Εγραψε ιστορία ο Φέτελ!

Στην Γερμανία τον αποκαλούν "νέο Μίκαελ Σουμάχερ" και ίσως να μην έχουν άδικο. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ έδειξε ότι έχει τα προσόντα να διαδεχθεί τον γερμανό θρύλο, καθώς έγινε ο νεότερος οδηγός στην ιστορία που κερδίζει αγώνα στην F1, οδηγώντας την κούρσα στην βροχερή Μόντσα από την pole position ως και το πέσιμο της καρό σημαίας. Πίσω από τον οδηγό της Toro Rosso, το βάθρο συμπλήρωσαν κατά σειρά ο Χάικι Κοβαλάινεν με McLaren και ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα με BMW Sauber. Οσον αφορά στην μάχη του τίτλου, ο Φελίπε Μάσα (Ferrari) έκοψε έναν βαθμό σε σχέση με τον πρωτοπόρο Λιούις Χάμιλτον, αφού τερμάτισε στην 6η θέση, μία μπροστά από την McLaren του βρετανού, ο οποίος έκανε πάντως εντυπωσιακό αγώνα στο βρεγμένο -έχοντας εκκινήσει από την 15η θέση-, θυμίζοντας κάτι από τον μεγάλο Αϊρτον Σένα.

Σε ηλικία 21 ετών και 73 ημερών, ο Σεμπάστιαν Φέτελ έγινε ο νεότερος νικητής σε GP στην ιστορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της F1, καταρρίπτοντας το ρεκόρ που είχε ο Φερνάντο Αλόνσο από το GP Ουγγαρίας του 2003 (ο ισπανός ήταν τότε 22 ετών και 26 ημερών)
Ποιος θα το πίστευε ότι η "μικρή" ομάδα της Red Bull, η Toro Rosso, θα όρθωνε τόσο ηχηρά το ανάστημά της... Ναι, μιλάμε ουσιαστικά για την παλιά Minardi, εκείνη την συμπαθητική ιταλική ομάδα που για δεκαετίες πάλευε να ξεφύγει από τις τελευταίες θέσεις του grid!
Το 2006 εξαγοράστηκε από τον αυστριακό μεγιστάνα Ντίτριχ Μάτεσιτς και να που τώρα, με την βοήθεια του παλιού οδηγού GP, Γκέρχαρντ Μπέργκερ, αλλά και της ισχύος του κινητήρα της Ferrari, έφτασε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου.
Και φυσικά, πολλά εύσημα πηγαίνουν στον εκπληκτικό Φέτελ, τον νέο "Σούμι", ο οποίος φιλοδοξεί να γράψει τη δική του ιστορία στην F1 τα χρόνια που θα ακολουθήσουν. Αλλωστε μόλις τον περασμένο Ιούλιο έκλεισε τα 21 του χρόνια.
Το Σάββατο (13/9), ο γερμανός έγινε ο νεότερος οδηγός στην ιστορία που κατακτά pole position, στις εντελώς απρόβλεπτες συνθήκες στην Μόντσα, σπάζοντας το ρεκόρ που είχε από το 2003 ο Φερνάντο Αλόνσο. Τώρα, ήρθε να καταρρίψει άλλο ένα ρεκόρ του ισπανού, αυτή τη φορά για τον νεότερο νικητή ποτέ σε GP, κάνοντας έναν εκπληκτικό αγώνα στην ιταλική πίστα.
Η εκκίνηση έγινε πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας καθώς στο σιρκουί υπήρχε πολύ νερό, και ο Φέτελ δεν άφησε κανένα περιθώριο στον Κοβαλάινεν να αμφισβητήσει την πρωτοπορία του. Ούτε όταν άρχισε κανονικά η κούρσα, 2 γύρους μετά, αλλά ούτε και στη συνέχεια, αφού έχτισε μια διαφορά 10" πριν από τους πρώτους ανεφοδιασμούς, την οποία όχι μόνο την κράτησε, αλλά την αύξανε ως το τέλος.
Απόλυτα δίκαια, λοιπόν, ο 21χρονος οδηγός ανέβηκε στο κορυφαίο σκαλί του πόντιουμ, ξυπνώντας μνήμες στους ιταλούς θεατές, οι οποίοι άκουσαν ξανά τον γερμανικό ύμνο στην Μόντσα, μετά το 2006 και τον Μίκαελ Σουμάχερ, όπως και τον ιταλικό ύμνο - όχι όμως για την αγαπημένη τους Ferrari, αλλά για μια άλλη Scuderia, την Toro Rosso...
Ο Κοβαλάινεν έκανε μάλλον ήσυχο αγώνα και τερμάτισε στην 2η θέση, ακολουθούμενος από τον Κούμπιτσα, την Renault του Αλόνσο, αλλά και την δεύτερη BMW Sauber, του Νικ Χάιντφελντ. Οι τρεις αυτοί οδηγοί, παρότι ξεκίνησαν από τις μεσαίες θέσεις του grid, κατάφεραν να τερματίσουν ψηλά στην κατάταξη, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην στρατηγική ανεφοδιασμών τους (έκαναν έναν αντί για δύο που ήταν η επιλογή των περισσότερων).
Ο Μάσα τερμάτισε στην θέση που εκκίνησε, την 6η, όμως το καλό για τον βραζιλιάνο ήταν ότι κράτησε πίσω του τον Χάμιλτον, μειώνοντας έτσι την πρωτοπορία του βρετανού στο πρωτάθλημα στον ένα βαθμό (77 έναντι 78), 4 αγώνες πριν από το τέλος της σεζόν.
Πάντως ο Χάμιλτον είχε λάμψει στο πρώτο μισό του αγώνα, κάνοντας το ένα προσπέρασμα μετά το άλλο υπό έντονη βροχόπτωση, με αποτέλεσμα να εκτοξευτεί από την 15η θέση του αρχικού grid, μέχρι και την 2η κάποια στιγμή.
Ομως ο πιλότος της McLaren δεν ευνοήθηκε από την εξέλιξη των καιρικών συνθηκών και έπεσε αρκετά πίσω στη συνέχεια. Αυτό οφείλεται και στην ατολμία της ομάδας του να πάρει το ρίσκο να του αλλάξει τα extreme wet λάστιχα σε ενδιάμεσα, στον πρώτο του ανεφοδιασμό στον 28ο γύρο. Και θα μπορούσε να το είχε κάνει, αφού ο πρώτος που το τόλμησε -χωρίς να χάσει σε γυρολόγιο όπως αποδείχτηκε- ήταν ο Αλόνσο που μπήκε μόλις 3 γύρους μετά.
Ετσι, ο Χάμιλτον αναγκάστηκε να μπει και δεύτερη φορά στα pits, στον 37ο γύρο, για να βάλει ενδιάμεσα λάστιχα, όπως είχαν κάνει όλοι οι υπόλοιποι. Αν και κατάφερε να περάσει την Red Bull του Μαρκ Ουέμπερ, ρίχνοντάς τον στην 8η θέση, το εμπόδιο Μάσα αποδείχτηκε ανυπέρβλητο για τον βρετανό, που αρκέστηκε στους δύο βαθμούς της 7ης θέσης.

Κι ενώ ο Χάμιλτον πετούσε στην βροχή, ο Κίμι Ράικονεν έκανε άλλη μία νωχελική εμφάνιση. Αν και εκκίνησε μπροστά από τον 23χρονο οδηγό, ο φινλανδός δεν ήταν σε θέση να ακολουθήσει τον ρυθμό του, με αποτέλεσμα να κολλήσει στις πίσω θέσεις.

Προς το τέλος ανέβασε στροφές, όταν η αγωνιστική γραμμή είχε αρχίσει να στεγνώνει, και μπορεί έγραψε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα και να ανέβηκε στην 9η θέση, αλλά ήταν αργά πια για να διεκδικήσει κάτι καλύτερο. Σίγουρα όχι ο καλύτερος τρόπος για να γιορτάσει ο Iceman την ανανέωση του συμβολαίου του με την Ferrari...

Το επόμενο ραντεβού της F1 είναι στην Σιγκαπούρη, για τον 15ο αγώνα της σεζόν και πρώτο νυχτερινό στην ιστορία, το τριήμερο 26-28/9.

top