Οι διοργανωτές έκαναν καταπληκτική δουλειά στη Βαλένθια και το GP Ευρώπης στέφθηκε με επιτυχία

Εάν δεν υπήρχαν τα συμβάντα στη Ferrari μάλλον θα μας είχε πάρει ο ύπνος στον Κυριακάτικο αγώνα στην Βαλένθια. Οι Ισπανοί διοργανωτές όμως τα πήγαν πολύ καλά για πρώτη διοργάνωση. Αυτό πρέπει να το παραδεχθούμε. Βέβαια υπήρχαν και κάποια παρατράγουδα στα οποία μάλλον δεν έφεραν καμία ευθύνη.



Όλο το τριήμερο σκιάστηκε από το τραγικό ατύχημα του αεροσκάφους της Spanair στο αεροδρόμιο Barajas της Μαδρίτης. Οι Ισπανοί οδηγοί με επικεφαλής τον Fernando Alonso στάθηκαν πολύ στο θέμα αυτό. Στο καθεαυτό γεγονός του Grand Prix, η Valmor Sport, που είχε αναλάβει τη διοργάνωση του αγώνα, τα πήγε αρκετά καλά. Οι αριθμημένες θέσεις ήταν 112.771 σε 26 πλατφόρμες που είχαν στηθεί, ενώ η νέα πίστα έχει μήκος 5419 μέτρα. Έχει 25 στροφές, 11 αριστερόστροφες και 14 δεξιόστροφες, το μήκος των πλεγμάτων ασφαλείας ήταν 11,5 χιλιόμετρα, 54000 ελαστικά χρησιμοποιήθηκαν για την ασφάλεια των μονοθεσίων σε 900 μπλοκ των 72 ελαστικών. Έκαναν δε εισαγωγή 7.000 κιλών χρώματος από το Σαν Μαρίνο για να βάψουν την πίστα.

Η προετοιμασία των ομάδων

Όπως ήταν λογικό, την Παρασκευή όλοι μπήκαν στην πίστα για να βρουν τα σωστά πατήματα. Τους λιγότερους γύρους στα πρώτα ελεύθερα έκανε ο Hamilton (21) ενώ τους περισσότερους ο Piquet (32). Στη Ferrari δοκίμασαν από 3 long stints και οι δυο οδηγοί, ενώ στη McLaren ο Hamilton έκανε και ένα short, εκτός από τα 3 long. Ο Massa δε έκανε τον ταχύτερο χρόνο του στην προτελευταία προσπάθεια που είχε 8 γύρους, ενώ ο Raikkonen στην προσπάθειά του με 9 γύρους. Στην αντίπερα όχθη η McLaren έκανε τους δικούς της χρόνους με τον Hamilton σε short 3 γύρων και τον Kovalainen σε 5 γύρους.



Στη Renault δοκίμαζαν από την Παρασκευή πολύ μεγάλα stints. Από ότι φάνηκε και στον αγώνα ο Piquet έκανε ένα pit stop και κατά πάσα πιθανότητα το ίδιο θα έκανε και ο Alonso. Ο Piquet «μαρτύρησε» ότι οι χρόνοι που έκανε στα προκριματικά σε σχέση με τον Alonso ήταν επειδή έχει πλέον κλείσει τη διαφορά τους. Η έκπληξη άκουγε στο όνομα Toro Rosso. Και οι δυο οδηγοί έκαναν τους ταχύτερους γύρους σε stints των 6 γύρων. Κάπου εκεί πήρε φωτιά η κουβέντα για τους κινητήρες, τη στιγμή που η «μεγάλη» ομάδα της Red Bull Racing δεν τα πήγαινε καθόλου καλά.



Με το λάστιχο να έχει πέσει στην πίστα στα δεύτερα ελεύθερα άρχισαν όλοι να γυρίζουν σε γρηγορότερους χρόνους και να συνεχίζουν τις δοκιμές για να δουν πώς θα κατέβουν το Σάββατο. Όπως λέμε πάντα, δεν χρειάζεται να δίνουμε μεγάλο βάρος στα ελεύθερα δοκιμαστικά γιατί δεν ξέρουμε τι φορτίο έχουν οι ομάδες για να κάνουν τους χρόνους αυτούς.

Το Σάββατο πλέον στα ελεύθερα η πλειοψηφία των οδηγών έκανε μόνο 2 προσπάθειες, εκτός από τον Sutil ο οποίος έκανε 3. Τα πράγματα είχαν μπει στο αυλάκι και πλέον όλοι ήξεραν τι θα επέλεγαν για τις κατατακτήριες. Εκεί, το σοκ για τους Ισπανούς ήταν η 12η θέση που πήρε ο Alonso. Όλοι υπολόγιζαν ότι θα βλέπαμε αρκετές φορές το αυτοκίνητο ασφαλείας στον αγώνα και μια στρατηγική σαν αυτή στη Γερμανία για λογαριασμό της Renault θα μπορούσε να φέρει τον Alonso στο βάθρο. Δε θα μάθουμε ποτέ τι σχεδίαζε η Renault για τον Ισπανό. Η μεγαλύτερη έκπληξη όμως θα έλεγα ότι ήταν οι 8 γύροι του Raikkonen στο Q1 και οι 7 που έκανε ο Massa. Για παράδειγμα ο Hamilton έκανε μόνο 3. Επίσης, ο ταχύτερος γύρος και των δυο οδηγών της Ferrari ήρθε στην δεύτερη προσπάθειά τους στο Q1

Οι γύροι Raikkonen στο Q1
1 Παραμονή στα pit
2 1:55.730 (γύρος εξόδου)
3 1:39.294
4 1:41.651
5 1:38.990
6 Εισοδος και παραμονή στα pit
7 1:50.415 (γύρος εξόδου)
8 1:38.703 (ταχύτερος γύρος στο Q1)

Το ίδιο και ο Massa, δυο προσπάθειες
1 Παραμονή στα pit
2 1:56.895 (γύρος εξόδου)
3 1:39.428
4 1:39.229
5 Εισοδος και παραμονή στα pit
6 1:49.303 (γύρος εξόδου)
7 1:38.176 (ταχύτερος γύρος στο Q1)

Ο Massa τελικά ήταν ο άρχοντας και πήρε την pole position. Ενδιαφέρον έχουν σίγουρα και οι τελικές ταχύτητες αλλά και στο στήσιμο των μονοθεσίων. Οι τελικές μετρήθηκαν 130 μέτρα πριν από τη στροφή 12, στο γρηγορότερο κομμάτι της πίστας. Οι 4 πρώτοι σε τελικές ήταν οι Vettel, Massa, Raikkonen και Bourdais! Οι άλλοι που έχουν ενδιαφέρον ήταν ο Hamilton στη 14η θέση και ο Kovalainen στη 18η. Κάπως έτσι ήταν και τα πράγματα στον αγώνα.

Στον αγώνα

Στον αγώνα ο Massa είχε νέο κινητήρα και νέο κιβώτιο, ενώ νέο κιβώτιο είχαν και οι Raikkonen και Hamilton. Πριν από τον αγώνα αποφάσισαν να αλλάξουν σχέσεις στο κιβώτιο οι Barrichello και Sutil, κάτι που τους κόστισε να ξεκινήσουν τον αγώνα από το pitlane. Ο Massa ξεκίνησε πολύ δυνατά αφήνοντας πίσω του τον Hamilton. Έχοντας καύσιμα για 2 γύρους λιγότερους ήθελε να χτίσει κάποια απόσταση ασφαλείας, κάτι που κατάφερε. Όταν μπήκε για ανεφοδιασμό στο 15ο γύρο είχε φτιάξει διαφορά 4.8 δευτερολέπτων. Όταν όμως βγήκε πέρασε μπροστά από τον Raikkonen. Όταν μπήκε ο Hamilton δυο γύρους μετά, εμφανίστηκε στην πίστα πίσω από τον Raikkonen. Έτσι, είχαμε ένα ενδιαφέρον ‘τρενάκι’ Kovalainen, Massa, Raikkonen και Hamilton, με τον Kovalainen και τον Raikkonen να μην έχουν μπει για ανεφοδιασμό. Εκεί περιμένανε να παιχτούν κάποια παιχνίδια στρατηγικής, αλλά δεν έγινε απολύτως τίποτα.



Στο δεύτερο ανεφοδιασμό του Massa είχαμε το πρώτο συμβάν. Στον 37ο γύρο λοιπόν η ομάδα άφησε τον Massa να φύγει από τα pit χωρίς να ελέγξει αν έρχεται άλλο μονοθέσιο. Έτσι βρέθηκαν Massa και Sutil δίπλα-δίπλα με αποτέλεσμα να φρενάρει ο Massa για να μην πέσει πάνω στο αυτοκίνητο ασφαλείας και να αφήσει τον Sutil να περάσει. Με το σκεπτικό του κανονισμού ότι είναι ευθύνη της ομάδας να αφήσει το μονοθέσιο να φύγει μόνο όταν είναι ασφαλές, την ποινή των 10.000 ευρώ την πληρώνει η ομάδα. Τα πράγματα δυστυχώς δεν τελείωσαν εκεί. Στον 43ο γύρο, όταν μπήκε ο Raikkonen στα pit για ανεφοδιασμό, δεν ακολούθησε τη διαδικασία και ενώ δεν του είχε δοθεί άδεια να φύγει αυτός ξεκίνησε, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί ο ανεφοδιαστής της ομάδας, Pietro Timpini, ο οποίος διακομίσθηκε στο νοσοκομείο, αλλά ευτυχώς δεν είχε τίποτα το σοβαρό.

Το δράμα όμως για την Ferrari ήταν στον 46ο γύρο, όταν και ο κινητήρας του Raikkonen παρέδωσε το πνεύμα του, με τον ίδιο ακριβώς βασανιστικό τρόπο, μπροστά στην γραμμή της εκκίνησης, χωρίς καμία ένδειξη, όπως είπε ο Domenicali. Το πρόβλημα ήταν ακριβώς το ίδιο με αυτό του Massa στην Ουγγαρία και η παρτίδα από μπιέλες της Pankl ήταν ελαττωματική. Ο Massa είχε νέα παρτίδα στη Βαλένθια και το ίδιο θα έχει και ο νέος κινητήρας του Raikkonen. Ο Kubica αντιμετώπισε πρόβλημα με μια … πλαστική σακούλα που βρέθηκε στο δρόμο του με αποτέλεσμα να σφηνωθεί στο bargeboard και να του μειώνει τον αέρα που έμπαινε στο αριστερό ψυγείο, με αποτέλεσμα να χάνει πολύ χρόνο για κάποιους γύρους. Τελικά αυτός και ο Hamilton ανέβηκαν στις άλλες δύο θέσεις του βάθρου.

Το παρασκήνιο

Από παρασκηνιακής άποψης, δεν υπάρχουν και πολλές εξελίξεις. Ο Alonso δεν ξέρει τι να κάνει. Έδωσε στη Renault 3 αγώνες διορία να αντεπιτεθεί για την κατάληψη της 4ης θέσης στο πρωτάθλημα και να αντέξει την πίεση της Toyota. Μεγάλος προβληματισμός υπάρχει για τις τελευταίες εμφανίσεις του Raikkonen. Φήμες από Ιταλία αναφέρουν ότι κάποιοι μέσα από το Maranello «παρακαλούν» να φύγει το 2009 ο Raikkonen για να έρθει μια χρονιά νωρίτερα ο Alonso. Άλλες πηγές λένε ότι ο Raikkonen έχει κάποια προθεσμία η οποία λήγει στο τέλος Σεπτεμβρίου για να πει στη Ferrari εάν θα τρέξει και το 2009. Έχει ακουστεί ακόμα ότι υπάρχει πολύ δελεαστική πρόταση για τον Φιλανδό από την BMW ώστε να μπορέσει αυτή να στείλει στην άγουσα τον Heidfeld. Μύλος η κατάσταση. Εκεί όμως που πρέπει να δώσουμε προσοχή είναι ότι ο Massa αυτήν τη στιγμή φαίνεται να είναι πολύ δυνατός και φιλότιμος. Βέβαια έχουμε τον αγώνα στο Spa ο οποίος είναι ειδικότητα του Raikkonen. Εάν δεν τα πάει καλά ο Φιλανδός στο Βέλγιο πρέπει τουλάχιστον η Ferrari να αποφασίσει να δώσει στον Massa το «χρίσμα» του Νούμερο 1 οδηγού της για το κυνήγι του τίτλου.



Υπάρχουν κάποια ρεπορτάζ που αναφέρουν ότι η Ferrari προσέλαβε κάποια υψηλά πρόσωπα από το τμήμα μάρκετινγκ της McLaren και της Renault, ώστε σε συνδυασμό με την πιθανή αποχώρηση της Marlboro να αναλάβουν να φτιάξουν δυνατό πακέτο χορηγών για τη Scuderia. Εάν αποχωρήσει η Marlboro ή εάν αποφασίσει να δώσει χώρο στο μονοθέσιο, τότε έχουμε την Santander να περιμένει στην γωνία εφόσον πάει και ο Alonso στο Maranello.

Σε συνέχεια για τη Ferrari, γράφαμε σε προηγούμενο άρθρο ότι δοκιμάστηκε ένα μονοθέσιο με αρκετές αλλαγές στο Fiorano, ικανό να το ονομάσουν F2008B. Τελικά δεν το είδαμε στη Βαλένθια. Οι δοκιμές έγιναν από τον Andrea Bertolini, ο οποίος συμπλήρωσε 100 γύρους στο Fiorano, κατά τη διάρκεια των διακοπών, και στο μονοθέσιο τοποθετήθηκαν «αρκετά ενδιαφέροντα» πράγματα. Το τι ακριβώς δοκίμασαν παραμένει ένα μυστήριο. Μάλιστα, την επόμενη των δοκιμών ο Badoer έκανε τεστ σε ευθεία. Με την κίνηση της Ferrari να δώσει θέση για σημαντικές δοκιμές στον Bertolini, φαίνεται ότι ο Badoer θα σταματήσει να ασχολείται τόσο ενεργά σαν οδηγός εξέλιξης της Ferrari και το τιμόνι θα αναλάβει ο Bertolini.



Κινητικότητα υπάρχει και στην Toro Rosso. Οι Sato και Buemi πήραν την πρόσκληση για δοκιμές στην πίστα της Jerez και από τις δοκιμές αυτές θα φανεί κατά πόσο η ομάδα θα περιμένει τον Bourdais να δείξει τον καλό εαυτό του. Το 2009 είναι μια δύσκολη και μεταβατική χρονιά για την ομάδα και δεν μπορεί να περιμένει. Θέλει να πάρει και χρήματα από τη θέση που θα κατακτήσει στο πρωτάθλημα γιατί η στρόφιγγα που λέγεται Red Bull θα κλείσει το 2010.
Από:MSfree.gr

top