασμό και ο Kovalainen, με τους πρωτοπόρους να δείχνουν ότι βρίσκονται σε παρόμοια στρατηγική.

Έτσι, ο Felipe Massa ανέκτησε το προβάδισμα. Στον 23ο γύρο οι Alonso και Raikkonen έκαναν το δικό τους pit stop ενώ ο Sebastian Vettel λόγω μηχανικού προβλήματος πήγε αργά-αργά μέχρι το γκαράζ της Toro Rosso και εγκατάλειψε. Ο Nelson Piquet καθυστέρησε πολύ τη δική του επίσκεψη στα pit και αυτό τον ευνόησε, καθώς βγήκε πίσω από τον Raikkonen και μπροστά από τους Trulli και Kubica.

Από όλους οδηγούς της πρώτης 10άδας, ο David Coulthard ήταν ο τελευταίος που μπήκε στα pit, με ένα ερωτηματικό για τη στρατηγική του, καθώς ήταν ο μοναδικός που είχε ξεκινήσει με τα πολύ μαλακά ελαστικά, οπότε ήταν πιθανό να ήταν το μοναδικό του. Με την ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου ανεφοδιασμών εμφανώς χαμένος ήταν ο Robert Kubica με την BMW Sauber, ο οποίος βρέθηκε στην  9η θέση. Τα προβλήματα για την Toro Rosso δεν είχαν τέλος, καθώς στο pit stop του Bourdais υπήρξε ανάφλεξη και χρειάστηκε να δουλέψουν οι πυροσβεστήρες, κάτι που συνέβη και στους Barrichello και Nakajima. Ευτυχώς και οι τρεις κατάφεραν να συνεχίσουν τον αγώνα κανονικά.

Πρόβλημα για Hamilton


Τη  ώρα που οι υπόλοιποι είχαν αυτά τα προβλήματα, οι Massa και Hamilton έδιναν τη δική τους μάχη στην κορυφή. Παρά τα όσα περιμέναμε, ο Βραζιλιάνος διατηρούσε σχετικά εύκολα μια διαφορά 4 δευτερολέπτων από τον Βρετανό, με τον Kovalainen στην 3η θέση να έχει μείνει πάνω από 20 δευτερόλεπτα πίσω. Ωστόσο, η μάχη κράτησε μόνο μέχρι τον 40ό γύρο. Το εμπρός αριστερό ελαστικό του Lewis Hamilton κλάταρε και ο Βρετανός αναγκάστηκε να πάει πολύ αργά μέχρι τα pit για αλλαγή. Αυτό τον έριξε στη 10η θέση και πήρε όλο το άγχος του Massa, ο οποίος απολάμβανε πλέον διαφορά 24 δευτερολέπτων από τον Kovalainen.

Στον 44ο γύρο ο Massa έκανε και το 2ο ανεφοδιασμό του και βγήκε στην πίστα πίσω από τον Kovalainen, με αποστολή απλώς να μείνει στην πίστα και να πάρει μία πολύτιμη νίκη. Στους επόμενους γύρους μπήκαν και οι υπόλοιποι οδηγοί για το δεύτερο ανεφοδιασμό τους. Ο Kimi Raikkonen έκανε ένα λάθος και άνοιξε τη γραμμή του αλλά κατάφερε να προσπεράσει τον Alonso στα pit και να πάρει αυτός την 4η θέση. Μπροστά του ο Timo Glock κρατούσε την 3η θέση και ήταν έτοιμος να πανηγυρίσει το πρώτο βάθρο της καριέρας του στη Formula 1.

Απίστευτη ατυχία για Massa


Ο Hamilton είχε καταφέρει να ανέβει μέχρι την 6η θέση, την ώρα που ο Raikkonen βρήκε ελεύθερη πίστα μπροστά του και έγραψε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, κάνοντας στους τελευταίους γύρους την ύστατη προσπάθεια να φτάσει τον Glock και να διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο. Η προσπάθεια του Φινλανδού ήταν το πιο ενδιαφέρον από όσα συνέβαιναν στην ουγγρική πίστα στους τελευταίους 10 γύρους. Στον 65ο γύρο ο Raikkonen είχε ήδη φτάσει πίσω από τον Glock και έψαχνε τρόπο να περάσει.

Στον 67ο γύρο μια απίστευτη ατυχία χτύπησε τον Felipe Massa. Ο κινητήρας της Ferrari στο μονοθέσιο του Βραζιλιάνου παρέδωσε το πνεύμα μόλις τρεις γύρους πριν από το τέλος, στερώντας του μια βέβαιη νίκη. Αυτό άφησε ανοιχτό το δρόμο στον Heikki Kovalainen να πάρει τη πρώτη νίκη της καριέρας του, με τον Glock να ανεβαίνει στο 2 σκαλί του βάθρου και τον Kimi Raikkonen στο 3ο, αφού στους τελευταίους γύρους έκοψε ρυθμό και αρκέστηκε στην 3η θέση. Ακολούθησε ο Fernando Alonso στην 4η θέση και ο Lewis Hamilton στην 5η. Τη βαθμολογούμενη 8άδα συμπλήρωσαν οι Nelson Piquet, Jarno Trulli και Robert Kubica.

Μετά τον αγώνα στην Ουγγαρία, ο Lewis Hamilton διατηρήθηκε στην πρώτη θέση του Πρωταθλήματος Οδηγών με 62 βαθμούς αλλά ο Kimi Raikkonen πέρασε 2ος με 57 ενώ ο Felipe Massa έμεινε 3ος με 54 βαθμούς. Στους κατασκευαστές, η Ferrari παρέμεινε στην 1η θέση έχοντας 111 βαθμούς αλλά η McLaren ανέβηκε στη 2η θέση με 100 και ακολουθεί η BMW Sauber με 90. Επόμενος αγώνας είναι το Ευρωπαϊκό Grand Prix στους δρόμους της Βαλένθια, που θα διεξαχθεί το 3ήμερο 22-24 Αυγούστου.


Αγώνας  







Θ.
Νο.
Πιλότος Ομάδα
Χρόνος
Διαφορά
1
23
Heikki Kovalainen Vodafone McLaren Mercedes

2
12
Timo Glock Panasonic Toyota Racing

3
1
Kimi Raikkonen Scuderia Ferrari

4
5
Fernando Alonso ING Renault F1

5
22
Lewis Hamilton Vodafone McLaren Mercedes

6
6
Nelson Piquet Jr. ING Renault F1

7
11
Jarno Trulli Panasonic Toyota Racing

8
4
Robert Kubica BMW Sauber F1

9
10
Mark Webber Red Bull Racing

10
3
Nick Heidfeld BMW Sauber F1

11
9
David Coulthard Red Bull Racing

12
16
Jenson Button Honda Racing Team

13
8
Kazuki Nakajima AT&T Williams F1 Team

14
7
Nico Rosberg AT&T Williams F1 Team

15
21
Giancarlo Fisichella Force India F1

16
17
Rubens Barrichello Honda Racing Team

17
2
Felipe Massa Scuderia Ferrari

18
14
Sebastien Bourdais Scuderia Toro Rosso

19
20
Adrian Sutil Force India F1

20
15
Sebastian Vettel Scuderia Toro Rosso





 Aπο:Msfree.gr

top