Με χαρακτηριστική άνεση ο Lewis Hamilton πήρε την 4η φετινή του pole position

Η κυριαρχία της McLaren Mercedes στο Grand Prix Ουγγαρίας συνεχίστηκε, με τον Lewis Hamilton να παίρνει άλλη μία pole position στην πίστα του Hungaroring. Ο Βρετανός δεν είχε κανένα πρόβλημα να υποσκελίσει όλους τους αντιπάλους του και να εξασφαλίσει την πολύτιμη εκκίνηση από την 1η θέση στον αυριανό αγώνα. Δίπλα του στην πρώτη σειρά θα έχει τον Heikki Kovalainen ενώ τη 2η σειρά της εκκίνησης θα συμπληρώσουν οι Felipe Massa, που πήρε την 3η θέση με τη Ferrari και ο Robert Kubica με την BMW Sauber. Στην 3η σειρά θα βρίσκονται η έκπληξη της ημέρας, ο Timo Glock με την Toyota, και η απογοήτευση της ημέρας, ο Kimi Raikkonen με τη Ferrari. Ακολούθησαν οι Fernando Alonso, Mark Webber, Jarno Trulli και Nelson Piquet.

1ο μέρος (Q1)


Το πρώτο μέρος των κατατακτηρίων ξεκίνησε με τον καιρό στην ουγγρική πίστα να είναι ζεστός και ξηρός. Η θερμοκρασία στον αέρα βρισκόταν στους 31 βαθμούς και στο οδόστρωμα στους 44 βαθμούς, όταν το pit lane άνοιξε και ο Sebastian Vettel βγήκε πρώτος στην πίστα. Στη συνέχεια ακολούθησαν και οι υπόλοιποι, με τους οδηγούς της McLaren να παίρνουν από νωρίς το πάνω χέρι. Ο Lewis Hamilton έκανε έναν εκπληκτικό χρόνο, «έσπασε» το φράγμα του 1:20 και ανέβηκε πρώτος. Ο Heikki Kovalainen ήταν 2ος και ο Kimi Raikkonen με τη Ferrari ανέβηκε 3ος.

Για τους κορυφαίους συνδυασμούς η συμμετοχή στο Q1 είναι μια τυπική διαδικασία για να περάσουν στο επόμενο μέρος αλλά για αρκετούς δεν είναι το ίδιο εύκολο να αποφύγουν τις 5 τελευταίες θέσεις, έτσι είδαμε αρκετούς οδηγούς να βγαίνουν στην πίστα από νωρίς με τα μαλακά ελαστικά της Bridgestone. Όπως το συνηθίζουν, οι οδηγοί της BMW Sauber ήταν οι τελευταίοι που βγήκαν στην πίστα, 7 λεπτά πριν από το τέλος του 20λέπτου.

Την ώρα που οι οδηγοί που βρίσκονταν στην επικίνδυνη ζώνη προσπαθούσαν να αποφύγουν τις τελευταίες θέσεις, ο Jarno Trulli έριξε το πυροτέχνημα και ανέβηκε 3ος, αφήνοντας πίσω του τις δύο Ferrari. Ωστόσο, ο Massa φρόντισε να απαντήσει και πήρε αυτός τη 2η θέση, 2 δέκατα πίσω από τον Hamilton. Ο Timo Glock συνέχισε να είναι πολύ γρήγορος και έφτασε μέχρι την 5η θέση, πάνω από τον Raikkonen, ενώ και ο Sebastian Vettel τα πήγε πολύ καλά παίρνοντας την 9η θέση.

Το ενδιαφέρον, όμως, στράφηκε στους οδηγούς που δεν θα κατάφερναν να περάσουν στο 2ο μέρος. Ύστερα από την τελική προσπάθεια των οδηγών και από μάχες που κρίθηκαν στα χιλιοστά, είχαμε την πρώτη έκπληξη της ημέρας: Ο Nick Heidfeld με την BMW Sauber έμεινε μόλις στη 16η θέση και μαζί με τους Kazuki Nakajima, Rubens Barrichello, Giancarlo Fisichella και Adrian Sutil παρακολούθησε τη συνέχεια από τα μόνιτορ στο γκαράζ της ομάδας του.

2ο μέρος (Q2)

Το σκηνικό στο ξεκίνημα των 15 λεπτών του 2ου μέρους ήταν το γνωστό, με τα μονοθέσια να παραμένουν μέσα στα γκαράζ των ομάδων στο ξεκίνημα. Ο πρώτος που βγήκε στην πίστα ήταν ο Timo Glock, με τον Kimi Raikkonen να ακολουθεί. Ο Γερμανός της Toyota «έσπασε» τα χρονόμετρα, κάνοντας ένα χρόνο ταχύτερο από αυτόν του Hamilton στο Q1, αφήνοντας τον Raikkonen 4 δέκατα πίσω του. Ο χρόνος του Glock ήταν τόσο καλός που ούτε ο Hamilton κατάφερε να σπάσει. Τα κατάφερε όμως ο Massa, που ανέβηκε στην πρώτη θέση λίγο αργότερα.

Οι χρόνοι αυτοί επιτεύχθηκαν σχετικά νωρίς και στη συνέχεια οι πρωτοπόροι δεν έδειξαν να επιχειρούν να τους βελτιώσουν. Μόνο o Hrikki Kovalainen έκανε ένα γρήγορο γύρο και ανέβηκε στην 4η θέση, ενώ ο Nico Rosberg δεν βγήκε καθόλου από το γκαράζ της Williams στο 2ο μέρος, κάτι που σημαίνει ότι έμεινε στη 15η θέση.

Στα τελευταία δευτερόλεπτα δόθηκε η μεγάλη μάχη για τη 10άδα. Με τόσα μονοθέσια να βρίσκονται τόσο κοντά μεταξύ τους σε επιδόσεις, οι θέσεις κρίθηκαν σε χιλιοστά. Ο Sebastian Vettel έδειχνε να κρατά μία θέση στους 10 κορυφαίους αλλά την τελευταία στιγμή ο Nelson Piquet του τη στέρησε. Συνεπώς, εκτός συνέχειας έμειναν οι Sebastian Vettel, Jenson Button, David Coulthard, Sebastien Bourdais και Nico Rosberg. Πολύ άνετα πέρασαν οι δύο οδηγοί της Toyota, οριακά της Renault και όπως συνήθως ο Mark Webber.

3ο μέρος (Q3)

Αμέσως μόλις άναψαν τα πράσινα φώτα τα δύο μονοθέσια της Toyota βγήκαν στην πίστα, κάτι που όμως που δεν έκαναν και οι υπόλοιποι, που περίμεναν να περάσει λίγος χρόνος ακόμα. Ωστόσο, πριν συμπληρωθεί το πρώτο 5λεπτο όλα τα μονοθέσια βρέθηκαν στην πίστα για την πρώτη από τις δύο προσπάθειες που κάνουν συνήθως για την pole position. Αυτή η πρώτη προσπάθεια έγινε με τα σκληρότερα ελαστικά και ο Timo Glock κατάφερε να κρατήσει πίσω του όλους τους υπόλοιπους εκτός από τον Lewis Hamilton, που ήταν 3 δέκατα ταχύτερος.

Φαίνεται ότι η πιο γρήγορη γόμα για τα δεδομένα του φετινού Ουγγρικού Grand Prix ήταν η πιο σκληρή, καθώς αυτήν επέλεξαν οι οδηγοί και για τη 2η προσπάθειά τους. Η μάχη ήταν ιδιαίτερα σκληρή και κρίθηκε στο νήμα. Ο Robert Kubica έκανε πρώτος την προσπάθειά του και κατάφερε να ανέβει μέχρι 2ος, για να έρθει στη συνέχεια ο Heikki Kovalainen να πάρει τη 2η θέση. Ο Felipe Massa προσπάθησε αλλά δεν μπόρεσε να ανέβει πάνω από την 3η θέση. Ο Lewis Hamilton πέρασε τελευταίος τη γραμμή του τερματισμού και βελτίωσε το χρόνο του, κάτι που έτσι κι αλλιώς δεν χρειαζόταν καθώς είχε εξασφαλίσει την  pole position. Οι Robert Kubica και Timo Glock ακολούθησαν, ενώ ο Kimi Raikkonen δεν μπόρεσε να ξεφύγει από τις μέτριες εμφανίσεις του αυτό το 3ήμερο και περιορίστηκε στην 6η θέση. Τη 10άδα συμπλήρωσαν οι Fernando Alonso, Mark Webber, Jarno Trulli και Nelson Piquet.

Η σημασία της pole

Σε έναν αγώνα όπως το Grand Prix Ουγγαρίας, που τα προσπεράσματα είναι σχεδόν αδύνατα, όποιος ξεκινά από την πρώτη θέση της εκκίνησης έχει σοβαρό πλεονέκτημα στον αγώνα. Συνεπώς ο Lewis Hamilton, από τη στιγμή μάλιστα που έχει δίπλα του στην εκκίνηση τον ομόσταβλό του, είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί για τη νίκη στον αυριανό αγώνα. Η McLaren είναι καθ’ οδόν για το 1-2, που θα την ανεβάσει στη 2η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών και μόνο ο Felipe Massa δείχνει ικανός να τους χαλάσει το σχέδιο. Ο Kimi Raikkonen είναι εκτός κλίματος και μοιάζει δύσκολο να περάσει τις πολύ δυνατές Toyota και BMW Sauber για να ανέβει ψηλότερα.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε, όμως, ότι πρόκειται για έναν αγώνα Formula 1 και όλα είναι πιθανό να συμβούν. Αυτό το ξέρουν όλοι και μπορεί να το βεβαιώσει ο Jenson Button, που το 2006 πήρε στην ίδια πίστα μια ανέλπιστη νίκη. Ακόμα, λοιπόν, και αν στον αυριανό αγώνα υπάρχει αδιαφιλονίκητο φαβορί, ποτέ κανείς δεν έχει κερδίσει προτού δει την καρό σημαία να πέφτει μπροστά του. Και όποιος θέλει να τα καταφέρει αύριο έχει μπροστά του 70 πολύ δύσκολους γύρους…



 

Κατατακτήριες δοκιμές






Θ.
Νο.
Πιλότος Ομάδα
Χρόνος
Διαφορά
1
22
Lewis Hamilton Vodafone McLaren Mercedes
1:20.899
+ 0.000
2
23
Heikki Kovalainen Vodafone McLaren Mercedes
1:21.140
+ 0.241
3
2
Felipe Massa Scuderia Ferrari
1:21.191
+ 0.292
4
4
Robert Kubica BMW Sauber F1
1:21.281
+ 0.382
5
12
Timo Glock Panasonic Toyota Racing
1:21.326
+ 0.427
6
1
Kimi Raikkonen Scuderia Ferrari
1:21.516
+ 0.617
7
5
Fernando Alonso ING Renault F1
1:21.698
+ 0.799
8
10
Mark Webber Red Bull Racing
1:21.732
+ 0.833
9
11
Jarno Trulli Panasonic Toyota Racing
1:21.767
+ 0.868
10
6
Nelson Piquet Jr. ING Renault F1
1:22.371
+ 1.472
11
15
Sebastian Vettel Scuderia Toro Rosso

12
16
Jenson Button Honda Racing Team

13
9
David Coulthard Red Bull Racing

14
14
Sebastien Bourdais Scuderia Toro Rosso

15
7
Nico Rosberg AT&T Williams F1 Team

16
3
Nick Heidfeld BMW Sauber F1

17
8
Kazuki Nakajima AT&T Williams F1 Team

18
17
Rubens Barrichello Honda Racing Team

19
21
Giancarlo Fisichella Force India F1

20
20
Adrian Sutil Force India F1






 Από:Msfree.gr

top