Ο Sebastian Vettel οδήγησε το ονειρικό 1-2 της Red Bull στη βρεγμένη Σαγκάη

Ο Sebastian Vettel ήταν ταχύτερος σε στεγνή πίστα το Σάββατο στις κατατακτήριες του Κινεζικού Grand Prix αλλά στο βρεγμένο κυριακάτικο αγώνα κυριάρχησε με τρόπο που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση. Σε ένα Grand Prix που διεξήχθη σε όλη τη διάρκεια κάτω από δυνατή βροχή ο Γερμανός οδηγός της Red Bull οδήγησε ταχύτατα και αλάνθαστα και πανηγύρισε τη 2η νίκη της καριέρας του και την 1η της αυστριακής ομάδας. Τον τέλειο αγώνα για τη Red Bull συμπλήρωσε ο Mark Webber με τη 2η θέση ενώ ο Jenson Button συμπλήρωσε το βάθρο με την Brawn GP. Ακολούθησαν οι Rubens Barrichello, Heikki Kovalainen, Lewis Hamilton, Timo Glock και Sebastien Buemi.

Εκκίνηση με SC


Από το πρωί της Κυριακής στη Σαγκάη έβρεχε δυνατά οπότε τα μονοθέσια παρατάχτηκαν στο grid με την πίστα να είναι βρεγμένη. Όλοι φυσικά φορούσαν τα ελαστικά για βροχή και περίμεναν την απόφαση των αγωνοδικών για την εκκίνηση. Με την ένταση της βροχής να μη μειώνεται, η απόφαση να ξεκινήσει ο αγώνας πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας ήταν λογική και αναμενόμενη. Συνεπώς, όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα τα μονοθέσια ξεκίνησαν απλώς από τις θέσεις τους και ακολουθούσαν το SC. Οι Robert Kubica και Timo Glock επέλεξαν να ξεκινήσουν από τα pit.

Οι συνθήκες δεν έδειχναν καμία βελτίωση και οι μικροέξοδοι δεν έλειψαν, ακόμα και με τον αργό ρυθμό που επέβαλε το SC. Οι Massa και Sutil έκαναν μια βόλτα από τις εξόδους διαφυγής, ωστόσο χωρίς άλλα προβλήματα. Οι γύροι ωστόσο περνούσαν και το SC παρέμενε στην πίστα, οπότε ο Adrian Sutil αποφάσισε να αλλάξει στρατηγική και μπήκε στα pit της Force India για ανεφοδιασμό και αλλαγή ελαστικών, πάλι σε βρόχινα. Το παράδειγμά του ακολούθησε ο Nico Rosberg με τη Williams στον 6ο γύρο. Το ίδιο και ο Alosno στον επόμενο γύρο.

Κανονικός αγώνας

Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε από την πίστα για να ξεκινήσει ο αγώνας αφού ολοκλήρωσε 7 γύρους. Ο Sebastien Vettel, έχοντας το πλεονέκτημα της πρώτης θέσης και της καλύτερης ορατότητας έφυγε μπροστά, με τον Mark Webber να τον ακολουθεί αλλά όχι από πολύ κοντά. Ακολουθούσαν οι δύο Brawn GP των Barrichello και Button και πιο πίσω οι Trulli, Raikkonen και Hamilton. Η βροχή, όπως είναι γνωστό, είναι το βούτυρο στο ψωμί του Βρετανού της McLaren, ο οποίος κατάφερε πολύ εύκολα να απαλλαχθεί από τον Kimi Raikkonen και στη συνέχεια πέρασε τον Jarno Trulli.

Την ώρα που ο Kimi Raikkonen ανάφερε πρόβλημα με τον κινητήρα της Ferrari, o Jenson Button κατάφερε να περάσει τον Rubens Barrichello για την 3η θέση. Ο Raikkonen έχανε συνεχώς θέσεις καθώς τον πέρασαν οι Buemi και Massa. Λίγο αργότερα ο Lewis Hamilton έκανε ένα τετακέ. Ευτυχώς κατάφερε να επιστρέψει στον αγώνα αλλά είχε πέσει στη 10η θέση.

Μάχες σε όλη την πίστα

Η βρεγμένη πίστα έδωσε έδαφος για πολλές μάχες για όλες τις θέσεις. Ο Felipe Massa έκανε πολύ επιθετικό αγώνα και με διαδοχικές προσπεράσεις ανέβηκε 6ος ενώ και ο Buemi είχε φτάσει στην 5η θέση. Πιο πίσω ο Glock είχε επαφή στη διεκδίκηση της 12ης θέσης με τον Nick Heidfeld, που ανάγκασε τον οδηγό της BMW Sauber να κάνει τετακέ και να πέσει στις τελευταίες θέσεις. Ο Fernando Alonso με ένα μονοθέσιο γεμάτο καύσιμα είχε ανέβει στη 17η θέση ενώ  ο Lewis Hamilton ξαναπέρασε τον Raikkonen για την 7η θέση, καθώς ο Trulli είχε χάσει πολύ έδαφος και ήταν 9ος.

Ανεφοδιασμοί και SC


Όπως ήταν αναμενόμενο, ο Sebastian Vettel ήταν ο πρώτος που μπήκε στα pit για ανεφοδιασμό, με τη διαφορά του από τους Webber και Button να είναι 7 και 13 δευτερόλεπτα αντίστοιχα. Ο νεαρός Γερμανός έκανε έναν απροβλημάτιστο αγώνα στη βροχή καθώς δεν χρειάστηκε να εμπλακεί σε καμία μάχη και μπορούσε να ακολουθήσει έναν ταχύτατο ρυθμό.

Στον 18ο γύρο είχαμε μια σφοδρή σύγκρουση ανάμεσα σε Robert Kubica και Jarno Trulli. Ο Πολωνός έπεσε με μεγάλη ταχύτητα στο πίσω μέρος του μονοθεσίου του Ιταλού με αποτέσεσμα να σπάσει η εμπρός πτέρυγα της BMW Sauber και η πίσω της Toyota. Tα συντρίμμια στην πίστα ανάγκασαν το SC να ξαναβγεί στην πίστα, ενώ ο Kubica άλλαξε πτέρυγα και συνέχισε τον αγώνα και ο Trulli αναγκαστικά εγκατέλειψε.

Οι οδηγοί της Brawn GP βρήκαν την ευκαιρία και μπήκαν μαζί στα pit της ομάδας για αλλαγή ελαστικών και ανεφοδιασμό. Ενώ το SC βρισκόταν στην πίστα ο Sebastien Buemi έδειξε την απειρία του, όταν χτύπησε από πίσω τον Sebastian Vettel. Η εμπρός πτέρυγα του Buemi έσπασε αλλά ευτυχώς το μονοθέσιο του Vettel δεν έδειξε να παθαίνει ζημιά. Η ατυχία (;) χτύπησε ξανά τη Ferrari καθώς ο Felipe Massa, o οποίος βρισκόταν στην 3η θέση και με στρατηγική που έδειχνε να τον βοηθά για κάτι καλό αναγκάστηκε να σταματήσει στην άκρη της πίστας λόγω προφανούς προβλήματος στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Στο τέλος του 22ου γύρου το SC βγήκε από την πίστα και ο αγώνας ξαναξεκίνησε, με τον Sebastian Vettel να προηγείται και τους Button, Webber, Raikkonen, Hamilton, Barrichello, Kovalainen και Buemi να ακολουθούν. Ο Hamilton κατάφερε για 3η φορά στον ίδιο αγώνα να προσπεράσει τον Raikkonen ενώ πιο πίσω ο Fernando Alonso κέρδιζε συνεχώς θέσεις φτάνοντας στη 10η.

Άπιαστος ο Vettel

Ο Sebastian Vettel με το μονοθέσιο της Red Bull πετούσε στη βρεγμένη πίστα και απομακρυνόταν στην πρώτη θέση, έχοντας ρυθμό που κανένας δεν μπορούσε να ακολουθήσει. Σε εκείνο το σημείο του αγώνα ο Γερμανός ήταν με διαφορά ο ταχύτερος οδηγός στην πίστα και μεγάλωνε συνεχώς τη διαφορά από τον Button. Πιο πίσω ο Alonso επίσης κινούταν ταχύτατα και είχε φτάσει πίσω από τον Buemi, διεκδικώντας την 8η θέση.

Στον 28ο γύρο ο Kimi Raikkoen έκανε το μοναδικό ανεφοδιασμό του για τον αγώνα. Με τη βροχή να μη σταματά οι έξοδοι των μονοθεσίων συνεχίστηκαν. Ο Kazuki Nakajima βγήκε στην αμμοπαγίδα αλλά κατάφερε να επανέλθει ανέπαφος στην πίστα. Ο Nelson Piquet ωστόσο δεν τα κατάφερε το ίδιο καλά και στη δική του έξοδο έσπασε την εμπρός πτέρυγα, κάτι που τον ανάγκασε να επιστρέψει σιγά-σιγά στα pit για να την αλλάξει.

Λίγο αργότερα, ένα μικρό λάθος του Button στο φρενάρισμα έδωσε στον Mark Webber την ευκαιρία να τον περάσει και να πάρει τη 2η θέση. Λίγο μετά το μέσον του αγώνα, λοιπόν, η Red Bull είχε στη Σαγκάη το 1-2. Ωστόσο, δύο γύρους αργότερα ο Webber ανταπέδωσε το δώρο. Ο Webber προσπαθώντας να πιέσει άνοιξε λίγο τη γραμμή του και ο Button ξαναπέρασε 2ος. Η Red Bull όμως ήταν πιο γρήγορη σε εκείνο το σημείο και ο Αυστραλός πολύ αποφασισμένος, με αποτέλεσμα να ξαναπεράσει με ωραίο τρόπο λίγο αργότερα. Όταν ο Webber κατάφερε να περάσει κινήθηκε ταχύτατα και άρχισε να ανοίγει τη διαφορά.

Ο Fernanso Alonso κατάφερε να περάσει με μεγάλο κόπο τον Buemi, ο οποίος (αν εξαιρέσουμε το λάθος που έκανε στην επαφή με τον Vettel) ήταν πολύ εντυπωσιακός. Στον 34ο γύρο ο Lewis Hamilton έκανε επίσης το μοναδικό του ανεφοδιασμό. Ο Βρετανός βγαίνοντας από τα pit βρέθηκε στην 8η θέση, πίσω από τον Buemi και μπροστά από τον Sutil, o οποίος με τη Force India έκανε πολύ καλό αγώνα στη βροχή και βρισκόταν κοντά στους βαθμούς.

Ανεφοδιασμοί ξανά


Μετά το pit stop που έκανε στην αρχή του αγώνα, ο Fernando Alonso άνοιξε τον κύκλο των 2ων ανεφοδιασμών στον 36ο γύρο. Σε εκείνο το σημείο οι δύο Red Bull στην κορυφή ανέβαζαν ακόμα περισσότερο το ρυθμό τους, καθόδον για το δικό τους pit stop. Πρώτος μπήκε ο Vettel στον 37ο γύρο και ακολούθησε ο Webber στον 39ο. Ο Alonso έκανε ένα τετακέ που του κόστισε μερικές θέσεις καθώς τον πέρασαν αρκετοί οδηγοί όσο προσπαθούσε να επιστρέψει και έπεσε στη 12η θέση.

Ο Vettel βγαίνοντας από τα pit βρέθηκε πίσω από τον Button και παρότι φορτωμένος με περισσότερα καύσιμα έδειχνε ότι μπορούσε να κινηθεί πολύ ταχύτερα από τον Βρετανό. Ωστόσο, ο Button χρωστούσε ακόμα τον ανεφοδιασμό του, οπότε δεν υπήρχε λόγος να τον πιέσει. Παρόλα αυτά τον πέρασε στον 41ο γύρο, στο τέλος της μεγάλης ευθείας.

Ο Nico Rosberg ήταν ο πρώτος που πήρε το ρίσκο και έβαλε τα ενδιάμεσα ελαστικά στον 42ο γύρο, κάτι που δεν έκανε ο Button στο δικό του pit stop ένα γύρο αργότερα. Η κατάταξη αποκαταστάθηκε στον 44ο γύρο, όταν μπήκε και ο Rubens Barrichello, o οποίος δεν άλλαξε ελαστικά και πήρε μόνο καύσιμα στο μονοθέσιό του. Ο Vettel ήταν άνετα πρώτος, με διαφορά πάνω από 15 δευτερόλεπτα από τον Webber, και ακολουθούσαν οι Button, Barrichello, Hamilton, Kovalainen, Sutil και Heidfeld.

Το επόμενο «θύμα» της Σαγκάης ήταν ο Kazuki Nakajima, το μονοθέσιο του οποίου παρουσίασε μηχανικό πρόβλημα και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει μέσα στο γκαράζ της Williams. Ο Piquet έκανε (άλλο ένα) τετακέ, έσπασε (πάλι) την εμπρός πτέρυγα και μπήκε (ξανά) στα pit για να την αλλάξει. Η επιλογή του Rosberg να βάλει τα ενδιάμεσα ελαστικά αποδείχτηκε λανθασμένη και ο οδηγός της Williams ήταν ο πιο αργός στην πίστα ενώ δεν απέφευγε και τις εξόδους. Επομένως, αναγκάστηκε να ξαναβάλει τα βρόχινα 6 γύρους πριν από το τέλος.

Η ατυχία του Sutil

Οι δύο McLaren είχαν φτάσει πίσω από τον Rubens Barrichello, με τον Kovalainen να έχει περάσει μπροστά από τον Hamilton. Ο Βρετανός πρωταθλητής ωστόσο πίεζε υπερβολικά και δεν απέφυγε ένα ακόμα τετακέ, που τον έριξε στην 7η θέση, πίσω από τον Adrian Sutil. Ο Γερμανός της Force India έκανε μέχρι εκείνο το σημείο υπέροχο αγώνα και ήταν έτοιμος να δώσει στην ομάδα του τους πρώτους της βαθμούς αλλά στην 51ο γύρο έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του, βγήκε από την πίστα και χτύπησε στις μπαριέρες, κατάστρεψε  τη Force India και εγκατέλειψε. Κρίμα για τον Sutil.

Ο Buemi συνέχισε να εντυπωσιάζει και προσπερνώντας τον Nick Heidfeld, εκμεταλλευόμενος και την εγκατάλειψη του Sutil, επέστρεψε στη βαθμολογούμενη 8άδα. Ταυτόχρονα, έφτασε πίσω από τον Timo Glock και άρχισε να τον πιέζει.

Στους τρεις γύρους που απέμειναν η κατάταξη δεν άλλαξε, και ο Sebastian Vettel πανηγύρισε τη 2η νίκη της καριέρας του και την 1η στην ιστορία της Red Bull. Η αυστριακή ομάδα είχε ένα ονειρικό 3ήμερο αφού η νίκη αυτή μετατράπηκε σε θρίαμβο με τη 2η θέση του Mark Webber. Ο Jenson Button πήρε την 3η θέση και διατήρησε την πρωτοπορία στο Πρωτάθλημα Οδηγών ενώ ακολούθησαν οι Rubens Barrichello, Heikki Kovalainen, Lewis Hamilton, Timo Glock και Sebastien Buemi. Καταστροφή για άλλη μία φορά για τη Ferrari, που φεύγει και από την Κίνα χωρίς βαθμούς.

Μετά το Κινεζικό Grand Prix, o Jenson Button εξακολουθεί να προηγείται με 21 βαθμούς ενώ ακολουθεί ο ομόσταβλός του, Rubens Barrichello, με 15. Ο Sebastian Vettel με τη νίκη του ανέβηκε στην 3η θέση, στην οποία ισοβαθμεί με τον Timo Glock, έχοντας 10 βαθμούς ενώ ο Mark Webber Ακολουθεί με 9,5. Στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών η Brawn GP έφτασε στους 36 βαθμούς ενώ η Red Bull ανέβηκε στη 2η θέση με 19,5 και η Toyota έπεσε στην 3η θέση με 18,5 βαθμούς. Οι μόνες δύο ομάδες που δεν έχουν καταφέρει ακόμα να βαθμολογηθούν στο φετινό πρωτάθλημα είναι οι Ferrari και Force India.

Και οι εκπλήξεις συνεχίζονται

Η νίκη του Sebastian Vettel δεν αποτελεί έκπληξη πρώτου μεγέθους. Τα μονοθέσια της Red Bull που σχεδίασε ο Adrian Newey έχουν δείξει φέτος ότι είναι πάρα πολύ γρήγορα και η ικανότητα του νεαρού στη βροχή, σε συνδυασμό με την επιλογή σωστής στρατηγικής αποδείχτηκαν απολύτως αποτελεσματική συνταγή νίκης. Η Red Bull ήρθε για να μείνει και η σημερινή εμφάνιση αντιστοιχεί σε ομάδα που διεκδικεί τίτλο.

Η Brawn GP δεν κατάφερε να δείξει στην Κίνα ανάλογη κυριαρχία με αυτήν των πρώτων αγώνων. Προφανώς η έλλειψη δοκιμών σε βροχή δεν βοήθησε την ομάδα και ίσως αν η πίστα ήταν στεγνή τα πράγματα να ήταν διαφορετικά. Ωστόσο, ακόμα κι έτσι οι Button και Barrichello δεν απειλήθηκαν ιδιαίτερα για να πάρουν τις θέσεις πίσω από τις Red Bull.

Αυτές οι δύο ομάδες ήταν αυτές που λίγο-πολύ χειρίστηκαν με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα τον αγώνα, μαζί με τη McLaren, που είδε για πρώτη φορά φέτος και τα δύο μονοθέσιά της να βαθμολογούνται. Αντιθέτως, είχαμε άλλο ένα ναυάγιο από τη Ferrari, που αντιμετώπισε όλων των ειδών τα προβλήματα στην Κίνα. Φαίνεται ότι η έκτακτη σύσκεψη για τη διαχείριση της κρίσης δεν απέδωσε και πολλά.

Οι υπόλοιποι έπεσαν θύματα των λαθών τους είτε οδηγικών είτε στρατηγικών. Ωστόσο, χρειάζεται ιδιαίτερη μνεία στις προσπάθειες των Sebastien Buemi, που κατάφερε τελικά να πάρει 1 βαθμό παρότι κόντεψε να αποβεί μοιραίος για την ομάδα του και αλλά και για τη Red Bull, και στον Adrian Sutil, που λίγους γύρους πριν από το τέλος βρισκόταν στην 6η θέση αλλά το μοναδικό λάθος του τον οδήγησε σε εγκατάλειψη.

Επόμενος αγώνας στο πρόγραμμα είναι το Grand Prix Μπαχρέιν, που έρχεται το επόμενο Σαββατοκύριακο 24-26/4. Εκεί, στη μέση της ερήμου, θα δούμε έναν άλλο αγώνα, με διαφορετικές συνθήκες και πιθανόν με άλλους πρωταγωνιστές. Ωστόσο, με την πορεία που έχουν πάρει τα πράγματα, κανείς δεν ξέρει πια τι να περιμένει.

top